-
BGG랭킹
BGG전체 : 12582
-
-
인원
2-4 명
BGG추천: 2-4+ 명 -
게임시간
15-15 분
-
연령
6+
BGG추천: 5+ -
게임 난이도
1.00 / 5
-
디자이너
Klaus-Jürgen Wrede
-
아티스트
-
인원
게임 소개
Bloxx!는 점수를 획득할 수 있는 숫자를 포함하지 않고 가능한 한 많은 점수 시트를 채우려고 하는 테트리스 스타일의 롤 앤 라이트 게임이다.
각 플레이어는 높이 10칸, 너비 7칸의 격자무늬가 있는 자신만의 종이 한 장으로 시작한다. 행들 중 네 개는 색이 있고, 어떤 사각형들은 그 안에 숫자를 가지고 있다. 차례에 따라, 활동 중인 플레이어는 주사위를 두 개 굴리고, 각 플레이어는 주사위 중 하나에 보이는 폴리오미노를 선택하고 마치 위에서 격자 안으로 떨어뜨린 것처럼 그리드에 이 모양을 그립니다.
각각의 폴리오미노는 하나의 위치에 원을 가지고 있는 반면 나머지 정사각형들은 그 안에 큰 X를 가지고 있다. 현역 선수는 다른 모든 선수보다 먼저 폴리오미노를 선택하며, 이 다이에서 폴리오미노를 선택한 사람이 있다면 해당 선수는 동그라미 대신 X자를 시트에 표시해야 한다. 만약 당신이 숫자와 같은 위치에 원을 둘 수 있다면, 당신은 경기가 끝날 때 그 숫자와 같은 점수를 얻을 수 있기 때문에 이것은 좋지 않다.
색칠된 가로 행에 모든 공백을 채운 첫 번째 플레이어라면 4점을 획득하고 같은 행을 다른 플레이어보다 먼저 채우면 2점밖에 획득하지 못합니다.
게임은 두 명의 플레이어가 현재의 폴리오미노 중 어느 하나라도 격자에 맞출 수 없게 되면 끝난다. 플레이어들은 동그라미 친 행과 숫자에 대해 긍정적인 점수를 받은 다음, 폴리오미노를 그리드 상단에 장착할 수 없을 때 틈이 생기거나, 열린 각 공간에 대해 1점을 잃는다. 가장 높은 점수를 받은 사람이 이기는 거야!
각 플레이어는 높이 10칸, 너비 7칸의 격자무늬가 있는 자신만의 종이 한 장으로 시작한다. 행들 중 네 개는 색이 있고, 어떤 사각형들은 그 안에 숫자를 가지고 있다. 차례에 따라, 활동 중인 플레이어는 주사위를 두 개 굴리고, 각 플레이어는 주사위 중 하나에 보이는 폴리오미노를 선택하고 마치 위에서 격자 안으로 떨어뜨린 것처럼 그리드에 이 모양을 그립니다.
각각의 폴리오미노는 하나의 위치에 원을 가지고 있는 반면 나머지 정사각형들은 그 안에 큰 X를 가지고 있다. 현역 선수는 다른 모든 선수보다 먼저 폴리오미노를 선택하며, 이 다이에서 폴리오미노를 선택한 사람이 있다면 해당 선수는 동그라미 대신 X자를 시트에 표시해야 한다. 만약 당신이 숫자와 같은 위치에 원을 둘 수 있다면, 당신은 경기가 끝날 때 그 숫자와 같은 점수를 얻을 수 있기 때문에 이것은 좋지 않다.
색칠된 가로 행에 모든 공백을 채운 첫 번째 플레이어라면 4점을 획득하고 같은 행을 다른 플레이어보다 먼저 채우면 2점밖에 획득하지 못합니다.
게임은 두 명의 플레이어가 현재의 폴리오미노 중 어느 하나라도 격자에 맞출 수 없게 되면 끝난다. 플레이어들은 동그라미 친 행과 숫자에 대해 긍정적인 점수를 받은 다음, 폴리오미노를 그리드 상단에 장착할 수 없을 때 틈이 생기거나, 열린 각 공간에 대해 1점을 잃는다. 가장 높은 점수를 받은 사람이 이기는 거야!
Bloxx! is a Tetris-style roll-and-write game in which you try to fill as much of your scoring sheet as possible, while not covering the numbers with which you can score points.
Each player starts with their own sheet of paper that has a grid ten squares tall and seven wide. Four of the rows are colored, and some squares have numbers in them. On a turn, the active player rolls two dice, then each player chooses the polyomino showing on one of the dice and draws this shape in their grid as if they had just dropped it into the grid from the top.
Each polyomino has a circle in one position while the rest of its squares have a large X in them. The active player chooses a polyomino before all other players, and if anyone else chooses the polyomino on this die, those players must place an X on their sheet instead of a circle. This is bad since if you can place a circle in the same location as a number, you score points equal to that number at the end of the game.
If you're the first player to fill in all spaces in a colored horizontal row, then you score 4 points; if you complete this same row after someone else, you score only 2 points.
The game ends once two players can't fit either of the current polyominoes into their grid. Players score positive points for completed rows and numbers circled, then lose 1 point for each space left uncovered, whether due to them creating gaps when "dropping" the polyominoes or just not being able to fit a polyomino in the top of their grid. Whoever has the highest score wins!
Each player starts with their own sheet of paper that has a grid ten squares tall and seven wide. Four of the rows are colored, and some squares have numbers in them. On a turn, the active player rolls two dice, then each player chooses the polyomino showing on one of the dice and draws this shape in their grid as if they had just dropped it into the grid from the top.
Each polyomino has a circle in one position while the rest of its squares have a large X in them. The active player chooses a polyomino before all other players, and if anyone else chooses the polyomino on this die, those players must place an X on their sheet instead of a circle. This is bad since if you can place a circle in the same location as a number, you score points equal to that number at the end of the game.
If you're the first player to fill in all spaces in a colored horizontal row, then you score 4 points; if you complete this same row after someone else, you score only 2 points.
The game ends once two players can't fit either of the current polyominoes into their grid. Players score positive points for completed rows and numbers circled, then lose 1 point for each space left uncovered, whether due to them creating gaps when "dropping" the polyominoes or just not being able to fit a polyomino in the top of their grid. Whoever has the highest score wins!
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
604
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
456
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
390
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
361
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
608
-
2024-11-13
-
Lv.18