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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
15-60 분
-
연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Ivon Reynoso, Manuel C Rosas, Alberto Verdeja
-
아티스트
Ivon Reynoso, Manuel C Rosas, Alberto Verdeja
-
인원
게임 소개
Wit Clash는 타일 기반 전략 게임입니다. 목표는 매우 간단합니다. 3개의 기둥(그림자, 줄무늬 또는 솔리드)과 3개의 행(삼각형, 원 또는 정사각형)으로 배열된 검은색 자산 타일의 3x3 그리드를 완성하는 첫 번째가 됩니다.
이러한 9개의 표준 자산 타일은 게임 트레이의 아이콘과 일치해야 합니다. 모바일 타일인 검은색 와일드카드(별표)는 10개의 자산 집합을 완료합니다. 3x3 그리드 내 어디든 배치/이동할 수 있지만 승리를 위한 전제조건은 아니다.
게임 세트에는 총 30개의 검은색 자산 타일에 대한 3개의 자산 세트가 포함되어 있습니다.
그러나 이러한 골은 공격 또는 방어 능력을 갖춘 액션 타일에 의해 활성화(방해)된다. 따라서 액션 타일이 이 게임의 주요 캐릭터입니다. 작업 타일의 다양성(빨간색 또는 녹색)은 전략 계획을 위한 엄청난 유연성을 제공합니다. 액션 무기는 12개의 액션으로 구성되어 있으며, 총 45개의 유닛이 있다. 즉,
방어(녹색):
덤프
키
되돌리기
공격적(빨간색):
약탈(삼각형, 원 또는 정사각형)
스왑(타일, 기둥 또는 트레이)
일시 중지
무장해제
자물쇠
다양한 작업을 수행할 수 있지만 모든 작업이 동시에 필요한 것은 아닙니다. 게임은 점증적 손재주 수준으로 실행될 수 있다.
- 기본: 덤프 VS 전리품
- 플러스: (덤프 + 키) VS (전리품 + 잠금 + 일시 중지 + 트레이만)
- ULTRA: (덤프 + 키 + 되돌리기) VS (전리품 + 잠금 + 일시 중지 + 스왑 + 해제)
자산 타일과 작업 타일이 중앙 타일 풀에서 함께 섞입니다. 타일은 무작위로 그려지지만, 그 이후로는 전략만이 우세합니다.
—출판사의 설명
이러한 9개의 표준 자산 타일은 게임 트레이의 아이콘과 일치해야 합니다. 모바일 타일인 검은색 와일드카드(별표)는 10개의 자산 집합을 완료합니다. 3x3 그리드 내 어디든 배치/이동할 수 있지만 승리를 위한 전제조건은 아니다.
게임 세트에는 총 30개의 검은색 자산 타일에 대한 3개의 자산 세트가 포함되어 있습니다.
그러나 이러한 골은 공격 또는 방어 능력을 갖춘 액션 타일에 의해 활성화(방해)된다. 따라서 액션 타일이 이 게임의 주요 캐릭터입니다. 작업 타일의 다양성(빨간색 또는 녹색)은 전략 계획을 위한 엄청난 유연성을 제공합니다. 액션 무기는 12개의 액션으로 구성되어 있으며, 총 45개의 유닛이 있다. 즉,
방어(녹색):
덤프
키
되돌리기
공격적(빨간색):
약탈(삼각형, 원 또는 정사각형)
스왑(타일, 기둥 또는 트레이)
일시 중지
무장해제
자물쇠
다양한 작업을 수행할 수 있지만 모든 작업이 동시에 필요한 것은 아닙니다. 게임은 점증적 손재주 수준으로 실행될 수 있다.
- 기본: 덤프 VS 전리품
- 플러스: (덤프 + 키) VS (전리품 + 잠금 + 일시 중지 + 트레이만)
- ULTRA: (덤프 + 키 + 되돌리기) VS (전리품 + 잠금 + 일시 중지 + 스왑 + 해제)
자산 타일과 작업 타일이 중앙 타일 풀에서 함께 섞입니다. 타일은 무작위로 그려지지만, 그 이후로는 전략만이 우세합니다.
—출판사의 설명
Wit Clash is a tile based strategy game. The goal is deceptively simple: to be the first in completing a 3 x 3 grid of black Asset tiles, arranged in 3 columns (hollow, striped or solid) and rows (triangle, circle or square).
These 9 standard Asset tiles must match the icon on the gaming tray. The black Wildcard (star), a mobile tile, completes the set of 10 Assets. It can be placed/moved anywhere within the 3 x 3 grid, but is not a precondition for victory.
The game set contains 3 sets of Assets for a total of 30 black Asset tiles.
However, such a goal is enabled (or hindered) by Action Tiles, which have an offensive or defensive capacity. Action tiles are therefore the leading characters in this game. The diversity of Action tiles (red or green) provide tremendous flexibility for strategy planning. The action arsenal consists of 12 different actions, for a total of 45 units. Namely:
DEFENSIVE (Green):
Dump
Key
Revert
OFFENSIVE (Red):
Loot (Triangle, Circle or Square)
Swap (Tile,Column or Tray)
Pause
Disarm
Lock
Despite the variety of actions available, not all actions are required simultaneously. The game can be executed in incremental dexterity levels:
- BASIC: Dump VS Loot
- PLUS: (Dump + Key) VS (Loot + Lock + Pause + Swap Tray only)
- ULTRA: (Dump + Key + Revert) VS (Loot + Lock + Pause + Swap + Disarm)
Asset and Action tiles are shuffled together in a central tile pool. Tiles are randomly drawn but, from there on, only strategy will prevail.
—description from the publisher
These 9 standard Asset tiles must match the icon on the gaming tray. The black Wildcard (star), a mobile tile, completes the set of 10 Assets. It can be placed/moved anywhere within the 3 x 3 grid, but is not a precondition for victory.
The game set contains 3 sets of Assets for a total of 30 black Asset tiles.
However, such a goal is enabled (or hindered) by Action Tiles, which have an offensive or defensive capacity. Action tiles are therefore the leading characters in this game. The diversity of Action tiles (red or green) provide tremendous flexibility for strategy planning. The action arsenal consists of 12 different actions, for a total of 45 units. Namely:
DEFENSIVE (Green):
Dump
Key
Revert
OFFENSIVE (Red):
Loot (Triangle, Circle or Square)
Swap (Tile,Column or Tray)
Pause
Disarm
Lock
Despite the variety of actions available, not all actions are required simultaneously. The game can be executed in incremental dexterity levels:
- BASIC: Dump VS Loot
- PLUS: (Dump + Key) VS (Loot + Lock + Pause + Swap Tray only)
- ULTRA: (Dump + Key + Revert) VS (Loot + Lock + Pause + Swap + Disarm)
Asset and Action tiles are shuffled together in a central tile pool. Tiles are randomly drawn but, from there on, only strategy will prevail.
—description from the publisher
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