-
BGG랭킹
BGG전체 : 14858
-
-
인원
2-4 명
BGG추천: 2-2 명 -
게임시간
30-30 분
-
연령
8+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.67 / 5
-
디자이너
Scott Almes
-
아티스트
Mihajlo Dimitrievski
-
인원
게임 소개
당신은 왕국의 황량한 구석에 있는 작은 지역을 지배하고 있습니다. 이제는 그것을 바꾸고 영향력을 넓혀야 할 때입니다. 용감한 기사들, 친절한 요정들, 강력한 용들, 그리고 많은 다른 이 땅의 주민들과 함께 일하세요. 그들의 도움으로, 여러분은 곧 왕국의 가장 넓은 지역을 지배하게 될 거예요!
타일 쌓기 게임 클레임 킹덤즈는 클레임 우주를 배경으로 합니다. 차례가 되면 다음 단계를 순서대로 거칩니다.
1. 카드를 놀이 공간에 놓으세요.
2. 배치된 카드의 특수 전원을 사용합니다(옵션).
3. 새 카드를 받아.
게임은 다음과 같은 경우에 종료됩니다.
플레이어에게 더 이상 플레이어 마커가 없습니다. 이렇게 하면 게임이 즉시 종료됩니다.
• 추첨 덱과 디스플레이가 비어 있고 모든 플레이어가 카드를 가지고 있지 않습니다.
게임 종료가 트리거된 후에는 게임 종료 점수가 수행됩니다. 플레이어는 자신이 통제하는 각 파벌에 대해 점수를 획득한다. 플레이어는 자신이 속한 파벌의 카드에 가장 많은 색상의 플레이어 마커를 가지고 있을 때 파벌을 통제한다. 동점일 경우, 모든 동점자가 이 파벌을 지배하고 그 파벌에 대해 점수를 획득합니다. 당신이 지배하는 각 파벌에 대해, 당신은 카드의 왼쪽 상단 모서리에 표시된 포인트 금액을 받는다. 가장 많은 점수를 받은 선수가 승리합니다. 동점일 경우 공급에서 가장 많은 마커를 남긴 동점자가 승리한다. 이 역시 무승부라면 이 선수들이 승리를 나눠 갖는다.
—출판사 설명
타일 쌓기 게임 클레임 킹덤즈는 클레임 우주를 배경으로 합니다. 차례가 되면 다음 단계를 순서대로 거칩니다.
1. 카드를 놀이 공간에 놓으세요.
2. 배치된 카드의 특수 전원을 사용합니다(옵션).
3. 새 카드를 받아.
게임은 다음과 같은 경우에 종료됩니다.
플레이어에게 더 이상 플레이어 마커가 없습니다. 이렇게 하면 게임이 즉시 종료됩니다.
• 추첨 덱과 디스플레이가 비어 있고 모든 플레이어가 카드를 가지고 있지 않습니다.
게임 종료가 트리거된 후에는 게임 종료 점수가 수행됩니다. 플레이어는 자신이 통제하는 각 파벌에 대해 점수를 획득한다. 플레이어는 자신이 속한 파벌의 카드에 가장 많은 색상의 플레이어 마커를 가지고 있을 때 파벌을 통제한다. 동점일 경우, 모든 동점자가 이 파벌을 지배하고 그 파벌에 대해 점수를 획득합니다. 당신이 지배하는 각 파벌에 대해, 당신은 카드의 왼쪽 상단 모서리에 표시된 포인트 금액을 받는다. 가장 많은 점수를 받은 선수가 승리합니다. 동점일 경우 공급에서 가장 많은 마커를 남긴 동점자가 승리한다. 이 역시 무승부라면 이 선수들이 승리를 나눠 갖는다.
—출판사 설명
You rule over a small region in a deserted corner of the kingdom. It is time to change that and expand your influence. Work together with the brave knights, the friendly gnomes, the mighty dragons, and many other inhabitants of the land. With their aid, you will soon rule the largest region of the kingdom!
The tile-laying game Claim Kingdoms, is set in the Claim universe. When it's your turn, you go through the following steps in order:
1. Place a card in the playing area.
2. Use the special power of the placed card (optional).
3. Take a new card.
The game ends when:
• A player hasn't got any more player markers in their supply. This ends the game immediately.
• The draw deck and the display are empty, and all players have no cards in hand.
After the game end is triggered, the endgame scoring is performed. Players score points for each faction (not each card) they control. A player controls a faction when they have the most player markers of their color on cards of that faction. In case of a tie, all tied players control this faction and all those players score points for that faction. For each faction you control, you receive the amount of points indicated on the top left corner of the card. The player with the most points wins. In case of a tie, the tied player with the most player markers left in their supply wins. If this is a tie as well, these players share the victory.
—description from publisher
The tile-laying game Claim Kingdoms, is set in the Claim universe. When it's your turn, you go through the following steps in order:
1. Place a card in the playing area.
2. Use the special power of the placed card (optional).
3. Take a new card.
The game ends when:
• A player hasn't got any more player markers in their supply. This ends the game immediately.
• The draw deck and the display are empty, and all players have no cards in hand.
After the game end is triggered, the endgame scoring is performed. Players score points for each faction (not each card) they control. A player controls a faction when they have the most player markers of their color on cards of that faction. In case of a tie, all tied players control this faction and all those players score points for that faction. For each faction you control, you receive the amount of points indicated on the top left corner of the card. The player with the most points wins. In case of a tie, the tied player with the most player markers left in their supply wins. If this is a tie as well, these players share the victory.
—description from publisher
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
535
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
436
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
375
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
342
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
603
-
2024-11-13
-
Lv.18