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BGG랭킹
BGG전체 : 10089
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-2 명 -
게임시간
15-25 분
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연령
10+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.40 / 5
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디자이너
Dominic Michael Huang
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아티스트
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인원
게임 소개
테니스 게임 스위트 스팟의 정신적 계승자인 발리볼 하이는 중세 귀족들의 스포츠 타이틀 3부작 중 두 번째 참가작이다. 하지만 메커니즘과 게임플레이는 완전히 다릅니다. 일본 애니메이션 하이큐에서 많은 영감을 받아 다양한 특기와 자신만의 독특한 움직임으로 유명한 학교 팀들과 힘 있는 개인들을 기대할 수 있다. 이 패키지는 각 학교가 자신의 팀을 도울 수 있는 능력을 실행할 수 있는 그들만의 코치를 갖는 것으로 완성된다.
선수들은 여러 학교 팀들 중 하나로 경기하는 것을 선택한다. 배구 고등학교는 공간 조절과 손 관리를 하는 게임입니다. 카드 종류는 세트, 범프, 디그, 서브, 스파이크 등 5가지가 있습니다. 각 유형에는 거리 범위와 적중 값이 있습니다. 선수들은 자신의 멤버들 사이에 공을 패스할 뿐만 아니라 네트 너머로 상대방에게 스매시하기 위해 이 카드들을 플레이 할 것이다. 공이 네트를 통과할 때, 선수는 먼저 공격의 히트 값과 같거나 큰 DEF 값을 보여주는 카드를 버려야 한다. 그리고 나서 그는 공을 받을 멤버를 선택하고, 공에 도달하기 위해 멤버가 움직여야 하는 여분의 공간마다 카드를 다시 버린다. 선택한 멤버가 이미 공이 가는 지점에 있다면 이동하기 위해 카드를 버릴 필요가 없다. 마지막으로, 그는 공을 치고 그 멤버를 뒤집기 위해 카드를 던집니다(이 멤버는 이제 지쳐서 다시 공을 칠 수 없습니다). 상대에게 공을 돌려보내기 전에 패스하는 이점이 있지만, 팀원이 공을 건드릴 때마다 팀 시너지 미터가 하나씩 올라갑니다. 이 값은 팀이 얼마만큼의 에너지를 얻는가, 그리고 공이 넘어갔을 때 데크로부터 얼마나 많은 카드를 보충할 것인가를 결정하는 것이다. 플레이어는 2장의 카드를 폐기하고 지친 멤버를 다시 뒤집을 수 있습니다. 여기 흥미로운 부분이 있습니다. 만약 여러분의 6명의 멤버들이 동시에 지칠 경우, 그들은 자동적으로 함께 새로고침하고 무료로 다시 돌아옵니다! 또한 프론트 멤버에서 다른 프론트 멤버로 공을 패스하여 공을 세팅할 때, 그 멤버가 네트 너머로 공을 치면 헤비 어택으로 간주됩니다. 상대가 단순히 히트 값에 맞춰 폐기할 카드를 선택하는 일반적인 수비와 달리 헤비 공격에서는 맹목적인 수비다. 그는 몇 장의 카드를 버릴지 결정하고, 그 후에 당신은 보지 않고 그의 손에서 무작위로 뽑을 수 있다. 이런 식으로 상대방이 이 중공격을 방어하기 위해 얼마만큼의 공을 세워야 하는지를 결정해야 하는 프레스 유어 럭 스타일입니다. 너무 많으면 불필요하게, 너무 적게 카드를 낭비할 것이고 공격을 이겨낼 충분한 DEF가 없을 위험이 있다.
먼저 2점을 얻은 팀이 승리합니다.
2v2 모드에서는 각 플레이어가 같은 팀의 특정 멤버 3명을 통제하고 상대방을 쓰러뜨리기 위해 서로 조율해야 하기 때문에 더욱 강도가 세진다. 팀워크가 조금만 깨져도 패배가 될 거야!
-디자이너의 설명
선수들은 여러 학교 팀들 중 하나로 경기하는 것을 선택한다. 배구 고등학교는 공간 조절과 손 관리를 하는 게임입니다. 카드 종류는 세트, 범프, 디그, 서브, 스파이크 등 5가지가 있습니다. 각 유형에는 거리 범위와 적중 값이 있습니다. 선수들은 자신의 멤버들 사이에 공을 패스할 뿐만 아니라 네트 너머로 상대방에게 스매시하기 위해 이 카드들을 플레이 할 것이다. 공이 네트를 통과할 때, 선수는 먼저 공격의 히트 값과 같거나 큰 DEF 값을 보여주는 카드를 버려야 한다. 그리고 나서 그는 공을 받을 멤버를 선택하고, 공에 도달하기 위해 멤버가 움직여야 하는 여분의 공간마다 카드를 다시 버린다. 선택한 멤버가 이미 공이 가는 지점에 있다면 이동하기 위해 카드를 버릴 필요가 없다. 마지막으로, 그는 공을 치고 그 멤버를 뒤집기 위해 카드를 던집니다(이 멤버는 이제 지쳐서 다시 공을 칠 수 없습니다). 상대에게 공을 돌려보내기 전에 패스하는 이점이 있지만, 팀원이 공을 건드릴 때마다 팀 시너지 미터가 하나씩 올라갑니다. 이 값은 팀이 얼마만큼의 에너지를 얻는가, 그리고 공이 넘어갔을 때 데크로부터 얼마나 많은 카드를 보충할 것인가를 결정하는 것이다. 플레이어는 2장의 카드를 폐기하고 지친 멤버를 다시 뒤집을 수 있습니다. 여기 흥미로운 부분이 있습니다. 만약 여러분의 6명의 멤버들이 동시에 지칠 경우, 그들은 자동적으로 함께 새로고침하고 무료로 다시 돌아옵니다! 또한 프론트 멤버에서 다른 프론트 멤버로 공을 패스하여 공을 세팅할 때, 그 멤버가 네트 너머로 공을 치면 헤비 어택으로 간주됩니다. 상대가 단순히 히트 값에 맞춰 폐기할 카드를 선택하는 일반적인 수비와 달리 헤비 공격에서는 맹목적인 수비다. 그는 몇 장의 카드를 버릴지 결정하고, 그 후에 당신은 보지 않고 그의 손에서 무작위로 뽑을 수 있다. 이런 식으로 상대방이 이 중공격을 방어하기 위해 얼마만큼의 공을 세워야 하는지를 결정해야 하는 프레스 유어 럭 스타일입니다. 너무 많으면 불필요하게, 너무 적게 카드를 낭비할 것이고 공격을 이겨낼 충분한 DEF가 없을 위험이 있다.
먼저 2점을 얻은 팀이 승리합니다.
2v2 모드에서는 각 플레이어가 같은 팀의 특정 멤버 3명을 통제하고 상대방을 쓰러뜨리기 위해 서로 조율해야 하기 때문에 더욱 강도가 세진다. 팀워크가 조금만 깨져도 패배가 될 거야!
-디자이너의 설명
The spiritual successor to tennis game Sweet Spot, Volleyball High is the second entry in a trilogy of sports titles by Medieval Lords. The mechanisms and gameplay are completely different though. Heavily inspired by the Japanese anime Haikyu, one can expect unique school teams known for various specialties and powerful individuals with their own signature moves. The package is completed with each school having their own coach as well, who can execute abilities to assist their teams.
Players choose to play as one of several school teams. Volleyball High is a game of spatial control and hand management. There are 5 types of cards - Set, Bump, Dig, Serve and Spike. Each type has a distance range as well as Hit value. Players will play these cards to pass the ball between their own members as well as smash it over the net to the opponent. When the ball crosses the net, a player must always first defend by discarding cards showing DEF value equal to or greater than the Hit value of the attack. Then he chooses which member to receive the ball, again discarding cards for every extra space that member has to move in order to reach the ball. If the chosen member is already at the spot the ball is going, there is no need to discard any cards for movement. Finally, he plays a card to hit the ball and flip that member over (this member is now exhausted and cannot hit the ball again) There is a benefit in passing the ball around before sending it back to the opponent though - each time a member of the team touches the ball, the team synergy meter goes up by one. It is this value that determines how much Energy the team gains, as well as how many cards to replenish from the deck when the ball is sent over. Players can discard 2 cards to flip back an exhausted member. Here is the interesting part - if all 6 of your members are exhausted at the same time, they automatically refresh together and flip back as a team for free! Also when you set up the ball by passing it from a front member to another front member, when that member hits it over the net it is considered a Heavy attack. Unlike the typical defense where the opponent simply chooses which cards to discard to match the Hit value, in a Heavy attack it is a blind defense. He decides how many cards to discard, after which you can then randomly draw from his hand without looking. In this manner it is a press-your-luck style where your opponent must decide how much to commit to defend this Heavy attack. Too many and he will waste cards unnecessarily, too little and he risks not having enough DEF to overcome the attack.
The first team to score 2 points wins the game.
In the 2v2 mode, it gets more intensive as each player controls 3 specific members of the same team and must coordinate between each other to take down their opponent. Even the slightest crack in teamwork will spell defeat!
-description from designer
Players choose to play as one of several school teams. Volleyball High is a game of spatial control and hand management. There are 5 types of cards - Set, Bump, Dig, Serve and Spike. Each type has a distance range as well as Hit value. Players will play these cards to pass the ball between their own members as well as smash it over the net to the opponent. When the ball crosses the net, a player must always first defend by discarding cards showing DEF value equal to or greater than the Hit value of the attack. Then he chooses which member to receive the ball, again discarding cards for every extra space that member has to move in order to reach the ball. If the chosen member is already at the spot the ball is going, there is no need to discard any cards for movement. Finally, he plays a card to hit the ball and flip that member over (this member is now exhausted and cannot hit the ball again) There is a benefit in passing the ball around before sending it back to the opponent though - each time a member of the team touches the ball, the team synergy meter goes up by one. It is this value that determines how much Energy the team gains, as well as how many cards to replenish from the deck when the ball is sent over. Players can discard 2 cards to flip back an exhausted member. Here is the interesting part - if all 6 of your members are exhausted at the same time, they automatically refresh together and flip back as a team for free! Also when you set up the ball by passing it from a front member to another front member, when that member hits it over the net it is considered a Heavy attack. Unlike the typical defense where the opponent simply chooses which cards to discard to match the Hit value, in a Heavy attack it is a blind defense. He decides how many cards to discard, after which you can then randomly draw from his hand without looking. In this manner it is a press-your-luck style where your opponent must decide how much to commit to defend this Heavy attack. Too many and he will waste cards unnecessarily, too little and he risks not having enough DEF to overcome the attack.
The first team to score 2 points wins the game.
In the 2v2 mode, it gets more intensive as each player controls 3 specific members of the same team and must coordinate between each other to take down their opponent. Even the slightest crack in teamwork will spell defeat!
-description from designer
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