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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
3-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
45-150 분
-
연령
13+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
3.00 / 5
-
디자이너
-
아티스트
-
인원
게임 소개
1915년 유럽의 브릿지라는 마을에서 한 선수가 파티로 뛰는 정치 게임입니다. 그의 목표는 브리지를 가로질러 이동함으로써 그의 당을 지지하기 위해 최대한 많은 추종자들을 끌어 모으는 것이다. 이 게임은 브릿지 소령의 타도와 함께 시작되어 제2차 세계대전이 끝난 1918년에 끝나며 마을에 질서가 확립되고 선거가 실시된다. 가장 많은 투표자를 얻은 정당이 게임에서 승리합니다.
게임은 메인 보드 맵(브릿지 마을), 퍼스널 보드(Personal Board)로 구성되어 있으며, 이 보드들은 당의 현재 위치에 대한 정보를 제공한다. 그들의 내용은 플레이어의 결정과 다른 효과들에 의해 당사자가 영향을 받게 되면서 게임에 따라 바뀝니다. 게다가, "도 있다.Point of Interest(관심 지점) 카드는 시민과의 만남 또는 당의 결정이 필요한 이벤트와 유사한 카드입니다. 플레이어가 관심 지점에 도착할 때마다 더미에서 카드를 꺼내 당면한 이벤트의 종류에 따라 행동하고 결과를 읽은 후 포지션을 정리해야 한다. 카드의 앞면은 이벤트에 대한 정보가 제공되는 곳이며, 사용 가능한 결정 및 옵션이 하단에 있습니다. 카드 뒷면에는 결정의 효과가 나타나는 곳이 있다.
경기 중에 당사자는 마주친 시민을 고용하여 "로 바꿀 수 있다.에이전트". 이 작업이 완료되면 플레이어는 보드 위에 인물을 배치합니다. 에이전트는 플레이어 간의 연결 가교 역할을 하며, 당사자가 다른 상대방과 접촉할 수 있도록 한다. 모든 에이전트는 각자의 기술을 가지고 있으며, 그들과 함께 할 수 있는 특정한 행동을 가지고 있습니다. 예를 들어, 총잡이는 보드의 다른 유닛을 공격할 수 있는데, 여기에는 파티 리더가 포함된다.
이 게임에서 중요한 측면은 돈이다. 게임 통화는 "라고 불립니다.Brigs"는 플레이어의 개인 보드 또는 Point of Interest 카드의 현재 정보에 영향을 받습니다. 돈이 없으면 에이전트가 돈을 받을 수 없고, 어떤 행동은 할 수 없으며, 플레이어는 거의 보드에 유닛을 보유하지 않을 가능성이 높기 때문에 건만에게 취약하다. 플레이어는 이와 같은 문제에 빠지지 않기 위해 신중하게 캠페인을 계획해야 합니다.
—디자이너의 설명
게임은 메인 보드 맵(브릿지 마을), 퍼스널 보드(Personal Board)로 구성되어 있으며, 이 보드들은 당의 현재 위치에 대한 정보를 제공한다. 그들의 내용은 플레이어의 결정과 다른 효과들에 의해 당사자가 영향을 받게 되면서 게임에 따라 바뀝니다. 게다가, "도 있다.Point of Interest(관심 지점) 카드는 시민과의 만남 또는 당의 결정이 필요한 이벤트와 유사한 카드입니다. 플레이어가 관심 지점에 도착할 때마다 더미에서 카드를 꺼내 당면한 이벤트의 종류에 따라 행동하고 결과를 읽은 후 포지션을 정리해야 한다. 카드의 앞면은 이벤트에 대한 정보가 제공되는 곳이며, 사용 가능한 결정 및 옵션이 하단에 있습니다. 카드 뒷면에는 결정의 효과가 나타나는 곳이 있다.
경기 중에 당사자는 마주친 시민을 고용하여 "로 바꿀 수 있다.에이전트". 이 작업이 완료되면 플레이어는 보드 위에 인물을 배치합니다. 에이전트는 플레이어 간의 연결 가교 역할을 하며, 당사자가 다른 상대방과 접촉할 수 있도록 한다. 모든 에이전트는 각자의 기술을 가지고 있으며, 그들과 함께 할 수 있는 특정한 행동을 가지고 있습니다. 예를 들어, 총잡이는 보드의 다른 유닛을 공격할 수 있는데, 여기에는 파티 리더가 포함된다.
이 게임에서 중요한 측면은 돈이다. 게임 통화는 "라고 불립니다.Brigs"는 플레이어의 개인 보드 또는 Point of Interest 카드의 현재 정보에 영향을 받습니다. 돈이 없으면 에이전트가 돈을 받을 수 없고, 어떤 행동은 할 수 없으며, 플레이어는 거의 보드에 유닛을 보유하지 않을 가능성이 높기 때문에 건만에게 취약하다. 플레이어는 이와 같은 문제에 빠지지 않기 위해 신중하게 캠페인을 계획해야 합니다.
—디자이너의 설명
A political game where a player plays as a party in a town called Brige in Europe, 1915. His goal is to attract as many followers to support his party by moving across the map of Brige. The game begins with the overthrow of Major of Brige, and ends in 1918, the end of WW2, when order is brought back to the town and elections take place. The party with the most voters wins the game.
The game is consisted of a main board map (the town of Brige), Personal Board- these boards give information about the party's current stand. Their content is changed along the game as the party is influenced by the player's decisions, and other effects . In addition, there are "Point of Interest" cards that resemble an encounter with a citizen or an event that is happening that requires the party's decision. Whenever a player lands on a Point of Interest, he takes a card from the pile and must act according to the type of event at hand, and organize his position after reading the consequences. The face of the cards is where the information about the event is given, with the available decisions & options at its bottom. On the back of the card is where the decision's effect is shown.
Along the game, a party may hire citizens that it encounters and turn them into "Agents". Once this is done, the player places a figure on the board. Agents are the connecting bridge between the players, and allows a party to make contact with other parties. Every agent has its own skill and have specific actions that can be done with them. A Gunman for example, may attack other units on the board, including the party leader that will lose the player's game if is assasinated.
An important aspect in the game is money. The game currency is called "Brigs", and is affected by the current information on the player's Personal Board, or throught drawn Point of Interest cards. Without money, an agent can't be paid, some actions can't be made, and the player will most likely have few units on the board, what makes him vulnerable to Gunmans. The player must carefuly plan his campaign in order to make sure he doesn't fall into issues such as this.
—description from the designer
The game is consisted of a main board map (the town of Brige), Personal Board- these boards give information about the party's current stand. Their content is changed along the game as the party is influenced by the player's decisions, and other effects . In addition, there are "Point of Interest" cards that resemble an encounter with a citizen or an event that is happening that requires the party's decision. Whenever a player lands on a Point of Interest, he takes a card from the pile and must act according to the type of event at hand, and organize his position after reading the consequences. The face of the cards is where the information about the event is given, with the available decisions & options at its bottom. On the back of the card is where the decision's effect is shown.
Along the game, a party may hire citizens that it encounters and turn them into "Agents". Once this is done, the player places a figure on the board. Agents are the connecting bridge between the players, and allows a party to make contact with other parties. Every agent has its own skill and have specific actions that can be done with them. A Gunman for example, may attack other units on the board, including the party leader that will lose the player's game if is assasinated.
An important aspect in the game is money. The game currency is called "Brigs", and is affected by the current information on the player's Personal Board, or throught drawn Point of Interest cards. Without money, an agent can't be paid, some actions can't be made, and the player will most likely have few units on the board, what makes him vulnerable to Gunmans. The player must carefuly plan his campaign in order to make sure he doesn't fall into issues such as this.
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