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BGG랭킹
BGG전체 : 1788
STRATEGY : 942
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인원
3-6 명
BGG추천: 4-6 명 -
게임시간
120-300 분
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연령
12+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
3.85 / 5
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디자이너
Don Greenwood, Jared Scarborough
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아티스트
Stephen Langmead, Kurt Miller
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인원
게임 소개
문명의 준시퀀스로 묘사되는 게임입니다.
플레이어들은 중세와 르네상스 기간 동안 그들의 문화를 구축하려고 시도한다. 이 게임은 이벤트, 지불 카드, 그리고 특정 시대의 유명한 리더들이 있는 카드 덱을 특징으로 한다. 경기 중 어디선가 모든 카드가 나오겠지만, 이들이 투입될 시기와 위치는 매우 중요하며 매번 다른 경기를 보장해 줄 것이다.
각 도시 국가의 주요 목표는 그들의 문화를 가능한 낮게 유지하면서 기술적 진보의 형태로 포인트를 얻는 것이다. 같은 유형의 자원이 많아질수록 점점 더 높은 지급액을 산출한다는 점에서 지급 구조는 문명 및 선진 문명과 유사하다. 이번에는 모든 플레이어가 한 번에 카드 플레이를 할 때 특정한 지불이 발생합니다. 기발하고 매우 원활한 작업 “combat” 시스템이 실행되어 도 –, 즉 자원 통제를 결정합니다.
플레이어들은 중세와 르네상스 기간 동안 그들의 문화를 구축하려고 시도한다. 이 게임은 이벤트, 지불 카드, 그리고 특정 시대의 유명한 리더들이 있는 카드 덱을 특징으로 한다. 경기 중 어디선가 모든 카드가 나오겠지만, 이들이 투입될 시기와 위치는 매우 중요하며 매번 다른 경기를 보장해 줄 것이다.
각 도시 국가의 주요 목표는 그들의 문화를 가능한 낮게 유지하면서 기술적 진보의 형태로 포인트를 얻는 것이다. 같은 유형의 자원이 많아질수록 점점 더 높은 지급액을 산출한다는 점에서 지급 구조는 문명 및 선진 문명과 유사하다. 이번에는 모든 플레이어가 한 번에 카드 플레이를 할 때 특정한 지불이 발생합니다. 기발하고 매우 원활한 작업 “combat” 시스템이 실행되어 도 –, 즉 자원 통제를 결정합니다.
A game that is often described as a semi-sequel to Civilization.
Players attempt to build up their cultures during the Middle Ages and Renaissance periods. The game features a card deck that holds events, payout cards, and famous leaders of the particular eras. Although all cards will turn up somewhere during the game, the timing and position in which they will be played is crucial and will ensure a different game every time.
The main goal of each city-state is to gain points in the form of technical advances, while keeping their culture's misery level as low as possible. The payout structure is similar to those of Civilization and Advanced Civilization in that more resources of the same type yield increasingly higher payouts. This time particular payouts are triggered by card play for every player at once. An ingenious and very smooth working “combat” system is implemented to determine province – and thus resource - control.
Players attempt to build up their cultures during the Middle Ages and Renaissance periods. The game features a card deck that holds events, payout cards, and famous leaders of the particular eras. Although all cards will turn up somewhere during the game, the timing and position in which they will be played is crucial and will ensure a different game every time.
The main goal of each city-state is to gain points in the form of technical advances, while keeping their culture's misery level as low as possible. The payout structure is similar to those of Civilization and Advanced Civilization in that more resources of the same type yield increasingly higher payouts. This time particular payouts are triggered by card play for every player at once. An ingenious and very smooth working “combat” system is implemented to determine province – and thus resource - control.
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