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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-6 명
BGG추천: 2-2 명 -
게임시간
120-240 분
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연령
12+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
4.00 / 5
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디자이너
Adrian DeAngelis
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아티스트
Chris Adamek, Adrian DeAngelis, Jamie Noble-Frier
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인원
게임 소개
노바 솔리스... 고대인들의 전설적인 고향...
고대인들이 우주를 떠난 이후로 알려지지 않은 보물들이 들어 있는 아주 작은 포켓 리얼리티입니다.
작동하는 문이 처음 발견되었을 때, 이 문은 은하계의 위대한 종족들이 처음으로 탐험을 시작하고 노바솔리스의 풍부함을 주장하는 경주가 되었다. 욕심 때문에 우리는 고대인들이 노바 솔리스를 버린 이유를 생각해 본 게 아니야. 우리가 엔터티를 만나기 전까지...
난데없는 공격으로 우리 방어가 무너지고... 그림자로 만들어진 거대한 배들이 우주라는 천에 거대한 눈물을 쏟아내고 있다.
블랙홀의 힘은 점점 커지고 블랙홀은 점점 더 활발해지고 있습니다. 설상가상으로, 노바솔리스 문 근처의 많은 별들이 불안정해지고 있습니다. 우린 여기서 나가야 해. 하지만 이 괴물이 우리 우주로 들어오게 할 순 없어. 우리의 유일한 희망은 고대 지식을 되찾아 안에 봉인하는 것이다!
노바 솔리스(Nova Solis)는 1~6명의 플레이어를 위한 4X(eXpand, eXplore, eXploit, eXterminate) 공간 및 리소스 관리 게임이다. 이 게임은 주제별 게임플레이와 유로 메카닉을 혼합한 것으로 다음과 같은 모드로 플레이할 수 있다.
서바이벌 - 플레이어가 독립체를 탈출하거나 파괴되기 위해 협력해야 하는 장소입니다.
표준 - 가장 많은 승점을 얻은 플레이어가 종합 우승자입니다.
협동 - 플레이어들은 그룹으로 함께 일하며 어떠한 플레이어 전투도 허용되지 않습니다.
솔로 - 엔터티에 대한 2-6개의 레이스를 제어하는 단일 플레이어입니다.
탐험 - 플레이어가 서로 경쟁하여 가장 많은 승점을 획득하는 곳
플레이어는 6개의 비대칭 제국 중 하나를 선택하여 자신만의 고유한 기술 집중과 비밀 목표를 가지고 탐험을 이끌게 된다. 게임을 하는 동안 플레이어는 별들을 스캔하고 탐색하여 제국 보너스와 전략적 자원을 얻기 위해 모듈 보드에 별들을 배치한다. 이것들은 차례로 다양한 기술에 동력을 공급하기 위해 사용된다.
게임 내내 플레이어는 AI가 통제하는 엔터티의 공격을 받게 되며, 엔터티는 게임이 진행될수록 강해집니다. 방치하면 결국 초신성 폭발로 플레이어를 집어삼킬 것이다. 엔터티를 무찌르려면 플레이어는 충분한 승리 포인트와 고대 유물을 획득해야 합니다. 전투에는 고도의 전략적인 주사위 얼굴 만들기 메카닉을 사용하여 플레이어는 시간에 따라 자신의 힘을 조정할 수 있다.
서바이벌 게임에서 각 플레이어는 자신의 승리 포인트를 축적하는 동시에 엔터티를 무찌르는 데 필요한 전체 총점에 기여하기 때문에 노바 솔리스는 각 플레이어에게 협동적인 메커니즘으로 다른 게임을 괴롭히는 집단 사고와 독립적으로 플레이할 수 있는 이유를 부여한다. 물론 플레이어들은 원한다면 협동적으로 플레이하거나 좀 더 표준적인 4배 랩을 위해 탐험 모드로 정착할 수 있다.
—디자이너의 설명
시상식
UKGE 2018 Wyvern 은신처 대회 결승 진출자
파이널리스트 보드 게임 디자인 랩 - 디자인 도전!
고대인들이 우주를 떠난 이후로 알려지지 않은 보물들이 들어 있는 아주 작은 포켓 리얼리티입니다.
작동하는 문이 처음 발견되었을 때, 이 문은 은하계의 위대한 종족들이 처음으로 탐험을 시작하고 노바솔리스의 풍부함을 주장하는 경주가 되었다. 욕심 때문에 우리는 고대인들이 노바 솔리스를 버린 이유를 생각해 본 게 아니야. 우리가 엔터티를 만나기 전까지...
난데없는 공격으로 우리 방어가 무너지고... 그림자로 만들어진 거대한 배들이 우주라는 천에 거대한 눈물을 쏟아내고 있다.
블랙홀의 힘은 점점 커지고 블랙홀은 점점 더 활발해지고 있습니다. 설상가상으로, 노바솔리스 문 근처의 많은 별들이 불안정해지고 있습니다. 우린 여기서 나가야 해. 하지만 이 괴물이 우리 우주로 들어오게 할 순 없어. 우리의 유일한 희망은 고대 지식을 되찾아 안에 봉인하는 것이다!
노바 솔리스(Nova Solis)는 1~6명의 플레이어를 위한 4X(eXpand, eXplore, eXploit, eXterminate) 공간 및 리소스 관리 게임이다. 이 게임은 주제별 게임플레이와 유로 메카닉을 혼합한 것으로 다음과 같은 모드로 플레이할 수 있다.
서바이벌 - 플레이어가 독립체를 탈출하거나 파괴되기 위해 협력해야 하는 장소입니다.
표준 - 가장 많은 승점을 얻은 플레이어가 종합 우승자입니다.
협동 - 플레이어들은 그룹으로 함께 일하며 어떠한 플레이어 전투도 허용되지 않습니다.
솔로 - 엔터티에 대한 2-6개의 레이스를 제어하는 단일 플레이어입니다.
탐험 - 플레이어가 서로 경쟁하여 가장 많은 승점을 획득하는 곳
플레이어는 6개의 비대칭 제국 중 하나를 선택하여 자신만의 고유한 기술 집중과 비밀 목표를 가지고 탐험을 이끌게 된다. 게임을 하는 동안 플레이어는 별들을 스캔하고 탐색하여 제국 보너스와 전략적 자원을 얻기 위해 모듈 보드에 별들을 배치한다. 이것들은 차례로 다양한 기술에 동력을 공급하기 위해 사용된다.
게임 내내 플레이어는 AI가 통제하는 엔터티의 공격을 받게 되며, 엔터티는 게임이 진행될수록 강해집니다. 방치하면 결국 초신성 폭발로 플레이어를 집어삼킬 것이다. 엔터티를 무찌르려면 플레이어는 충분한 승리 포인트와 고대 유물을 획득해야 합니다. 전투에는 고도의 전략적인 주사위 얼굴 만들기 메카닉을 사용하여 플레이어는 시간에 따라 자신의 힘을 조정할 수 있다.
서바이벌 게임에서 각 플레이어는 자신의 승리 포인트를 축적하는 동시에 엔터티를 무찌르는 데 필요한 전체 총점에 기여하기 때문에 노바 솔리스는 각 플레이어에게 협동적인 메커니즘으로 다른 게임을 괴롭히는 집단 사고와 독립적으로 플레이할 수 있는 이유를 부여한다. 물론 플레이어들은 원한다면 협동적으로 플레이하거나 좀 더 표준적인 4배 랩을 위해 탐험 모드로 정착할 수 있다.
—디자이너의 설명
시상식
UKGE 2018 Wyvern 은신처 대회 결승 진출자
파이널리스트 보드 게임 디자인 랩 - 디자인 도전!
Nova Solis... The legendary home of the Ancients...
A tiny pocket reality containing untold treasures untouched since the Ancients’ departure from our universe.
When a functioning gate was first discovered it became a race for the great races of the galaxy to be the first to mount an expedition and claim the riches of Nova Solis. In our greed we did not stop to consider why the Ancients abandoned Nova Solis until we encountered the Entity...
Its attacks came from out of nowhere and decimated our defenses... Great fleets of ships made from shadow pouring out of enormous tears in the fabric of space.
Its power is growing and the black hole is becoming more active... Even worse, many of the stars near the Nova Solis gate are becoming unstable... We have to get out of here but we can’t let this thing enter into our universe... Our only hope is to recover the ancient knowledge and to seal it inside!
Nova Solis is a 4X (eXpand, eXplore, eXploit, eXterminate) space and resource management game for 1 to 6 players. The game is a hybrid blend of thematic gameplay with Euro mechanics and may be played in the following modes:
Survival - Where the players must work together to flee the entity or be destroyed.
Standard - The player who gains the most victory points is the overall winner.
Co-Op - Players work together as a group and no player combat is allowed.
Solo - A single player controlling 2-6 races against the entity.
Exploration - Where the players compete against each another to claim the most victory points
Players choose 1 of 6 asymmetrical empires to lead their expedition each with their own unique technology focuses and secret objectives. During the game the players will scan and explore stars placing them onto the modular board to obtain empire bonuses and strategic resources. These in turn are used to power the various technologies.
Throughout the game, the players will be attacked by the AI controlled Entity which grows stronger as the game proceeds. Left unchecked it will eventually consume the players in a supernova explosion. To defeat the Entity, the players must obtain enough victory points and ancient artifacts while combating its forces. Combat makes use of a highly strategic dice face-building mechanic allowing players to customize their forces over time.
Because in survival games each player accumulates their own set of victory points while contributing to the overall total required to defeat the Entity, Nova Solis gives each player a reason to play independently of the group-think that plagues other games with cooperative mechanics. Of course the players can still play cooperatively if desired or settle into exploration mode for a more standard 4X romp.
—description from the designer
Awards
Finalist at UKGE 2018 Wyvern's lair competition
Finalist Board Game Design Lab - Design Challenge!
A tiny pocket reality containing untold treasures untouched since the Ancients’ departure from our universe.
When a functioning gate was first discovered it became a race for the great races of the galaxy to be the first to mount an expedition and claim the riches of Nova Solis. In our greed we did not stop to consider why the Ancients abandoned Nova Solis until we encountered the Entity...
Its attacks came from out of nowhere and decimated our defenses... Great fleets of ships made from shadow pouring out of enormous tears in the fabric of space.
Its power is growing and the black hole is becoming more active... Even worse, many of the stars near the Nova Solis gate are becoming unstable... We have to get out of here but we can’t let this thing enter into our universe... Our only hope is to recover the ancient knowledge and to seal it inside!
Nova Solis is a 4X (eXpand, eXplore, eXploit, eXterminate) space and resource management game for 1 to 6 players. The game is a hybrid blend of thematic gameplay with Euro mechanics and may be played in the following modes:
Survival - Where the players must work together to flee the entity or be destroyed.
Standard - The player who gains the most victory points is the overall winner.
Co-Op - Players work together as a group and no player combat is allowed.
Solo - A single player controlling 2-6 races against the entity.
Exploration - Where the players compete against each another to claim the most victory points
Players choose 1 of 6 asymmetrical empires to lead their expedition each with their own unique technology focuses and secret objectives. During the game the players will scan and explore stars placing them onto the modular board to obtain empire bonuses and strategic resources. These in turn are used to power the various technologies.
Throughout the game, the players will be attacked by the AI controlled Entity which grows stronger as the game proceeds. Left unchecked it will eventually consume the players in a supernova explosion. To defeat the Entity, the players must obtain enough victory points and ancient artifacts while combating its forces. Combat makes use of a highly strategic dice face-building mechanic allowing players to customize their forces over time.
Because in survival games each player accumulates their own set of victory points while contributing to the overall total required to defeat the Entity, Nova Solis gives each player a reason to play independently of the group-think that plagues other games with cooperative mechanics. Of course the players can still play cooperatively if desired or settle into exploration mode for a more standard 4X romp.
—description from the designer
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Finalist at UKGE 2018 Wyvern's lair competition
Finalist Board Game Design Lab - Design Challenge!
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