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BGG랭킹
BGG전체 : 7050
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인원
2-6 명
BGG추천: 4-6 명 -
게임시간
25-40 분
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연령
8+
BGG추천: 6+ -
게임 난이도
1.50 / 5
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디자이너
Franz-Benno Delonge
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아티스트
Alessandra Cimatoribus, Franz Vohwinkel
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인원
게임 소개
트랜스 유로파 & 트랜스 아메리카는 동일한 규칙을 사용하지만 다른 지도에서 플레이되는 두 가지 간단한 철도 게임을 같은 상자에 포함하고 있다.
각 게임마다 유럽이나 미국 전역에 걸쳐 철도 연결이 필요한 5개 도시의 비밀 세트를 사용하여 각 라운드를 시작합니다. 당신의 첫 번째 턴에서, 당신은 당신의 출발 스테이션을 게임 보드 어딘가에 놓습니다. 이후 턴할 때마다 보드에 두 점을 연결하는 레일을 하나 또는 두 개 배치합니다. 레일을 사용하여 강이나 산등성이를 건너는 경우에는 레일을 하나만 배치할 수 있습니다. 배치하는 모든 레일은 시작 측점을 터치하거나 시작 측점을 터치하는 네트워크의 다른 레일과 연결해야 합니다. 따라서 처음에는 각 플레이어가 자신만의 네트워크를 구축하지만, 네트워크가 연결되면 연결된 네트워크에서 아무 곳에나 레일을 배치할 수 있습니다.
한 선수가 다른 선수의 차례에 일어날 수 있는 다섯 개의 도시를 네트워크로 연결하는 즉시 라운드가 종료된다. 모든 도시를 연결한 사람은 4점을 얻습니다; 각 플레이어는 모든 도시를 연결하기 위해 얼마나 많은 레일을 배치해야 하는지에 따라 0-3점을 얻습니다. 그런 다음 보드를 비우고 카드를 섞은 후 다시 한 번 플레이합니다. 먼저 13점 이상을 획득한 선수가 승리합니다! 다른 선수들의 네트워크를 최대한 활용할 수 있는 플레이어가 일반적으로 승리합니다.
트랜스 유로파 & 트랜스 아메리카에는 19개의 특수 카드가 포함되어 있어 게임플레이에 더 많은 다양성을 제공할 수 있다. 라운드를 시작할 때 카드 중 하나를 공개합니다. 이 카드의 효과는 이 라운드의 모든 플레이어에게 적용됩니다. 로즈 카드를 버리고 4개 도시만 연결해야 하거나, 하나의 레일만 플레이할 때 산악 패스 카운트를 갖거나, 세 개의 레일을 차례에 배치하거나, 두 개의 카드를 공개할 수 있도록 합니다. 지도의 특정 부분에서 다른 사람이 어디로 가는지 확인합니다.
각 게임마다 유럽이나 미국 전역에 걸쳐 철도 연결이 필요한 5개 도시의 비밀 세트를 사용하여 각 라운드를 시작합니다. 당신의 첫 번째 턴에서, 당신은 당신의 출발 스테이션을 게임 보드 어딘가에 놓습니다. 이후 턴할 때마다 보드에 두 점을 연결하는 레일을 하나 또는 두 개 배치합니다. 레일을 사용하여 강이나 산등성이를 건너는 경우에는 레일을 하나만 배치할 수 있습니다. 배치하는 모든 레일은 시작 측점을 터치하거나 시작 측점을 터치하는 네트워크의 다른 레일과 연결해야 합니다. 따라서 처음에는 각 플레이어가 자신만의 네트워크를 구축하지만, 네트워크가 연결되면 연결된 네트워크에서 아무 곳에나 레일을 배치할 수 있습니다.
한 선수가 다른 선수의 차례에 일어날 수 있는 다섯 개의 도시를 네트워크로 연결하는 즉시 라운드가 종료된다. 모든 도시를 연결한 사람은 4점을 얻습니다; 각 플레이어는 모든 도시를 연결하기 위해 얼마나 많은 레일을 배치해야 하는지에 따라 0-3점을 얻습니다. 그런 다음 보드를 비우고 카드를 섞은 후 다시 한 번 플레이합니다. 먼저 13점 이상을 획득한 선수가 승리합니다! 다른 선수들의 네트워크를 최대한 활용할 수 있는 플레이어가 일반적으로 승리합니다.
트랜스 유로파 & 트랜스 아메리카에는 19개의 특수 카드가 포함되어 있어 게임플레이에 더 많은 다양성을 제공할 수 있다. 라운드를 시작할 때 카드 중 하나를 공개합니다. 이 카드의 효과는 이 라운드의 모든 플레이어에게 적용됩니다. 로즈 카드를 버리고 4개 도시만 연결해야 하거나, 하나의 레일만 플레이할 때 산악 패스 카운트를 갖거나, 세 개의 레일을 차례에 배치하거나, 두 개의 카드를 공개할 수 있도록 합니다. 지도의 특정 부분에서 다른 사람이 어디로 가는지 확인합니다.
Trans Europa & Trans Amerika includes two simple railway games in the same box that use the same rules, but are played on different maps, which provide different playing experiences.
In each game, you start each round of play with a secret set of five cities strung across either Europe or the U.S. (depending on the side of the game board you're using) that need to be connected by rail. On your first turn, you place your starting station somewhere on the game board. On each subsequent turn, you place either one or two rails that connect two points on the board; you can place only one rail if you're crossing a river or a mountain ridge with that rail. All of the rails that you place must touch your starting station or connect with other rails in a network that touches your starting station. Thus, each player builds their own network initially, but as soon as those networks connect, you can place rails anywhere off that connected network
As soon as a player connects all five of their cities in a network, which could happen on another player's turn, the round ends. Whoever has connected all of their cities scores 4 points; each other player scores 0-3 points depending on how many rails they would need to place to connect all of their cities. You then clear the board, shuffle the cards, and play another round. The first player to score 13 or more points wins! The player who can make the best use of the other players' networks is generally victorious.
Trans Europa & Trans Amerika includes 19 special cards that can be used to provide more variety in gameplay. At the start of a round, reveal one of the cards; the effect of this card applies to all players during this round, perhaps with everyone discarding their rose card and needing to connect only four cities, or having a mountain pass count as only one rail played, or placing three rails on a turn, or revealing two of their cards so that everyone can see where others are going in particular parts of the map.
In each game, you start each round of play with a secret set of five cities strung across either Europe or the U.S. (depending on the side of the game board you're using) that need to be connected by rail. On your first turn, you place your starting station somewhere on the game board. On each subsequent turn, you place either one or two rails that connect two points on the board; you can place only one rail if you're crossing a river or a mountain ridge with that rail. All of the rails that you place must touch your starting station or connect with other rails in a network that touches your starting station. Thus, each player builds their own network initially, but as soon as those networks connect, you can place rails anywhere off that connected network
As soon as a player connects all five of their cities in a network, which could happen on another player's turn, the round ends. Whoever has connected all of their cities scores 4 points; each other player scores 0-3 points depending on how many rails they would need to place to connect all of their cities. You then clear the board, shuffle the cards, and play another round. The first player to score 13 or more points wins! The player who can make the best use of the other players' networks is generally victorious.
Trans Europa & Trans Amerika includes 19 special cards that can be used to provide more variety in gameplay. At the start of a round, reveal one of the cards; the effect of this card applies to all players during this round, perhaps with everyone discarding their rose card and needing to connect only four cities, or having a mountain pass count as only one rail played, or placing three rails on a turn, or revealing two of their cards so that everyone can see where others are going in particular parts of the map.
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