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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
90-120 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Matthew Crooke
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아티스트
-
인원
게임 소개
주제: Cursus Honorum은 로마 공화정 동안 원로원의 진로를 시뮬레이션합니다. 플레이어들은 선거에서 승리하고 공화국을 통치함으로써 상원의원을 선출하기 위해 일하는 정파를 대표한다. 상원의원들은 법을 통과시키고, 군대를 이끌며, 경쟁자들을 기소하고, 그들의 정치적 권력 기반, 개인적 재산, 대중의 명성을 쌓기 위해 그들의 직무 권한을 사용한다. 상원의원들은 또한 확장되는 공화국을 보호하고 발전시키며 그들의 명성과 부를 쌓는 데 주의 관리직을 수행하기도 한다. 경기 내내 모든 선수들은 정부에 대한 대중의 만족도가 안정적이고 공화국이 번영하고 안전할 수 있도록 협력해야 한다.
게임플레이: 게임은 각각 네 단계로 진행되는 용어(연도를 나타내는 용어)를 통해 진행된다. 도 이벤트 단계에서는 각 플레이어가 주사위를 굴려 성장하는 공화국 내에서 무작위 재난이 발생하는지 판단하여 공공의 불안을 높이고 보드 상의 상황을 변화시킨다. 선거 & 약속 단계에서 플레이어들은 두 번의 포커 형식의 라운드에서 최고의 투표 연합(손 종류)을 형성하기 위해 돈을 입찰한다. 3단계(Governance)는 게임의 핵심이다: 플레이어들은 돈, 카드, 영향력, 상원의원의 힘을 사용하여 돌아가며 동작을 수행한다. 통치는 불안감을 줄이고, 지방을 정복하고, 방어하고, 발전시키고, 사업과 종교적 관계를 수립하고, 당파를 이끌 새로운 상원의원을 모집하는 것을 포함한다. 마지막 단계(소득 & 진보)는 다음 임기의 발판을 마련한다: 주와 선수들은 세금과 보유에 따라 수입을 걷거나 군단을 유지하거나 해산하고, 상원의원들은 의원직을 떠나 커리어를 진출시키며, 승점은 디니타스(레거시) 공간으로 영향력을 이동함으로써 얻어진다. 게임은 정해진 임기가 지나거나, 여러 주가 정복되거나, 한 파벌이 디니타스에 일정한 수의 영향력을 행사할 때 끝난다. 최종 승리를 위한 득점은 파벌의 고위직, 상원 의원직, 부를 합친 것이다.
게임플레이: 게임은 각각 네 단계로 진행되는 용어(연도를 나타내는 용어)를 통해 진행된다. 도 이벤트 단계에서는 각 플레이어가 주사위를 굴려 성장하는 공화국 내에서 무작위 재난이 발생하는지 판단하여 공공의 불안을 높이고 보드 상의 상황을 변화시킨다. 선거 & 약속 단계에서 플레이어들은 두 번의 포커 형식의 라운드에서 최고의 투표 연합(손 종류)을 형성하기 위해 돈을 입찰한다. 3단계(Governance)는 게임의 핵심이다: 플레이어들은 돈, 카드, 영향력, 상원의원의 힘을 사용하여 돌아가며 동작을 수행한다. 통치는 불안감을 줄이고, 지방을 정복하고, 방어하고, 발전시키고, 사업과 종교적 관계를 수립하고, 당파를 이끌 새로운 상원의원을 모집하는 것을 포함한다. 마지막 단계(소득 & 진보)는 다음 임기의 발판을 마련한다: 주와 선수들은 세금과 보유에 따라 수입을 걷거나 군단을 유지하거나 해산하고, 상원의원들은 의원직을 떠나 커리어를 진출시키며, 승점은 디니타스(레거시) 공간으로 영향력을 이동함으로써 얻어진다. 게임은 정해진 임기가 지나거나, 여러 주가 정복되거나, 한 파벌이 디니타스에 일정한 수의 영향력을 행사할 때 끝난다. 최종 승리를 위한 득점은 파벌의 고위직, 상원 의원직, 부를 합친 것이다.
THEME: Cursus Honorum simulates the career paths of Senators during the Roman Republic. Players represent political factions that work to advance their Senators along the cursus honorum (course of offices) by winning elections and governing the Republic. Senators use their office powers to pass laws, lead armies, prosecute rivals, and build their political power base, personal wealth, and public reputation. Senators also serve in governing posts in the provinces, protecting and developing the expanding Republic and building their fame and fortune. Throughout the game all players must cooperate to ensure the public’s satisfaction with the government remains stable and the Republic remains prosperous and secure.
GAMEPLAY: The game progresses through terms (representing years) each played in four phases. In the Province Events phase, each player rolls dice to determine if random calamities occur within the growing Republic, raising Public Unrest and changing conditions on the board. During the Elections & Appointments phase, players bid money to form the best voting coalitions (hand types) in two Poker-style rounds that gain Senators political offices and provincial appointments (and gain their factions influence tokens). The third phase (Governance) is the heart of the game: players take turns performing actions using money, cards, influence, and the powers of their Senators. Governance involves using office powers to reduce unrest, conquer, defend and develop provinces, establish business and religious connections, and recruit new Senators to player factions. The final phase (Income & Advancement) serves to set the stage for the next term: the state and players collect income based on taxes and holdings, legions are maintained or disbanded, Senators vacate their offices and advance up their career path, and victory points are scored by moving influence into dignitas (legacy) spaces. The game ends when a set number of terms has passed, or number of provinces have been conquered, or when one faction has a set number of influence in dignitas. Scoring for final victory is a composite of a faction's dignitas, Senate membership and wealth.
GAMEPLAY: The game progresses through terms (representing years) each played in four phases. In the Province Events phase, each player rolls dice to determine if random calamities occur within the growing Republic, raising Public Unrest and changing conditions on the board. During the Elections & Appointments phase, players bid money to form the best voting coalitions (hand types) in two Poker-style rounds that gain Senators political offices and provincial appointments (and gain their factions influence tokens). The third phase (Governance) is the heart of the game: players take turns performing actions using money, cards, influence, and the powers of their Senators. Governance involves using office powers to reduce unrest, conquer, defend and develop provinces, establish business and religious connections, and recruit new Senators to player factions. The final phase (Income & Advancement) serves to set the stage for the next term: the state and players collect income based on taxes and holdings, legions are maintained or disbanded, Senators vacate their offices and advance up their career path, and victory points are scored by moving influence into dignitas (legacy) spaces. The game ends when a set number of terms has passed, or number of provinces have been conquered, or when one faction has a set number of influence in dignitas. Scoring for final victory is a composite of a faction's dignitas, Senate membership and wealth.
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