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BGG랭킹
BGG전체 : 8470
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인원
2-8 명
BGG추천: 2-8 명 -
게임시간
40-160 분
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연령
13+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
3.20 / 5
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디자이너
Darren Terpstra
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아티스트
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인원
게임 소개
마술의 사용이 세상을 부숴버린 이후로 많은 세월이 흘렀다. 그 이후로 오소스의 인종들은 불안정한 평화 속에서 살아왔습니다. 그러나 기억은 신화로, 신화는 전설로 흘러가면, "위대한 종족들이 다시 한번 마법을 부리기 시작하면, 오염된 권력은 또 다시 이 땅을 타락시킵니다. 용암이 마을 전체를 삼키고 끔찍한 기근이 퍼진다. 유목민족이 일어나 인근 마을을 약탈하고 약탈하여 식량을 구하기 시작했다. 평화는 더 이상 선택사항이 아니다. 전쟁은 이제 시작되었고 오직 한 종족만이 최고를 차지할 수 있다.
이그나이트(Ignite)는 플레이어가 다양한 보드를 가로질러 미니어처와 전투를 벌이는 결투 데크빌더이다. 각 플레이어는 자신이 선택한 인종에 대해 3개의 유닛을 가지고 있으며, 각 유닛은 자신의 비대칭 인종 능력을 가지고 있다.
각 유닛에는 3개의 히트 포인트가 있습니다. 부대가 피해를 입으면 단검을 미니어처 뒤에 꽂아 마지막 데미지 포인트를 가하는 플레이어가 유닛을 트로피로 보유합니다. 경기가 끝날 때 가장 많은 트로피를 가진 사람이 승리합니다.
각 카드는 명예 가치(더 많은 카드를 구매할 수 있음) 또는 전투 효과(유닛과 카드에 영향을 미침)를 위해 플레이할 수 있습니다. 언제 싸울지, 언제 투자할지를 아는 것은 매우 중요합니다.
칠판의 가운데에는 바자회가 있습니다. 당신네 부대 중 하나가 여기 있는 동안 카드를 팔 수도 있습니다. 카드를 판매하면 카드를 폐기하고(갑판에서 영구적으로 제거) 원래 비용과 동일한 명예를 얻을 수 있으므로 더 강력한 카드를 구입할 수 있습니다. 그 바자회는 강력하지만, 여러분의 상대방이 바로 옆에 있는 경우가 많기 때문에 위험하기도 합니다.
이그나이트에는 4가지 특별한 지형이 있으며, 당신은 그것들을 가장 잘 사용할 수 있는 방법을 선택해야 합니다.
마을: 카드를 구입할 수 있지만 공격이 성공하면 추가 데미지가 발생합니다.
숲: 원거리 공격으로부터 보호하지만, 불 공격은 숲 전체로 확산됩니다.
물: 특정한 강력한 주문에 필요하지만, 얼고 번개 공격이 물 전체로 퍼집니다.
용암: 만약 여러분이 용암 속으로 밀려 들어간다면, 여러분의 부대는 즉시 죽습니다.
이그나이트에는 모든 것에 강점과 약점이 있습니다. 강력한 마법 공격에 너무 일찍 투자하면 더 가치 있는 장비를 필요할 때 구입할 수 있는 영광을 얻을 수 없습니다. 활과 화살에 투자하면 적보다 사정거리 우위를 점할 수 있지만 활을 손에 쥐어야 화살을 쏠 수 있다는 것을 기억하라. 근거리 무기를 가지고 개인적으로 다가가는 것을 선호하나요? 유닛을 접근 거리 내에 배치할 수 있는 마운트가 있는지 확인하십시오.
이그나이트는 우리가 갑판 제작자들을 사랑하는 마음에서 비롯되었다. 데크빌더에 대한 불만이 가장 큰 이유는 (1) 선수 교류가 미미하다는 점, (2) 솔리테어처럼 많이 뛰다 (2) 안티클레이티드 엔드게임(3)이 몇 경기 후 같은 느낌을 받는 경우가 많다는 점이다. 협상과 동맹 구축, 구걸 등이 정당한 전략인 갑판을 만들었다. 게임의 끝이 가장 신나는 부분이죠. 또한 비대칭적인 경기 능력, 다양하게 만들어진 보드, 엄청나게 다양한 무기, 아이템, 주문 사이에서 절대 같은 게임을 두 번 할 수 없습니다.
—출판사의 설명
이그나이트(Ignite)는 플레이어가 다양한 보드를 가로질러 미니어처와 전투를 벌이는 결투 데크빌더이다. 각 플레이어는 자신이 선택한 인종에 대해 3개의 유닛을 가지고 있으며, 각 유닛은 자신의 비대칭 인종 능력을 가지고 있다.
각 유닛에는 3개의 히트 포인트가 있습니다. 부대가 피해를 입으면 단검을 미니어처 뒤에 꽂아 마지막 데미지 포인트를 가하는 플레이어가 유닛을 트로피로 보유합니다. 경기가 끝날 때 가장 많은 트로피를 가진 사람이 승리합니다.
각 카드는 명예 가치(더 많은 카드를 구매할 수 있음) 또는 전투 효과(유닛과 카드에 영향을 미침)를 위해 플레이할 수 있습니다. 언제 싸울지, 언제 투자할지를 아는 것은 매우 중요합니다.
칠판의 가운데에는 바자회가 있습니다. 당신네 부대 중 하나가 여기 있는 동안 카드를 팔 수도 있습니다. 카드를 판매하면 카드를 폐기하고(갑판에서 영구적으로 제거) 원래 비용과 동일한 명예를 얻을 수 있으므로 더 강력한 카드를 구입할 수 있습니다. 그 바자회는 강력하지만, 여러분의 상대방이 바로 옆에 있는 경우가 많기 때문에 위험하기도 합니다.
이그나이트에는 4가지 특별한 지형이 있으며, 당신은 그것들을 가장 잘 사용할 수 있는 방법을 선택해야 합니다.
마을: 카드를 구입할 수 있지만 공격이 성공하면 추가 데미지가 발생합니다.
숲: 원거리 공격으로부터 보호하지만, 불 공격은 숲 전체로 확산됩니다.
물: 특정한 강력한 주문에 필요하지만, 얼고 번개 공격이 물 전체로 퍼집니다.
용암: 만약 여러분이 용암 속으로 밀려 들어간다면, 여러분의 부대는 즉시 죽습니다.
이그나이트에는 모든 것에 강점과 약점이 있습니다. 강력한 마법 공격에 너무 일찍 투자하면 더 가치 있는 장비를 필요할 때 구입할 수 있는 영광을 얻을 수 없습니다. 활과 화살에 투자하면 적보다 사정거리 우위를 점할 수 있지만 활을 손에 쥐어야 화살을 쏠 수 있다는 것을 기억하라. 근거리 무기를 가지고 개인적으로 다가가는 것을 선호하나요? 유닛을 접근 거리 내에 배치할 수 있는 마운트가 있는지 확인하십시오.
이그나이트는 우리가 갑판 제작자들을 사랑하는 마음에서 비롯되었다. 데크빌더에 대한 불만이 가장 큰 이유는 (1) 선수 교류가 미미하다는 점, (2) 솔리테어처럼 많이 뛰다 (2) 안티클레이티드 엔드게임(3)이 몇 경기 후 같은 느낌을 받는 경우가 많다는 점이다. 협상과 동맹 구축, 구걸 등이 정당한 전략인 갑판을 만들었다. 게임의 끝이 가장 신나는 부분이죠. 또한 비대칭적인 경기 능력, 다양하게 만들어진 보드, 엄청나게 다양한 무기, 아이템, 주문 사이에서 절대 같은 게임을 두 번 할 수 없습니다.
—출판사의 설명
Many ages have past since the use of magic broke the world. Since then, the races of Oshos have lived in an unstable peace. Yet as memory slips to myth, and myth slips to legend, the "Great Races" once more begin meddling with magic, and the tainted power corrupts the land yet again. Lava swallows up whole villages and a terrible famine spreads. "Lower" nomadic races begin rising up, pillaging and raiding nearby towns for food. Peace is no longer an option. War is here, and only one race can reign supreme.
Ignite is a dueling deckbuilder where players battle miniatures across a variably built board. Each player has 3 units of their chosen race, each with its own asymmetrical race ability.
Each unit has 3 hit points. When your unit takes a point of damage you insert a dagger into the back of the miniature. The player who inflicts the last point of damage keeps the unit as a trophy. Whoever has the most trophies at the end of the game wins.
Each card in your hand can be played for its honor value (allowing you to buy more cards) or for its battle effect (affecting your units and cards). Knowing when to battle and when to invest is incredibly important.
In the middle of the board is the bazaar. While one of your units is here it may sell a card. Selling a card allows you to trash it (removing it permanently from your deck) and gain honor equal to its original cost, allowing you to buy more powerful cards. The bazaar is powerful, but also dangerous as your opponents are often right there next to you.
There are 4 special types of terrain in Ignite and you'll have to choose how best to use them.
Village: Allows you to purchase a card, but a successful attack against you will do additional damage.
Forest: Protects you from ranged attacks, but fire attacks will spread through the entire forest.
Water: Necessary for certain powerful spells, but freeze and lightning attacks will spread through the entire body of water.
Lava: If you are pushed into lava, your unit immediately dies.
In Ignite there is a strength and weakness to everything. Invest too early in powerful magic attacks, and you won't have any honor to purchase more valuable equipment when you need it. Invest in bows and arrows to gain a range advantage over the enemy, but remember, you can only shoot arrows if you also have a bow in your hand. Prefer getting up close and personal with melee weapons? Just be sure you have mounts available to bring your unit within striking distance.
Ignite comes from our love of deckbuilders. The main complaints against deckbuilders are that they (1) have minimal player interaction, playing a lot like solitaire (2) have an anti-climactic end-game (3) often feel the same after a few games. We built a deckbuilder where negotiation, alliance-making, and begging were legitimate strategies. Where the end of the game is the most exciting part. And where you will never play the same game twice (between the asymmetric race abilities, variably built board, and incredibly varied weapons, items, and spells).
—description from the publisher
Ignite is a dueling deckbuilder where players battle miniatures across a variably built board. Each player has 3 units of their chosen race, each with its own asymmetrical race ability.
Each unit has 3 hit points. When your unit takes a point of damage you insert a dagger into the back of the miniature. The player who inflicts the last point of damage keeps the unit as a trophy. Whoever has the most trophies at the end of the game wins.
Each card in your hand can be played for its honor value (allowing you to buy more cards) or for its battle effect (affecting your units and cards). Knowing when to battle and when to invest is incredibly important.
In the middle of the board is the bazaar. While one of your units is here it may sell a card. Selling a card allows you to trash it (removing it permanently from your deck) and gain honor equal to its original cost, allowing you to buy more powerful cards. The bazaar is powerful, but also dangerous as your opponents are often right there next to you.
There are 4 special types of terrain in Ignite and you'll have to choose how best to use them.
Village: Allows you to purchase a card, but a successful attack against you will do additional damage.
Forest: Protects you from ranged attacks, but fire attacks will spread through the entire forest.
Water: Necessary for certain powerful spells, but freeze and lightning attacks will spread through the entire body of water.
Lava: If you are pushed into lava, your unit immediately dies.
In Ignite there is a strength and weakness to everything. Invest too early in powerful magic attacks, and you won't have any honor to purchase more valuable equipment when you need it. Invest in bows and arrows to gain a range advantage over the enemy, but remember, you can only shoot arrows if you also have a bow in your hand. Prefer getting up close and personal with melee weapons? Just be sure you have mounts available to bring your unit within striking distance.
Ignite comes from our love of deckbuilders. The main complaints against deckbuilders are that they (1) have minimal player interaction, playing a lot like solitaire (2) have an anti-climactic end-game (3) often feel the same after a few games. We built a deckbuilder where negotiation, alliance-making, and begging were legitimate strategies. Where the end of the game is the most exciting part. And where you will never play the same game twice (between the asymmetric race abilities, variably built board, and incredibly varied weapons, items, and spells).
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