-
BGG랭킹
BGG전체 : 2797
THEMATIC : 441
-
-
인원
1-5 명
BGG추천: 1-4 명 -
게임시간
60-180 분
-
연령
12+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
4.46 / 5
-
디자이너
Simone Romano, Nunzio Surace
-
아티스트
Mario Barbati, Fabrizio Fiorentino, Phroilan Gardner, Fausto Gutierrez, Francesco Mattioli
-
인원
게임 소개
소드 앤 주술은 게임 시스템 자체가 지배하는 악의 세력에 맞서 1~5명의 플레이어가 함께 싸우는 서사시-판타지 협동 보드게임이다.
게임의 새로운 출발점인 고대 크로니클스는 게임플레이 측면에서 오리지널 이불멸 소울 캠페인과 완전히 호환되며 플레이어는 한 캠페인에서 다른 캠페인으로 영웅과 몬스터를 넘나들 수 있다. 게임플레이는 익숙하지만 이 새로운 사이클은 설정에 새로운 요소를 도입하여 게임을 더 복잡하게 만들지 않고 내러티브 엔진과 메커니즘을 모두 확장한다.
고대 연대기 캠페인은 불멸의 영혼 캠페인에 나오는 사건의 먼 과거를 배경으로 한다.
게임의 새로운 기능:
게임 마스터가 필요하지 않습니다. 게임 시스템 자체에 대항하여 혼자 또는 최대 5명의 플레이어와 함께 플레이하십시오.
플레이어 제거가 없습니다. 죽어가는 것, 유령 영혼이 되는 것, 당신의 영웅을 부활시키는 것은 게임 엔진의 일부입니다.
다양한 결과, 주요 줄거리 및 여러 가지 퀘스트 옵션을 제공하는 실제 스토리 중심 캠페인입니다.
세계와 도시 탐험, 발견해야 할 다른 길과 모험.
히어로즈를 위한 다양한 개발 경로.
주문형 10면 주사위를 기반으로 한 정교한 전술 전투 시스템입니다.
적과 주적을 위한 첨단 인공지능 엔진입니다.
게임 규칙과 챌린지 세트에 의해 부여되는 다양한 옵션 덕분에 사용자 지정이 가능한 난이도입니다.
소드 & 주술과의 완벽한 하위 호환성: 불멸의 영혼의 영웅과 적.
크래프트, 약탈품, 보물, 함정 그리고 진정한 판타지 전설의 모험의 많은 다른 측면들이 이 게임의 일부입니다!
가족 여러분, 당신의 영웅들을 위한 새로운 종류의 충실한 동반자입니다.
게임의 새로운 출발점인 고대 크로니클스는 게임플레이 측면에서 오리지널 이불멸 소울 캠페인과 완전히 호환되며 플레이어는 한 캠페인에서 다른 캠페인으로 영웅과 몬스터를 넘나들 수 있다. 게임플레이는 익숙하지만 이 새로운 사이클은 설정에 새로운 요소를 도입하여 게임을 더 복잡하게 만들지 않고 내러티브 엔진과 메커니즘을 모두 확장한다.
고대 연대기 캠페인은 불멸의 영혼 캠페인에 나오는 사건의 먼 과거를 배경으로 한다.
게임의 새로운 기능:
게임 마스터가 필요하지 않습니다. 게임 시스템 자체에 대항하여 혼자 또는 최대 5명의 플레이어와 함께 플레이하십시오.
플레이어 제거가 없습니다. 죽어가는 것, 유령 영혼이 되는 것, 당신의 영웅을 부활시키는 것은 게임 엔진의 일부입니다.
다양한 결과, 주요 줄거리 및 여러 가지 퀘스트 옵션을 제공하는 실제 스토리 중심 캠페인입니다.
세계와 도시 탐험, 발견해야 할 다른 길과 모험.
히어로즈를 위한 다양한 개발 경로.
주문형 10면 주사위를 기반으로 한 정교한 전술 전투 시스템입니다.
적과 주적을 위한 첨단 인공지능 엔진입니다.
게임 규칙과 챌린지 세트에 의해 부여되는 다양한 옵션 덕분에 사용자 지정이 가능한 난이도입니다.
소드 & 주술과의 완벽한 하위 호환성: 불멸의 영혼의 영웅과 적.
크래프트, 약탈품, 보물, 함정 그리고 진정한 판타지 전설의 모험의 많은 다른 측면들이 이 게임의 일부입니다!
가족 여러분, 당신의 영웅들을 위한 새로운 종류의 충실한 동반자입니다.
Sword & Sorcery is an epic-fantasy cooperative board game in which 1-5 players fight together against the forces of evil, which are controlled by the game system itself.
Ancient Chronicles, a new starting point for the game, is fully compatible with the original Immortal Souls campaign in terms of gameplay, allowing players to cross over heroes and monsters from one campaign to another. Gameplay remains familiar, but this new cycle also introduces new elements to the setting, expanding both the narrative engine and the mechanisms, without making the game more complex.
The Ancient Chronicles campaign is set in the distant past of the events narrated in the Immortal Souls campaign.
New features in the game:
No Game Master needed. Play alone or with up to 5 players together against the game system itself.
No player elimination. Dying, becoming a ghost soul and resurrecting your Hero are part of the game engine.
A real story-driven campaign with multiple outcomes, a main plot and several optional Quests.
World and city exploration, with different paths and ventures to discover.
Multiple development paths for your Heroes.
A sophisticated tactical combat system, based on custom ten-sided dice.
An advanced artificial intelligence engine for Enemies and Master Enemies.
Customizable difficulty level, thanks to the different options provided with the game rules and granted by the Challenge set.
Full backward compatibility with Sword & Sorcery: Immortal Souls heroes and enemies.
Crafting, Loots, Treasures, Traps and many other aspects of a true fantasy legendary adventure are a part of the game!
Familiars, a new type of faithful companions for all your Heroes.
Ancient Chronicles, a new starting point for the game, is fully compatible with the original Immortal Souls campaign in terms of gameplay, allowing players to cross over heroes and monsters from one campaign to another. Gameplay remains familiar, but this new cycle also introduces new elements to the setting, expanding both the narrative engine and the mechanisms, without making the game more complex.
The Ancient Chronicles campaign is set in the distant past of the events narrated in the Immortal Souls campaign.
New features in the game:
No Game Master needed. Play alone or with up to 5 players together against the game system itself.
No player elimination. Dying, becoming a ghost soul and resurrecting your Hero are part of the game engine.
A real story-driven campaign with multiple outcomes, a main plot and several optional Quests.
World and city exploration, with different paths and ventures to discover.
Multiple development paths for your Heroes.
A sophisticated tactical combat system, based on custom ten-sided dice.
An advanced artificial intelligence engine for Enemies and Master Enemies.
Customizable difficulty level, thanks to the different options provided with the game rules and granted by the Challenge set.
Full backward compatibility with Sword & Sorcery: Immortal Souls heroes and enemies.
Crafting, Loots, Treasures, Traps and many other aspects of a true fantasy legendary adventure are a part of the game!
Familiars, a new type of faithful companions for all your Heroes.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
530
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
433
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
374
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
341
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
603
-
2024-11-13
-
Lv.18