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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: 1-3 명 -
게임시간
45-60 분
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연령
10+
BGG추천: 6+ -
게임 난이도
2.75 / 5
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디자이너
Dann May, Stéphane Vachon
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아티스트
Greg May
-
인원
게임 소개
플라네타리움의 첫 번째 확장판인 프리모랄은 보드에 새로운 프로스트 라인을 추가하고, 게임 종료 시 추가 포인트를 위해 행성을 가열하고 냉각할 수 있는 새로운 카드를 추가했다. 새로운 후기 폭격 효과는 진화 경로를 지우고 물질을 보드 주위에 다시 분배하며 혜성을 만들어 "야생"물질로 사용할 수 있다.
-디자이너의 설명
이 확장은 기본 게임에 두 개의 모듈을 추가한다: 에포키스와 프로스트 라인. 하나 또는 다른 하나 또는 둘 다 추가할 수 있습니다.
신기원: 태양계는 행성이 없는 상태에서 시작된다. 플레이어는 물질 토큰이나 행성을 이동하는 대신 프로토플랜을 생성할 수 있습니다. 나중에 플레이어는 원시 진화 카드를 플레이하여 원시 행성을 행성으로 바꿀 수 있습니다. 가속 공간에 처음 도달하면 후기 대폭격을 유발한다(진화 궤도의 모든 물질이 빈 태양계 공간을 채우고 혜성이 나타날 수 있다). 가속 공간에 두 번째로 도달하면 가속이 정상적으로 발생합니다.
동결선: 이 선은 궤도 III와 IV 사이에 놓여 있다(적색왜성이나 A형 항성을 사용하면 안쪽으로 움직이거나 밖으로 나간다). 일반 게임의 Low, High, Final Evolution 카드는 확장에 있는 카드로 대체됩니다. 행성 진화는 이제 열과 저온의 표식을 추적합니다. 가변형 별 토큰을 사용할 경우 플레이어는 승리의 포인트를 사용하여 별의 밝기를 한 단계 위아래로 바꿀 수 있으며, 그에 따라 프로스트 라인이 이동한다.
-디자이너의 설명
이 확장은 기본 게임에 두 개의 모듈을 추가한다: 에포키스와 프로스트 라인. 하나 또는 다른 하나 또는 둘 다 추가할 수 있습니다.
신기원: 태양계는 행성이 없는 상태에서 시작된다. 플레이어는 물질 토큰이나 행성을 이동하는 대신 프로토플랜을 생성할 수 있습니다. 나중에 플레이어는 원시 진화 카드를 플레이하여 원시 행성을 행성으로 바꿀 수 있습니다. 가속 공간에 처음 도달하면 후기 대폭격을 유발한다(진화 궤도의 모든 물질이 빈 태양계 공간을 채우고 혜성이 나타날 수 있다). 가속 공간에 두 번째로 도달하면 가속이 정상적으로 발생합니다.
동결선: 이 선은 궤도 III와 IV 사이에 놓여 있다(적색왜성이나 A형 항성을 사용하면 안쪽으로 움직이거나 밖으로 나간다). 일반 게임의 Low, High, Final Evolution 카드는 확장에 있는 카드로 대체됩니다. 행성 진화는 이제 열과 저온의 표식을 추적합니다. 가변형 별 토큰을 사용할 경우 플레이어는 승리의 포인트를 사용하여 별의 밝기를 한 단계 위아래로 바꿀 수 있으며, 그에 따라 프로스트 라인이 이동한다.
Primordial, the first expansion for Planetarium, adds a new frost line to the board, and new cards that allow you to heat and cool planets for extra points at the end of the game. A new Late Bombardment effect clears the evolution track and re-distributes matter around the board, and also creates comets, which can be used as "wild" matter.
-description from designer
This expansion adds two modules to the base game: Epochs and Frost Line. One or the other or both may be added.
Epochs: The solar system begins with no planets. A player may, instead of moving a Matter token or a Planet, create a Protoplanet. Later, a player may play a Proto Evolution card to turn the Protoplanet into a Planet. The first time the Acceleration space is reached, it triggers the Late Heavy Bombardment instead (all the matter on the evolution track fills the empty solar system spaces, and comets may appear. The second time the Acceleration space is reached, Acceleration occurs normally.
Frost Line: This line lies between orbits III and IV (it moves in or out if the Red Dwarf or A-Type star are used). The Low, High, and Final Evolution cards of the normal game are replaced by those in the expansion. Planetary evolution now tracks heat and cold markers. If using the Variable star token, players may spend victory points to vary the star's brightness a notch up or down; this moves the Frost Line accordingly.
-description from designer
This expansion adds two modules to the base game: Epochs and Frost Line. One or the other or both may be added.
Epochs: The solar system begins with no planets. A player may, instead of moving a Matter token or a Planet, create a Protoplanet. Later, a player may play a Proto Evolution card to turn the Protoplanet into a Planet. The first time the Acceleration space is reached, it triggers the Late Heavy Bombardment instead (all the matter on the evolution track fills the empty solar system spaces, and comets may appear. The second time the Acceleration space is reached, Acceleration occurs normally.
Frost Line: This line lies between orbits III and IV (it moves in or out if the Red Dwarf or A-Type star are used). The Low, High, and Final Evolution cards of the normal game are replaced by those in the expansion. Planetary evolution now tracks heat and cold markers. If using the Variable star token, players may spend victory points to vary the star's brightness a notch up or down; this moves the Frost Line accordingly.
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