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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
15-25 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Chloē Bridges, Mike McGee
-
아티스트
Chloē Bridges, Emilee Kieffer
-
인원
게임 소개
안녕하세요, 미국 시민 여러분! 여러분은 미국의 황금기 동안 아메리칸 드림을 이루기 위해 필요한 것을 가지고 있나요?
1950년대와 60년대에 소비지상주의의 새로운 국가 정체성은 그것을 쉬워 보이게 만들었지만, 이것은 전쟁, 핵무기, 차별과 폭력, 그리고 심지어 불법적인 CIA 정신 통제 실험의 시기였다.
걱정 말아라! 괜찮다! 아메리카나: 카드 게임은 인종, 성별, 사회경제학 등과 같은 문제에 대한 역사적 이해와 함께 아메리칸 드림에 쉽게 도전할 수 있도록 합니다. 하지만 물론, 자유의 땅에서도 우리 중 일부는 다른 이들보다 유리합니다
아메리카나: 카드 게임은 교차성, 차별성 등과 같은 복잡한 문제를 간단하고 선택하기 쉬운 게임플레이로 해결합니다. 우리의 성별, 인종, 사회적 지위 등과 마찬가지로 아메리카나의 많은 부분: 카드 게임은 운으로 귀결되며, 플레이어 기술은 필수가 아니다. 게임은 2-6명의 선수를 포함할 수 있으며 일반적으로 15분 정도 걸립니다.
108장의 카드는 각각 역사적 사건, 대중문화, 또는 20세기 중반 삶의 다른 측면에 초점을 맞추고 있다. 각 카드에 대한 간략한 설명 외에도, 대부분의 카드에는 손으로 그린 일러스트와 실제 역사적 영향을 나타내는 은유적인 게임 내 액션이 포함되어 있다.
아메리카나의 거의 모든 카드: 카드 게임은 카드의 숫자 값, 카드에 요약된 동작 또는 둘 다로 인해 아메리칸 드림에 긍정적이거나 부정적인 영향을 미칩니다.
다른 카드 범주에는 다양한 양의 값 카드와 음의 값 카드가 있습니다. 이러한 범주에는 인종, 성별, 사회경제학, 환경, 정부, 기괴감 및 소비자가 포함됩니다. 다양한 렌즈를 통해 미국 역사를 제시함으로써, 플레이어들은 한 사회 내에서 무엇이 공정하고 공정하지 않은지를 성찰하도록 장려된다.
인종, 성별, 사회경제학 및 퀴어니스 범주는 인구통계 카드라고 알려진 추가 하위 범주를 제공합니다. 이 카드는 즉시 플레이되며 보너스 카드를 부여하여 게임 기간 동안 다른 플레이어보다 유리합니다. 예를 들어, "를 그린 후;You Are White" 카드는 경주 카드를 뽑을 때 보너스 카드를 뽑을 수 있습니다. 디모그래픽 카드를 뽑을 만큼 충분히 운이 좋은 플레이어들에게 다른 플레이어들보다 불공평한 이점을 줌으로써, 이 기계공은 1950년대와 60년대 (그리고 오늘날) 미국 사회의 일부 구성원들이 어떻게 사회적 특권으로부터 이익을 얻었는지 설명한다.
플레이어들은 아메리카나를 시작합니다. 빈손으로 하는 카드 게임. 차례가 되면 카드를 꺼내어 손에 넣은 다음 아메리칸 드림을 향해 카드 얼굴을 위로 향하게 하세요. 종종, 선수들은 손이 희박해서 어쩔 수 없이 부정적인 가치의 카드를 쓰게 된다. 카드가 재생되면 카드에 표시된 작업을 수행합니다. 이러한 동작에는 일반적으로 카드 그리기, 카드 폐기, 다른 플레이어에게 카드 폐기 강요 등이 포함됩니다.
아메리카나에는 갑판이 하나밖에 없다. 카드 게임. 버려진 카드는 데크 바닥에 놓이고 손이 좋지 않은 선수들은 (말 그대로) 쌓인 데크 바닥에서 그림을 그려야 할 수도 있다. 게다가, 긍정적인 가치를 끌어낼 수 있을 만큼 충분히 운이 좋은 플레이어나 심지어 데모그래픽 카드도 손에 점점 더 많은 카드를 넣는 반면, 부정적인 가치 카드를 그리는 플레이어들은 손을 유지하기 위해 고군분투할 것이다. 물론, 행운은 바뀔 수 있습니다.
일단 한 선수의 아메리칸 드림을 향해 플레이되는 카드의 순액이 10 이상이 되면, 그 선수는 그 게임을 이긴 것이다.
—출판사의 설명
1950년대와 60년대에 소비지상주의의 새로운 국가 정체성은 그것을 쉬워 보이게 만들었지만, 이것은 전쟁, 핵무기, 차별과 폭력, 그리고 심지어 불법적인 CIA 정신 통제 실험의 시기였다.
걱정 말아라! 괜찮다! 아메리카나: 카드 게임은 인종, 성별, 사회경제학 등과 같은 문제에 대한 역사적 이해와 함께 아메리칸 드림에 쉽게 도전할 수 있도록 합니다. 하지만 물론, 자유의 땅에서도 우리 중 일부는 다른 이들보다 유리합니다
아메리카나: 카드 게임은 교차성, 차별성 등과 같은 복잡한 문제를 간단하고 선택하기 쉬운 게임플레이로 해결합니다. 우리의 성별, 인종, 사회적 지위 등과 마찬가지로 아메리카나의 많은 부분: 카드 게임은 운으로 귀결되며, 플레이어 기술은 필수가 아니다. 게임은 2-6명의 선수를 포함할 수 있으며 일반적으로 15분 정도 걸립니다.
108장의 카드는 각각 역사적 사건, 대중문화, 또는 20세기 중반 삶의 다른 측면에 초점을 맞추고 있다. 각 카드에 대한 간략한 설명 외에도, 대부분의 카드에는 손으로 그린 일러스트와 실제 역사적 영향을 나타내는 은유적인 게임 내 액션이 포함되어 있다.
아메리카나의 거의 모든 카드: 카드 게임은 카드의 숫자 값, 카드에 요약된 동작 또는 둘 다로 인해 아메리칸 드림에 긍정적이거나 부정적인 영향을 미칩니다.
다른 카드 범주에는 다양한 양의 값 카드와 음의 값 카드가 있습니다. 이러한 범주에는 인종, 성별, 사회경제학, 환경, 정부, 기괴감 및 소비자가 포함됩니다. 다양한 렌즈를 통해 미국 역사를 제시함으로써, 플레이어들은 한 사회 내에서 무엇이 공정하고 공정하지 않은지를 성찰하도록 장려된다.
인종, 성별, 사회경제학 및 퀴어니스 범주는 인구통계 카드라고 알려진 추가 하위 범주를 제공합니다. 이 카드는 즉시 플레이되며 보너스 카드를 부여하여 게임 기간 동안 다른 플레이어보다 유리합니다. 예를 들어, "를 그린 후;You Are White" 카드는 경주 카드를 뽑을 때 보너스 카드를 뽑을 수 있습니다. 디모그래픽 카드를 뽑을 만큼 충분히 운이 좋은 플레이어들에게 다른 플레이어들보다 불공평한 이점을 줌으로써, 이 기계공은 1950년대와 60년대 (그리고 오늘날) 미국 사회의 일부 구성원들이 어떻게 사회적 특권으로부터 이익을 얻었는지 설명한다.
플레이어들은 아메리카나를 시작합니다. 빈손으로 하는 카드 게임. 차례가 되면 카드를 꺼내어 손에 넣은 다음 아메리칸 드림을 향해 카드 얼굴을 위로 향하게 하세요. 종종, 선수들은 손이 희박해서 어쩔 수 없이 부정적인 가치의 카드를 쓰게 된다. 카드가 재생되면 카드에 표시된 작업을 수행합니다. 이러한 동작에는 일반적으로 카드 그리기, 카드 폐기, 다른 플레이어에게 카드 폐기 강요 등이 포함됩니다.
아메리카나에는 갑판이 하나밖에 없다. 카드 게임. 버려진 카드는 데크 바닥에 놓이고 손이 좋지 않은 선수들은 (말 그대로) 쌓인 데크 바닥에서 그림을 그려야 할 수도 있다. 게다가, 긍정적인 가치를 끌어낼 수 있을 만큼 충분히 운이 좋은 플레이어나 심지어 데모그래픽 카드도 손에 점점 더 많은 카드를 넣는 반면, 부정적인 가치 카드를 그리는 플레이어들은 손을 유지하기 위해 고군분투할 것이다. 물론, 행운은 바뀔 수 있습니다.
일단 한 선수의 아메리칸 드림을 향해 플레이되는 카드의 순액이 10 이상이 되면, 그 선수는 그 게임을 이긴 것이다.
—출판사의 설명
Hello, American citizen! Do you have what it takes to achieve the American Dream during America's Golden Age?
A newfound national identity of consumerism during the 1950s and '60s may have made it look easy, but this was a time of war, nuclear weapons, discrimination and violence, and even illegal CIA mind control experiments.
Never fear! Americana: The Card Game makes it easy to try your hand at the American Dream with a historical take on issues such as race, gender, socioeconomics, and more. But of course, even in the land of the free, some of us have advantages over others...
Americana: The Card Game tackles complicated issues such as intersectionality, discrimination, and more with gameplay that is straightforward and easy to pick up. Like our gender, race, social status, and so on, much of Americana: The Card Game comes down to chance, and player skill is not a necessity. Games can include 2-6 players and typically take around 15 minutes to play.
Each of the 108 cards centers on a historical event, popular culture, or some other aspect of mid-20th century life. In addition to a brief description for each card, most cards also include a hand-drawn illustration and a metaphorical in-game action, representing its real-world historical impact.
Almost every card in Americana: The Card Game has a positive or negative effect toward your American Dream, due to the card's numeric value, the action outlined on the card, or both.
Different card categories include various positive- and negative-value cards with different sets of card actions. These categories include: Race, Gender, Socioeconomics, Environment, Government, Queerness, and Consumer. By presenting American history through a variety of lenses, players are encouraged to reflect upon what is and is not fair within a society.
The Race, Gender, Socioeconomics, and Queerness categories offer an additional sub-category of cards known as Demographic cards. These cards are played immediately and provide an advantage over other players for the duration of the game by granting you bonus cards. For example, after drawing the "You Are White" card, you then get to draw bonus cards when you draw Race cards. By giving players who are lucky enough to draw Demographic cards an unfair advantage over the other players, this mechanic illustrates how some members of American society during the 1950s and '60s (and today) benefited from social privilege.
Players start Americana: The Card Game with empty hands. On your turn, draw a card from the deck and add it to your hand, then play a card face-up toward your American Dream. Oftentimes, players are forced to play negative-value cards due to a sparse hand. Once the card has been played, commit any action indicated on the card. These actions typically involve drawing a card, discarding a card, forcing another player to discard a card, and so on.
There is only one deck in Americana: The Card Game. Discarded cards are placed on the bottom of the deck and players with poor hands may have to draw from the bottom of a (literally) stacked deck. Additionally, players lucky enough to draw positive-value or even Demographic cards will find themselves adding more and more cards to their hands, while players drawing mostly negative-value cards will struggle to maintain a hand. Of course, luck can change.
Once the net value of the cards played toward a player's American Dream reaches 10+, that player has won the game.
—description from the publisher
A newfound national identity of consumerism during the 1950s and '60s may have made it look easy, but this was a time of war, nuclear weapons, discrimination and violence, and even illegal CIA mind control experiments.
Never fear! Americana: The Card Game makes it easy to try your hand at the American Dream with a historical take on issues such as race, gender, socioeconomics, and more. But of course, even in the land of the free, some of us have advantages over others...
Americana: The Card Game tackles complicated issues such as intersectionality, discrimination, and more with gameplay that is straightforward and easy to pick up. Like our gender, race, social status, and so on, much of Americana: The Card Game comes down to chance, and player skill is not a necessity. Games can include 2-6 players and typically take around 15 minutes to play.
Each of the 108 cards centers on a historical event, popular culture, or some other aspect of mid-20th century life. In addition to a brief description for each card, most cards also include a hand-drawn illustration and a metaphorical in-game action, representing its real-world historical impact.
Almost every card in Americana: The Card Game has a positive or negative effect toward your American Dream, due to the card's numeric value, the action outlined on the card, or both.
Different card categories include various positive- and negative-value cards with different sets of card actions. These categories include: Race, Gender, Socioeconomics, Environment, Government, Queerness, and Consumer. By presenting American history through a variety of lenses, players are encouraged to reflect upon what is and is not fair within a society.
The Race, Gender, Socioeconomics, and Queerness categories offer an additional sub-category of cards known as Demographic cards. These cards are played immediately and provide an advantage over other players for the duration of the game by granting you bonus cards. For example, after drawing the "You Are White" card, you then get to draw bonus cards when you draw Race cards. By giving players who are lucky enough to draw Demographic cards an unfair advantage over the other players, this mechanic illustrates how some members of American society during the 1950s and '60s (and today) benefited from social privilege.
Players start Americana: The Card Game with empty hands. On your turn, draw a card from the deck and add it to your hand, then play a card face-up toward your American Dream. Oftentimes, players are forced to play negative-value cards due to a sparse hand. Once the card has been played, commit any action indicated on the card. These actions typically involve drawing a card, discarding a card, forcing another player to discard a card, and so on.
There is only one deck in Americana: The Card Game. Discarded cards are placed on the bottom of the deck and players with poor hands may have to draw from the bottom of a (literally) stacked deck. Additionally, players lucky enough to draw positive-value or even Demographic cards will find themselves adding more and more cards to their hands, while players drawing mostly negative-value cards will struggle to maintain a hand. Of course, luck can change.
Once the net value of the cards played toward a player's American Dream reaches 10+, that player has won the game.
—description from the publisher
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