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BGG랭킹
BGG전체 : 16973
STRATEGY : 2767
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인원
1-6 명
BGG추천: 2-6 명 -
게임시간
40-120 분
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연령
14+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Lorne Kletke
-
아티스트
Apolline Etienne
-
인원
게임 소개
소매 및 개별 주문은 PlayChinookGames@gmail.com에서 확인할 수 있습니다.
게임에는 영어, 독일어, 프랑스어, 네덜란드어가 포함되어 있다.
주제 개요:
칸타 왕국은 이 땅에 불가사의한 재앙이 닥친 후 국경을 다시 열고 있다. 씨족들은 이제 잃어버린 땅을 되찾기 위해 경쟁합니다.
새로운 경제는 동맹국의 작은 사슬을 중심으로 돌아간다. 각 씨족은 자국의 사절을 보내 국가를 주장하면서 국경을 개방한다. 일단 여섯 개의 주가 열린 국경을 공유하면, 참여하는 씨족들에게 부가 돌아옵니다. 이웃 동맹들은 또한 서로 경쟁하는 종족들에 의해 시작된 반란을 진압하기 위해 돕습니다.
게임 방법(2-6 플레이어 버전):
각 플레이어는 자신의 클랜과 고유한 장점을 나타내는 8개의 롤카드 중 하나를 선택한다. 당신의 목표는 이 새로운 시대에 최고의 부자로 경기를 끝내는 것입니다. 이 게임은 칸타 왕국의 상태를 나타내는 육각형 격자로 겹쳐진, 칸타 왕국을 조감하는 시야를 보여주는 보드에서 행해진다.
모든 플레이어는 동일한 수의 육각형 타일을 시작할 수 있습니다(플레이어 수와 원하는 게임 길이에 따라 8~20개). 이 "council 타일"은 각각 당신의 씨족을 나타내며 6명의 구성원으로 구성된 그룹을 나타냅니다. 리더로서, 당신은 각 주마다 하나의 타일을 배치함으로써 이 의회를 각 주를 회수하도록 보냅니다.
시의회 타일은 칸타 시(시작 위치) 또는 다른 청구 국가 옆에 배치되어야 합니다. 그건 칸타시에서 의회가 파견되고, 개방된 국경을 통해서만 왕래가 가능하기 때문이다. 타일을 배치하면 주가 점유한 인접 상태와 공유하는 모든 경계가 열립니다.
정확히 어떻게 국경이 열렸지? 의원님들은 각 타일 가장자리에 하나씩 배정받습니다. 그들은 각각 왕국의 세 가지 언어 중 하나를 말하는데, 이것은 각 타일 가장자리의 세 가지 색 중 하나로 표시됩니다. 위원회는 타일을 배치하는 모든 공유 테두리에서 공통 언어를 사용해야 합니다.
플레이어들은 청구된 국가의 링의 일부가 됨으로써 부를 얻는다. 여섯 개의 국가가 금을 획득하는데, 이는 각 반지에 속한 한 씨족이 가지고 있는 대표성의 양에 비례한다. 주어진 링에서 한 클랜이 가지고 있는 각각의 추가 상태는 이전 상태보다 적게 벌어들입니다.
플레이어들은 또한 액션 카드를 통해 부와 능력을 얻는다. 동일한 유형의 리소스를 생산하는 여러 주(예: 나무 생산 주 3개)를 주장하여 카드를 획득합니다. 액션 카드는 주제별로 고도로 통합되어 있지만 게임 플레이를 느리게 할 정도로 복잡하지는 않다. 당신의 진행률 적립 작업 카드는 보드 하단에 있는 트랙을 사용하여 기록됩니다.
전염병을 여전히 다루고 있는 국가들과 불가사의한 섬 국가들을 포함하여 위험과 기회가 풍부하다.
모든 사람이 자신의 타일을 모두 배치하면 게임이 종료됩니다. 가장 많은 재산(동전과 코인 가치)을 가진 플레이어가 승리한다.
게임 방법(1인용 버전):
솔로 플레이 옵션은 게임 메카닉을 머리 위로 뒤집어 놓는 흥미로운 20분 게임입니다! 그것은 또한 2-6명의 플레이어 게임에서 일어나는 것에 대한 주제별 프리퀄의 역할을 한다. 마운틴 클랜 또는 워터 클랜으로 플레이하여 위협을 받고 있는 밸리 클랜을 칸타 시티의 안전한 곳으로 호송하십시오. 일반 게임의 동일한 기본 구성 요소를 사용하여 새로운 도전과 스릴이 기다리고 있습니다.
일반 게임의 리소스 추적기 토큰 3개를 사용하여 왕국에 흩어져 있는 당신과 당신의 가족을 나타내십시오. 일반 게임에서 얻은 20개의 의회 타일을 이동 토큰으로 사용하여 사막, 숲, 평원 등을 통과하여 밸리 클랜 지도자와 그녀의 가족을 찾습니다. 그럼 당신의 가족과 그녀의 가족을 칸타시의 안전한 곳으로 데려오세요. 사막과 숲 일족, 골칫거리 등을 만날 때 행동 카드를 준비하십시오.
—출판사의 설명
게임에는 영어, 독일어, 프랑스어, 네덜란드어가 포함되어 있다.
주제 개요:
칸타 왕국은 이 땅에 불가사의한 재앙이 닥친 후 국경을 다시 열고 있다. 씨족들은 이제 잃어버린 땅을 되찾기 위해 경쟁합니다.
새로운 경제는 동맹국의 작은 사슬을 중심으로 돌아간다. 각 씨족은 자국의 사절을 보내 국가를 주장하면서 국경을 개방한다. 일단 여섯 개의 주가 열린 국경을 공유하면, 참여하는 씨족들에게 부가 돌아옵니다. 이웃 동맹들은 또한 서로 경쟁하는 종족들에 의해 시작된 반란을 진압하기 위해 돕습니다.
게임 방법(2-6 플레이어 버전):
각 플레이어는 자신의 클랜과 고유한 장점을 나타내는 8개의 롤카드 중 하나를 선택한다. 당신의 목표는 이 새로운 시대에 최고의 부자로 경기를 끝내는 것입니다. 이 게임은 칸타 왕국의 상태를 나타내는 육각형 격자로 겹쳐진, 칸타 왕국을 조감하는 시야를 보여주는 보드에서 행해진다.
모든 플레이어는 동일한 수의 육각형 타일을 시작할 수 있습니다(플레이어 수와 원하는 게임 길이에 따라 8~20개). 이 "council 타일"은 각각 당신의 씨족을 나타내며 6명의 구성원으로 구성된 그룹을 나타냅니다. 리더로서, 당신은 각 주마다 하나의 타일을 배치함으로써 이 의회를 각 주를 회수하도록 보냅니다.
시의회 타일은 칸타 시(시작 위치) 또는 다른 청구 국가 옆에 배치되어야 합니다. 그건 칸타시에서 의회가 파견되고, 개방된 국경을 통해서만 왕래가 가능하기 때문이다. 타일을 배치하면 주가 점유한 인접 상태와 공유하는 모든 경계가 열립니다.
정확히 어떻게 국경이 열렸지? 의원님들은 각 타일 가장자리에 하나씩 배정받습니다. 그들은 각각 왕국의 세 가지 언어 중 하나를 말하는데, 이것은 각 타일 가장자리의 세 가지 색 중 하나로 표시됩니다. 위원회는 타일을 배치하는 모든 공유 테두리에서 공통 언어를 사용해야 합니다.
플레이어들은 청구된 국가의 링의 일부가 됨으로써 부를 얻는다. 여섯 개의 국가가 금을 획득하는데, 이는 각 반지에 속한 한 씨족이 가지고 있는 대표성의 양에 비례한다. 주어진 링에서 한 클랜이 가지고 있는 각각의 추가 상태는 이전 상태보다 적게 벌어들입니다.
플레이어들은 또한 액션 카드를 통해 부와 능력을 얻는다. 동일한 유형의 리소스를 생산하는 여러 주(예: 나무 생산 주 3개)를 주장하여 카드를 획득합니다. 액션 카드는 주제별로 고도로 통합되어 있지만 게임 플레이를 느리게 할 정도로 복잡하지는 않다. 당신의 진행률 적립 작업 카드는 보드 하단에 있는 트랙을 사용하여 기록됩니다.
전염병을 여전히 다루고 있는 국가들과 불가사의한 섬 국가들을 포함하여 위험과 기회가 풍부하다.
모든 사람이 자신의 타일을 모두 배치하면 게임이 종료됩니다. 가장 많은 재산(동전과 코인 가치)을 가진 플레이어가 승리한다.
게임 방법(1인용 버전):
솔로 플레이 옵션은 게임 메카닉을 머리 위로 뒤집어 놓는 흥미로운 20분 게임입니다! 그것은 또한 2-6명의 플레이어 게임에서 일어나는 것에 대한 주제별 프리퀄의 역할을 한다. 마운틴 클랜 또는 워터 클랜으로 플레이하여 위협을 받고 있는 밸리 클랜을 칸타 시티의 안전한 곳으로 호송하십시오. 일반 게임의 동일한 기본 구성 요소를 사용하여 새로운 도전과 스릴이 기다리고 있습니다.
일반 게임의 리소스 추적기 토큰 3개를 사용하여 왕국에 흩어져 있는 당신과 당신의 가족을 나타내십시오. 일반 게임에서 얻은 20개의 의회 타일을 이동 토큰으로 사용하여 사막, 숲, 평원 등을 통과하여 밸리 클랜 지도자와 그녀의 가족을 찾습니다. 그럼 당신의 가족과 그녀의 가족을 칸타시의 안전한 곳으로 데려오세요. 사막과 숲 일족, 골칫거리 등을 만날 때 행동 카드를 준비하십시오.
—출판사의 설명
Retail and individual orders available at PlayChinookGames@gmail.com
Game includes English, German, French and Dutch components.
Thematic Overview:
The Realm of Kanta is reopening borders after a mysterious calamity struck the land. Clans now compete to rebuild their wealth by claiming the lands they lost.
The new economy revolves around small chains of allied states. Each clan sends its own envoys to claim states, opening borders in the process. Once a ring of six states share open borders, wealth comes to participating clans. Neighboring allies also help one another to suppress uprisings started by competing clans.
How to Play (2-6 Player Version):
Each player selects one of eight role cards that identifies their clan and its unique strengths. Your goal is to finish the game as the wealthiest in this new era. The game is played on a board showing a bird's eye view of the realm of Kanta, overlaid by a hexagonal grid representing the realm's states.
Every player gets the same number of hexagon tiles to start (anywhere from 8-20 depending on the number of players and the desired game length). Each of these "council tiles" identifies your clan and represents a group of six of its members. As leader, you send these councils out to reclaim states by placing one tile per turn.
A council tile must be placed next to Kanta City (start location) or another claimed state. That's because councils are dispatched from Kanta City, and can only travel across open borders. When you place a tile, you are opening any borders that the state shares with occupied adjacent states.
How exactly are those borders opened? Your council members are assigned one to each edge of the tile. They each speak one of three languages of the realm, which is indicated by one of three colors on each tile edge. Your council must speak a common language at every shared border where you place the tile.
Players earn wealth by positioning themselves to be part of rings of claimed states. Each ring of six claimed states earns gold for the involved clans, proportionate to the amount of representation a clan has in each ring. Each additional state that one clan has in a given ring earns less than the previous state.
Players also gain wealth and abilities through action cards. Earn cards by claiming several states that produce the same type of resource (e.g. 3 wood-producing states). The action cards are highly integrated thematically, yet are not so complicated as to slow game play. Your progress earning action cards is recorded using a track at the bottom of the board.
Perils and opportunities abound, including states still dealing with the plague, and mysterious island states.
The game ends when everyone has placed all of their tiles. The player with the most wealth (consisting of coins and coin value of action cards in hand) wins.
How to Play (1 Player Version):
The solo play option is an exciting 20-minute game that flips the game mechanics on their head! It also serves as a thematic prequel to what happens in 2-6 player games. Play as either the Mountain Clan or Water Clan as you escort your allies, the threatened Valley Clan, to the safety of Kanta City. New challenges and thrills await, using the same base components of the regular game.
Use the 3 resource tracker tokens from the regular game to represent you and your family, scattered in the realm. Use your 20 council tiles from the regular game as movement tokens, spending them to pass through deserts, forests, plains and more at your peril to locate the Valley Clan leader and her family. Then bring your family and hers to the safety of Kanta City. Be prepared with action cards as you encounter the Desert and Forest Clans, plagued states and more.
—description from the publisher
Game includes English, German, French and Dutch components.
Thematic Overview:
The Realm of Kanta is reopening borders after a mysterious calamity struck the land. Clans now compete to rebuild their wealth by claiming the lands they lost.
The new economy revolves around small chains of allied states. Each clan sends its own envoys to claim states, opening borders in the process. Once a ring of six states share open borders, wealth comes to participating clans. Neighboring allies also help one another to suppress uprisings started by competing clans.
How to Play (2-6 Player Version):
Each player selects one of eight role cards that identifies their clan and its unique strengths. Your goal is to finish the game as the wealthiest in this new era. The game is played on a board showing a bird's eye view of the realm of Kanta, overlaid by a hexagonal grid representing the realm's states.
Every player gets the same number of hexagon tiles to start (anywhere from 8-20 depending on the number of players and the desired game length). Each of these "council tiles" identifies your clan and represents a group of six of its members. As leader, you send these councils out to reclaim states by placing one tile per turn.
A council tile must be placed next to Kanta City (start location) or another claimed state. That's because councils are dispatched from Kanta City, and can only travel across open borders. When you place a tile, you are opening any borders that the state shares with occupied adjacent states.
How exactly are those borders opened? Your council members are assigned one to each edge of the tile. They each speak one of three languages of the realm, which is indicated by one of three colors on each tile edge. Your council must speak a common language at every shared border where you place the tile.
Players earn wealth by positioning themselves to be part of rings of claimed states. Each ring of six claimed states earns gold for the involved clans, proportionate to the amount of representation a clan has in each ring. Each additional state that one clan has in a given ring earns less than the previous state.
Players also gain wealth and abilities through action cards. Earn cards by claiming several states that produce the same type of resource (e.g. 3 wood-producing states). The action cards are highly integrated thematically, yet are not so complicated as to slow game play. Your progress earning action cards is recorded using a track at the bottom of the board.
Perils and opportunities abound, including states still dealing with the plague, and mysterious island states.
The game ends when everyone has placed all of their tiles. The player with the most wealth (consisting of coins and coin value of action cards in hand) wins.
How to Play (1 Player Version):
The solo play option is an exciting 20-minute game that flips the game mechanics on their head! It also serves as a thematic prequel to what happens in 2-6 player games. Play as either the Mountain Clan or Water Clan as you escort your allies, the threatened Valley Clan, to the safety of Kanta City. New challenges and thrills await, using the same base components of the regular game.
Use the 3 resource tracker tokens from the regular game to represent you and your family, scattered in the realm. Use your 20 council tiles from the regular game as movement tokens, spending them to pass through deserts, forests, plains and more at your peril to locate the Valley Clan leader and her family. Then bring your family and hers to the safety of Kanta City. Be prepared with action cards as you encounter the Desert and Forest Clans, plagued states and more.
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