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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
10-30 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Derek Detweiler
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아티스트
-
인원
게임 소개
Enganglement는 고퍼우드 스튜디오의 Enganglement 브라우저 게임에서 영감을 받았다.
얽힘:
얽힘 게임에서 가능한 가장 긴 경로를 만들기 위해 타일을 배치하세요!
한 번에 하나의 타일을 배치하고, 꼬불꼬불한 길을 연결함으로써 정교한 정원 미로를 만들어 보세요. 당신의 길은 어디까지 갈 수 있나요? 직접 보셔야 해요!
사쿠라 나무로 둘러싸인 넓은 정원을 만들고 있지만 놀 수 있는 타일의 수는 제한되어 있습니다. 사쿠라 나무 사이를 돌면서 더 긴 길과 더 큰 정원을 만드십시오. 각 고갯길마다 정원을 확장하기 위한 추가 타일이 생깁니다.
제한된 타일을 무릅쓰고 가치 있는 동작을 해야 할까요, 아니면 상대편의 경로를 사쿠라 나무에서 벗어나게 해야 할까요, 아니면 다른 사쿠라 나무를 통과하는 쉬운 길에 집중해야 할까요? 언제 무엇을 추구해야 할지 저울질하는 것은 그것을 숙달하기를 원하는 사람들에게 정신적인 도전을 제공합니다.
그것은 웹 게임과 어떻게 다른가요?
몇 가지 게임 규칙이 테이블 플레이에 더 적합하게 의도적으로 변경되었지만, 실제 버전의 디지털 게임을 경험하고 싶다면 모든 구성 요소가 있습니다. 주요 변경 사항은 다음과 같습니다.
보드게임은 고전 엔탱글렌트의 경계 기반 맵이 아닌 사쿠라향 엔탱글렌트 맵의 제한된 타일 플레이에 초점을 맞춘다. 이렇게 변경하면 초기 설정이 훨씬 쉬워지고 미리 배치한 타일이 다른 타일에 인접하지 않을 때 그리드 밖으로 이동하는 것을 방지할 수 있습니다.
사쿠라 타일은 보드에 미리 올려놓지 않고 플레이어의 손에 맡겨진다. (이것은 #1에 제시된 것과 같은 이유이며, 전략과 다양성을 더한다.)
점수는 개별 이동 길이 대신 완료된 선의 총 길이를 기준으로 합니다. 웹 게임과 같은 점수를 집계하는 것은 수동으로 하는 것이 매우 재미있지 않기 때문에, 이 변화는 게임이 조금 더 빠르게 진행되도록 돕는다.
선이 굵고 빛나지 않아요. 가는 선이 시각적으로 따라가기 혼란스러웠고, 나는 경기가 방사능에 노출되는 것을 원하지 않았다.
구성요소: 상자, 72개의 육각 타일, 규칙 문서, 6개의 (다른 색상의) 폰
얽힘:
얽힘 게임에서 가능한 가장 긴 경로를 만들기 위해 타일을 배치하세요!
한 번에 하나의 타일을 배치하고, 꼬불꼬불한 길을 연결함으로써 정교한 정원 미로를 만들어 보세요. 당신의 길은 어디까지 갈 수 있나요? 직접 보셔야 해요!
사쿠라 나무로 둘러싸인 넓은 정원을 만들고 있지만 놀 수 있는 타일의 수는 제한되어 있습니다. 사쿠라 나무 사이를 돌면서 더 긴 길과 더 큰 정원을 만드십시오. 각 고갯길마다 정원을 확장하기 위한 추가 타일이 생깁니다.
제한된 타일을 무릅쓰고 가치 있는 동작을 해야 할까요, 아니면 상대편의 경로를 사쿠라 나무에서 벗어나게 해야 할까요, 아니면 다른 사쿠라 나무를 통과하는 쉬운 길에 집중해야 할까요? 언제 무엇을 추구해야 할지 저울질하는 것은 그것을 숙달하기를 원하는 사람들에게 정신적인 도전을 제공합니다.
그것은 웹 게임과 어떻게 다른가요?
몇 가지 게임 규칙이 테이블 플레이에 더 적합하게 의도적으로 변경되었지만, 실제 버전의 디지털 게임을 경험하고 싶다면 모든 구성 요소가 있습니다. 주요 변경 사항은 다음과 같습니다.
보드게임은 고전 엔탱글렌트의 경계 기반 맵이 아닌 사쿠라향 엔탱글렌트 맵의 제한된 타일 플레이에 초점을 맞춘다. 이렇게 변경하면 초기 설정이 훨씬 쉬워지고 미리 배치한 타일이 다른 타일에 인접하지 않을 때 그리드 밖으로 이동하는 것을 방지할 수 있습니다.
사쿠라 타일은 보드에 미리 올려놓지 않고 플레이어의 손에 맡겨진다. (이것은 #1에 제시된 것과 같은 이유이며, 전략과 다양성을 더한다.)
점수는 개별 이동 길이 대신 완료된 선의 총 길이를 기준으로 합니다. 웹 게임과 같은 점수를 집계하는 것은 수동으로 하는 것이 매우 재미있지 않기 때문에, 이 변화는 게임이 조금 더 빠르게 진행되도록 돕는다.
선이 굵고 빛나지 않아요. 가는 선이 시각적으로 따라가기 혼란스러웠고, 나는 경기가 방사능에 노출되는 것을 원하지 않았다.
구성요소: 상자, 72개의 육각 타일, 규칙 문서, 6개의 (다른 색상의) 폰
Entanglement is inspired by the Entanglement browser game by Gopherwood Studios.
Entanglement:
Place tiles to create the longest path possible in the game of Entanglement!
Create an elaborate garden labyrinth by placing one tile at a time, connecting a meandering path of twists and turns. How far can your path go? You'll have to see for yourself!
You're creating a spacious garden surrounded by Sakura trees, but you have a limited number of tiles to play. Create a longer path and a larger garden by winding through Sakura trees: each pass acquires additional tiles for your expanding garden.
Should you risk your limited tiles to set up a valuable move, divert your opponents' paths away from the Sakura trees, or focus on an easy path through another Sakura tree? Weighing what to pursue when provides a mental challenge for those who hope to master it.
How is it different than the web game?
A few game rules deliberately changed to fit better for table play, but all the components are there if you really just want to experience a real-life version of the digital game. Here are the major changes:
The board game focuses on the limited-tile play of the Sakura-flavored Entanglement maps, not the boundary-based maps of classic Entanglement. This change makes initial setup much easier and prevents pre-placed tiles from shifting off-grid when they're not adjacent to other tiles.
Sakura tiles are dealt into players' hands instead of being pre-placed on the board. (This is for the same reason given in #1, and also adds a little more strategy and variety.)
Scoring is based on the total length of completed lines instead of on the length of individual moves. This change helps the game move a bit faster, since tallying scores like the web game isn't terribly fun to do manually.
The lines are thicker, and they don't glow. The thin lines were confusing to follow visually, and I didn't want the game to be radioactive.
Components: Box; 72 Hex Tiles; Rules Document; 6 (different colored) Pawns
Entanglement:
Place tiles to create the longest path possible in the game of Entanglement!
Create an elaborate garden labyrinth by placing one tile at a time, connecting a meandering path of twists and turns. How far can your path go? You'll have to see for yourself!
You're creating a spacious garden surrounded by Sakura trees, but you have a limited number of tiles to play. Create a longer path and a larger garden by winding through Sakura trees: each pass acquires additional tiles for your expanding garden.
Should you risk your limited tiles to set up a valuable move, divert your opponents' paths away from the Sakura trees, or focus on an easy path through another Sakura tree? Weighing what to pursue when provides a mental challenge for those who hope to master it.
How is it different than the web game?
A few game rules deliberately changed to fit better for table play, but all the components are there if you really just want to experience a real-life version of the digital game. Here are the major changes:
The board game focuses on the limited-tile play of the Sakura-flavored Entanglement maps, not the boundary-based maps of classic Entanglement. This change makes initial setup much easier and prevents pre-placed tiles from shifting off-grid when they're not adjacent to other tiles.
Sakura tiles are dealt into players' hands instead of being pre-placed on the board. (This is for the same reason given in #1, and also adds a little more strategy and variety.)
Scoring is based on the total length of completed lines instead of on the length of individual moves. This change helps the game move a bit faster, since tallying scores like the web game isn't terribly fun to do manually.
The lines are thicker, and they don't glow. The thin lines were confusing to follow visually, and I didn't want the game to be radioactive.
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