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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
1-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
180-960 분
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연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Philip Jelley
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아티스트
Mark Mahaffey
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인원
게임 소개
로마 IINC(ROME, IINC)는 로마 제국 후기(디오클레티아누스에서 헤라클리우스까지) 필립 젤리가 만든 게임으로, 한 명 또는 두 명의 협력 플레이어를 대상으로 한다. 인기 있는 로마 주식회사의 후속작인 당신은 로마 제국을 다시 사업처럼 운영하게 될 것입니다. 하지만 이번에는 야만인들이 잘 그리고 진정으로 문 앞에 서게 되었습니다. 선수들은 함께 막후에서 활동하며 황제, 총독, 그리고 때때로 교황을 승진시키고 제거한다.
기업 축인 디오클레티아누스가 로마 주식회사의 가장 훌륭한 전통에 따라 전임자를 해고했을 때, 아무도 완전한 브랜드 개편 작업을 기대하지 않았다. 기업 공룡의 불길한 운명을 되살리기 위해서는 뭔가 새로운 것이 필요하다는 것을 깨달은 그는 친구 막시미니누스를 새로운 동서 사업장인 로마 IINC의 공동 CEO로 만들었다. 선수들은 솔로, 또는 서구에서는 파트너, 한 동양에서는, 다른 한 손으로는은 제국의 제어권을 공유하는 도전을 받아들일 수 없다.
함께든 단독으로든, 여러분은 4개의 뚜렷한 &ldqu;시작점&rdqu;(286 CE, 364 CE, 455 CE, 527 CE)을 선택하고 회사의 통찰력과 인내력에 따라 10-40 턴의 시나리오를 운영합니다. 각 턴은 8~10년을 나타내며, 4가지 시나리오에서 각각 10회 회전한다. 이미 로마 주식회사를 소유하고 있다면 로마 IINC로 게임을 확장하여 역사의 흥망성쇠와 위대한 제국을 위한 80턴 게임을 할 수 있습니다.
역사 정치가들은 지휘관, 행정관, 호기심을 자극하는 능력으로 평가될 뿐만 아니라 기독교 정교회에 대한 헌신으로 평가되며, 각각 그에게 우위를 줄 수 있는 특별한 능력을 가지고 있다. 모든 턴마다 선수들이 대처해야 하는 위기와 도전들을 본다.
이 지도는 갈리아, 이탈리아, 일리리아, 오리엔트의 4대 사령부로 나뉘며, 각각 총독이 지휘한다. 지방들은 국경을 지키거나 이단자들에 의해 시달리기 위해 포데라티 야만인 동맹들에게 주어질 수 있다. 이 너머에는 두려운 훈족 아틸라가 그들의 고향에서 더 작은 야만인들을 몰아내고, 패배할 때까지 지방에서 지방으로 그의 길을 약탈하고 있다.
여러분은 자원을 어디에 할당할지(자본 지출), 새로운 힘을 기르고(고용), 명성 프로젝트(홍보), 교회(주주)를 기쁘게 하거나 심지어 비 오는 10~20년을 위한 예비비를 마련할지를 결정합니다. 군대와 세심한 행정력을 섞어야 합니다. 음모가 있어야죠. 현대의 여느 사업처럼 각 턴마다 가진 것을 최대한 활용해야 합니다. 로마, IINC는 전쟁이 비용이고 사업은 이익이고 제국은 그 사이에 있다는 새로운 인식을 심어줄 것이다 균형을 찾는 것은 너에게 달려있다. 로마 IINC는 풀 컬러 22" x 34" 지도 시트와 280개의 풀 컬러 1/2" 인용문, 그리고 약 12페이지 분량의 규칙을 제공한다. 플레이어들은 시나리오당 평균 3~4시간 정도가 적당합니다.
—출판사의 설명
기업 축인 디오클레티아누스가 로마 주식회사의 가장 훌륭한 전통에 따라 전임자를 해고했을 때, 아무도 완전한 브랜드 개편 작업을 기대하지 않았다. 기업 공룡의 불길한 운명을 되살리기 위해서는 뭔가 새로운 것이 필요하다는 것을 깨달은 그는 친구 막시미니누스를 새로운 동서 사업장인 로마 IINC의 공동 CEO로 만들었다. 선수들은 솔로, 또는 서구에서는 파트너, 한 동양에서는, 다른 한 손으로는은 제국의 제어권을 공유하는 도전을 받아들일 수 없다.
함께든 단독으로든, 여러분은 4개의 뚜렷한 &ldqu;시작점&rdqu;(286 CE, 364 CE, 455 CE, 527 CE)을 선택하고 회사의 통찰력과 인내력에 따라 10-40 턴의 시나리오를 운영합니다. 각 턴은 8~10년을 나타내며, 4가지 시나리오에서 각각 10회 회전한다. 이미 로마 주식회사를 소유하고 있다면 로마 IINC로 게임을 확장하여 역사의 흥망성쇠와 위대한 제국을 위한 80턴 게임을 할 수 있습니다.
역사 정치가들은 지휘관, 행정관, 호기심을 자극하는 능력으로 평가될 뿐만 아니라 기독교 정교회에 대한 헌신으로 평가되며, 각각 그에게 우위를 줄 수 있는 특별한 능력을 가지고 있다. 모든 턴마다 선수들이 대처해야 하는 위기와 도전들을 본다.
이 지도는 갈리아, 이탈리아, 일리리아, 오리엔트의 4대 사령부로 나뉘며, 각각 총독이 지휘한다. 지방들은 국경을 지키거나 이단자들에 의해 시달리기 위해 포데라티 야만인 동맹들에게 주어질 수 있다. 이 너머에는 두려운 훈족 아틸라가 그들의 고향에서 더 작은 야만인들을 몰아내고, 패배할 때까지 지방에서 지방으로 그의 길을 약탈하고 있다.
여러분은 자원을 어디에 할당할지(자본 지출), 새로운 힘을 기르고(고용), 명성 프로젝트(홍보), 교회(주주)를 기쁘게 하거나 심지어 비 오는 10~20년을 위한 예비비를 마련할지를 결정합니다. 군대와 세심한 행정력을 섞어야 합니다. 음모가 있어야죠. 현대의 여느 사업처럼 각 턴마다 가진 것을 최대한 활용해야 합니다. 로마, IINC는 전쟁이 비용이고 사업은 이익이고 제국은 그 사이에 있다는 새로운 인식을 심어줄 것이다 균형을 찾는 것은 너에게 달려있다. 로마 IINC는 풀 컬러 22" x 34" 지도 시트와 280개의 풀 컬러 1/2" 인용문, 그리고 약 12페이지 분량의 규칙을 제공한다. 플레이어들은 시나리오당 평균 3~4시간 정도가 적당합니다.
—출판사의 설명
ROME, IINC. is a game of the Late Roman Empire (the period from Diocletian to Heraclius) by Philip Jelley for one player or two co-operating players. A sequel to the popular ROME, INC. you again will be running the Roman Empire like a business, but this time the barbarians are well and truly at the gates. Together the players operate behind the scenes, promoting and removing emperors, governors, and the occasional pope.
When corporate axeman Diocletian terminated his predecessor in the finest traditions of ROME, INC., no one expected a complete rebranding operation. Realizing that something new was needed to revive the flagging fortunes of a corporate dinosaur he made his friend Maximinus co-CEO in a new east-west operation, ROME, IINC. Players can accept the challenge solo, or share control of the empire with a partner, one in the East, and the other in the West.
Together or alone, you control the mechanics of a failing empire, choosing four distinct “starting points” (286 CE, 364 CE, 455 CE, and 527 CE) and run scenarios lasting 10-40 turns, depending on your corporate acumen and endurance. Each turn represents 8-10 years, with 10 turns in each of the four scenarios. If you already own ROME, INC. you can extend the game into ROME, IINC. for a truly epic 80 turn game charting the rise and fall of history’s greatest empire.
Historical statesmen are not only rated for their abilities as a commander, administrator, and intriguer, but their devotion to the Christian Orthodoxy, and each has a special ability to give him an edge. Every turn sees crises and challenges that the players must deal with, to expand, or sometimes simply to survive.
The map consists of provinces grouped into the four great commands of Gaul, Italy, Illyria, and the Orient, each commanded by a governor. Provinces may be given to foederati barbarian allies to guard the frontier or plagued by heretics. Beyond these is the dreaded Attila the Hun, driving lesser barbarians from their homelands, and pillaging his way from province to province until defeated.
You decide where to allocate resources (capital spending), raise new forces (hiring), undertake prestige projects (public relations), pleasing the church (shareholders), or even setting aside a reserve for a rainy decade or two. You need to blend military acumen with careful administration, as well as intrigue, making the most of what you have each turn, just like any modern-day business. ROME, IINC. will give you a new perception of how war is a cost, business is a benefit, and empire is somewhere in between. It’s up to you to find a balance. ROME, IINC. comes with one full color 22" x 34" mapsheet, 280 full color 1/2" die-cut pieces and around 12 pages of rules. Players should average from 3 to 4 hours per scenario.
—description from the publisher
When corporate axeman Diocletian terminated his predecessor in the finest traditions of ROME, INC., no one expected a complete rebranding operation. Realizing that something new was needed to revive the flagging fortunes of a corporate dinosaur he made his friend Maximinus co-CEO in a new east-west operation, ROME, IINC. Players can accept the challenge solo, or share control of the empire with a partner, one in the East, and the other in the West.
Together or alone, you control the mechanics of a failing empire, choosing four distinct “starting points” (286 CE, 364 CE, 455 CE, and 527 CE) and run scenarios lasting 10-40 turns, depending on your corporate acumen and endurance. Each turn represents 8-10 years, with 10 turns in each of the four scenarios. If you already own ROME, INC. you can extend the game into ROME, IINC. for a truly epic 80 turn game charting the rise and fall of history’s greatest empire.
Historical statesmen are not only rated for their abilities as a commander, administrator, and intriguer, but their devotion to the Christian Orthodoxy, and each has a special ability to give him an edge. Every turn sees crises and challenges that the players must deal with, to expand, or sometimes simply to survive.
The map consists of provinces grouped into the four great commands of Gaul, Italy, Illyria, and the Orient, each commanded by a governor. Provinces may be given to foederati barbarian allies to guard the frontier or plagued by heretics. Beyond these is the dreaded Attila the Hun, driving lesser barbarians from their homelands, and pillaging his way from province to province until defeated.
You decide where to allocate resources (capital spending), raise new forces (hiring), undertake prestige projects (public relations), pleasing the church (shareholders), or even setting aside a reserve for a rainy decade or two. You need to blend military acumen with careful administration, as well as intrigue, making the most of what you have each turn, just like any modern-day business. ROME, IINC. will give you a new perception of how war is a cost, business is a benefit, and empire is somewhere in between. It’s up to you to find a balance. ROME, IINC. comes with one full color 22" x 34" mapsheet, 280 full color 1/2" die-cut pieces and around 12 pages of rules. Players should average from 3 to 4 hours per scenario.
—description from the publisher
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