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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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-
인원
1-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-150 분
-
연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
3.00 / 5
-
디자이너
Daniel Mixer, Alan Winterflood
-
아티스트
-
인원
게임 소개
《레일 로드 & 강도 배런스》는 18XX년 게임 시리즈에서 영감을 받은 보드/카드 게임이다. 기차, 주식, 배달, 수익, 손 관리의 모든 재미와 전략을 약 1/5 시간 내에!
이 게임은 1명에서 6명의 플레이어를 위해 고안되었습니다. 솔로 플레이는 AI 덱을 사용하여 다른 플레이어를 대표하여 처리한다. 그 자체로 도전할 수 있는 표준 AI 덱이 있거나, 각자 강점과 플레이 스타일을 가진 다른 전설적인 남작들과 대결을 선택할 수 있습니다.
1800년대 중후반의 철도 노선과 강도 남작의 역할을 맡은 플레이어들은 미국을 커버하기 위해 철도가 성장하면서 막대한 이익을 얻었다. 올바른 동작으로. 각각 플레이어에게 독특한 이점을 주기 때문에 초반에 어느 남작과 어느 컴퍼니를 택할지가 매우 중요하다.
게임은 액션 카드에 의해 진행되며, 이 카드는 플레이어가 차례를 안내하는 데 사용됩니다. 액션 카드는 일단 사용되면 차례대로 뒤로 물러나서 회수할 때까지 다시 사용할 수 없으므로 사전에 계획을 세우고 동료 바론들이 하는 일에 주의를 기울여야 합니다. 사용할 수 없는 중요한 액션 카드로 걸리지 마십시오!
플레이어들이 기차를 내려놓고 이용 가능한 계약을 완료하면, 그들은 그들의 기차를 업그레이드하거나 그들 혹은 다른 플레이어의 회사의 주식을 사는 데 사용할 수 있는 돈을 벌게 된다. 잔액이 필요한 이유는 일찍 주식시장에 많은 투자를 할 경우 열차가 너무 느려 나머지 계약을 이행하지 못할 때 부족해질 수 있기 때문이다. 남작이 계약을 완료하고 기차를 업그레이드하면, 그들의 주식은 점점 더 가치 있게 되고, 당신이 사들이는 것은 훨씬 더 비싸집니다. 주식도 남작이 계약을 완료하면 배당금을 지급해 선수에게 꼭 필요한 현금을 주지만 선수 돈을 최대한 활용하기 위해서는 신중한 결단이 필요하다.
더 강력한 엔진을 사는 것이 더 많은 돈을 벌 수 있는 비결이지만, 이곳에서도 많은 선택이 각 남작과 마주하고 있다. 각 강도에서 구입한 첫 번째 열차는 플레이어가 게임 규칙을 수정하거나 어길 수 있는 특별한 기능이 포함된 프로토타입이지만, 이 엔진들은 표준 엔진보다 더 비싸다. 한 두 레벨을 건너뛰고 엔진 출력을 극적으로 높이기 위해 기차를 구입할 때 추가 비용을 지불할 수도 있지만, 그렇게 하기 위해서는 캐피톨이 많이 필요하다. 강한 엔진을 구매할수록 약한 엔진의 가격은 낮아집니다. 그러므로 플레이어는 원한다면 참을성을 가지고 다른 사람들이 업그레이드를 위해 많은 돈을 지불하게 한 다음 느린 열차를 대폭 할인된 가격에 구입하고, 여분의 자금을 사용하여 재고를 구입하거나 나중에 더 빠른 엔진으로 업그레이드할 수 있습니다. 두 전략 모두, 그리고 그 사이에 많은 전략들이 경기를 이길 수 있지만, 선수는 다른 바론들이 하는 것에 적응해야 하고 유연성이 관건이다.
계약을 완료하는 것조차 결정을 필요로 한다. 당신은 지불금을 청구하기 위해 열차 중 하나를 놓나요, 아니면 배달에 더 많은 돈을 투자하고 대신 시티역 타일 중 하나를 놓나요? 루트를 완료하면 창고에 화물을 넣을 수 있으며, 도시와 함께 하는 루트는 창고에 있는 상자를 더 많이 확보하여 게임 종료 시 더 많은 보상을 받을 수 있습니다. 하지만 도시에 너무 많은 자원을 소비하게 되면, 다른 남작들이 시간을 낭비하게 됩니다. 더 많은 돈을 벌기 위해.
결국, 플레이어들은 주식을 현금화하고, 수중에 있는 자금을 세고, 그들이 구매한 기차와 그들이 차고에서 기다리고 있는 화물에 대한 보너스를 받는다. 가장 많은 돈을 가진 남작이 승리하여 전설적인 타이쿤이 됩니다!
—디자이너의 설명
이 게임은 1명에서 6명의 플레이어를 위해 고안되었습니다. 솔로 플레이는 AI 덱을 사용하여 다른 플레이어를 대표하여 처리한다. 그 자체로 도전할 수 있는 표준 AI 덱이 있거나, 각자 강점과 플레이 스타일을 가진 다른 전설적인 남작들과 대결을 선택할 수 있습니다.
1800년대 중후반의 철도 노선과 강도 남작의 역할을 맡은 플레이어들은 미국을 커버하기 위해 철도가 성장하면서 막대한 이익을 얻었다. 올바른 동작으로. 각각 플레이어에게 독특한 이점을 주기 때문에 초반에 어느 남작과 어느 컴퍼니를 택할지가 매우 중요하다.
게임은 액션 카드에 의해 진행되며, 이 카드는 플레이어가 차례를 안내하는 데 사용됩니다. 액션 카드는 일단 사용되면 차례대로 뒤로 물러나서 회수할 때까지 다시 사용할 수 없으므로 사전에 계획을 세우고 동료 바론들이 하는 일에 주의를 기울여야 합니다. 사용할 수 없는 중요한 액션 카드로 걸리지 마십시오!
플레이어들이 기차를 내려놓고 이용 가능한 계약을 완료하면, 그들은 그들의 기차를 업그레이드하거나 그들 혹은 다른 플레이어의 회사의 주식을 사는 데 사용할 수 있는 돈을 벌게 된다. 잔액이 필요한 이유는 일찍 주식시장에 많은 투자를 할 경우 열차가 너무 느려 나머지 계약을 이행하지 못할 때 부족해질 수 있기 때문이다. 남작이 계약을 완료하고 기차를 업그레이드하면, 그들의 주식은 점점 더 가치 있게 되고, 당신이 사들이는 것은 훨씬 더 비싸집니다. 주식도 남작이 계약을 완료하면 배당금을 지급해 선수에게 꼭 필요한 현금을 주지만 선수 돈을 최대한 활용하기 위해서는 신중한 결단이 필요하다.
더 강력한 엔진을 사는 것이 더 많은 돈을 벌 수 있는 비결이지만, 이곳에서도 많은 선택이 각 남작과 마주하고 있다. 각 강도에서 구입한 첫 번째 열차는 플레이어가 게임 규칙을 수정하거나 어길 수 있는 특별한 기능이 포함된 프로토타입이지만, 이 엔진들은 표준 엔진보다 더 비싸다. 한 두 레벨을 건너뛰고 엔진 출력을 극적으로 높이기 위해 기차를 구입할 때 추가 비용을 지불할 수도 있지만, 그렇게 하기 위해서는 캐피톨이 많이 필요하다. 강한 엔진을 구매할수록 약한 엔진의 가격은 낮아집니다. 그러므로 플레이어는 원한다면 참을성을 가지고 다른 사람들이 업그레이드를 위해 많은 돈을 지불하게 한 다음 느린 열차를 대폭 할인된 가격에 구입하고, 여분의 자금을 사용하여 재고를 구입하거나 나중에 더 빠른 엔진으로 업그레이드할 수 있습니다. 두 전략 모두, 그리고 그 사이에 많은 전략들이 경기를 이길 수 있지만, 선수는 다른 바론들이 하는 것에 적응해야 하고 유연성이 관건이다.
계약을 완료하는 것조차 결정을 필요로 한다. 당신은 지불금을 청구하기 위해 열차 중 하나를 놓나요, 아니면 배달에 더 많은 돈을 투자하고 대신 시티역 타일 중 하나를 놓나요? 루트를 완료하면 창고에 화물을 넣을 수 있으며, 도시와 함께 하는 루트는 창고에 있는 상자를 더 많이 확보하여 게임 종료 시 더 많은 보상을 받을 수 있습니다. 하지만 도시에 너무 많은 자원을 소비하게 되면, 다른 남작들이 시간을 낭비하게 됩니다. 더 많은 돈을 벌기 위해.
결국, 플레이어들은 주식을 현금화하고, 수중에 있는 자금을 세고, 그들이 구매한 기차와 그들이 차고에서 기다리고 있는 화물에 대한 보너스를 받는다. 가장 많은 돈을 가진 남작이 승리하여 전설적인 타이쿤이 됩니다!
—디자이너의 설명
Rail Roads & Robber Barons is a board/card game inspired by the 18XX series of games. All the fun and strategy of trains, stocks, delivery's, profits, and hand management, in about a fifth of the time!
The game is designed for 1 to 6 players. Solo play is handled by the use of AI decks to represent other players. There are standard AI decks, which are a challenge all by themselves, or you can chose to play against other legendary Barons, each with their own strengths and play styles.
Players take on the roles of Rail Roads and Robber Barons of the mid to late 1800's as rail lines grew to cover the United States and immense profits were there for the taking... with the right moves. The choice of which Baron and which Company to take at the beginning is very important, as each gives a player unique advantages.
The game is driven by Action cards, which the players use to guide their turn. Once an Action card is used, it can't be used again until you step back for a turn and retrieve them, so you have to plan ahead and pay attention to what your fellow Barons are doing. Don't get caught with that vital Action card you need unavailable to you!
As players place down their trains and complete the available contracts, they earn money that can be used to upgrade their trains or buy stock in theirs or other player's companies. Balance is required, because if you invest heavily in the stock market early, you may be caught short when your train is too slow to fulfill the remaining contracts. As a Baron completes contracts and upgrades their train, their stock becomes more and more valuable and it much more expensive for you to buy into. Stocks also pay out dividends when their Baron completes a contract, giving a player much needed cash, but careful decisions are required to manage the best use of a player's money.
Buying more powerful Engines is the key to making more money, but even here many choices face each Baron. The first train purchased in each strength is a prototype that comes with a special ability that allows the player to modify or even break the game rules, however these Engines are more expensive then the standard ones. A player can also pay extra when they purchase a train to skip a level or two and dramatically increase their engine power, but doing so costs much needed capitol. As stronger Engines are purchased, the price of the weaker engines becomes reduced. So, a player can be patient if they want, let others pay heavily to upgrade and then swoop in and buy that slower train at a hefty discount, then use their extra funds to buy stock or save to upgrade to faster Engine themselves at a later time. Both strategies, and many in between, can win the game, but the player has to adapt to what the other Barons are doing and flexibility is the key.
Even the completing of contracts requires decisions. Do you place one of your trains to claim the payout, or do you invest even more in the delivery and place one of your few City Station tiles instead. As you complete Routes, you will be placing cargo in the Depot, and your Routes with Cities in them give you even more crates in the Depot, which will result in larger payouts at the end of the game.... but if you spend too many resources on your Cities, you may lose valuable time while you replenish your hand, time other Barons are surely using to make more money.
In the end, players cash out their stock, count their funds on hand, receive bonuses for the trains they've purchased and the cargo they have waiting in the Depot. The Baron with the most money wins and becomes a legendary Tycoon!
—description from the designer
The game is designed for 1 to 6 players. Solo play is handled by the use of AI decks to represent other players. There are standard AI decks, which are a challenge all by themselves, or you can chose to play against other legendary Barons, each with their own strengths and play styles.
Players take on the roles of Rail Roads and Robber Barons of the mid to late 1800's as rail lines grew to cover the United States and immense profits were there for the taking... with the right moves. The choice of which Baron and which Company to take at the beginning is very important, as each gives a player unique advantages.
The game is driven by Action cards, which the players use to guide their turn. Once an Action card is used, it can't be used again until you step back for a turn and retrieve them, so you have to plan ahead and pay attention to what your fellow Barons are doing. Don't get caught with that vital Action card you need unavailable to you!
As players place down their trains and complete the available contracts, they earn money that can be used to upgrade their trains or buy stock in theirs or other player's companies. Balance is required, because if you invest heavily in the stock market early, you may be caught short when your train is too slow to fulfill the remaining contracts. As a Baron completes contracts and upgrades their train, their stock becomes more and more valuable and it much more expensive for you to buy into. Stocks also pay out dividends when their Baron completes a contract, giving a player much needed cash, but careful decisions are required to manage the best use of a player's money.
Buying more powerful Engines is the key to making more money, but even here many choices face each Baron. The first train purchased in each strength is a prototype that comes with a special ability that allows the player to modify or even break the game rules, however these Engines are more expensive then the standard ones. A player can also pay extra when they purchase a train to skip a level or two and dramatically increase their engine power, but doing so costs much needed capitol. As stronger Engines are purchased, the price of the weaker engines becomes reduced. So, a player can be patient if they want, let others pay heavily to upgrade and then swoop in and buy that slower train at a hefty discount, then use their extra funds to buy stock or save to upgrade to faster Engine themselves at a later time. Both strategies, and many in between, can win the game, but the player has to adapt to what the other Barons are doing and flexibility is the key.
Even the completing of contracts requires decisions. Do you place one of your trains to claim the payout, or do you invest even more in the delivery and place one of your few City Station tiles instead. As you complete Routes, you will be placing cargo in the Depot, and your Routes with Cities in them give you even more crates in the Depot, which will result in larger payouts at the end of the game.... but if you spend too many resources on your Cities, you may lose valuable time while you replenish your hand, time other Barons are surely using to make more money.
In the end, players cash out their stock, count their funds on hand, receive bonuses for the trains they've purchased and the cargo they have waiting in the Depot. The Baron with the most money wins and becomes a legendary Tycoon!
—description from the designer
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