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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
90-180 분
-
연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Kris Costello, David Larder
-
아티스트
Kayleigh Brown
-
인원
게임 소개
전설의 신화(Mythos of Legends)는 신들과 신화 속의 짐승들, 전설의 영웅들, 그리고 필멸의 병사들을 포함하는 대전략의 테이블 상판 전쟁 게임이다. 플레이어는 고대 그리스, 고대 로마, 암흑기 이교도, 고대 이집트, 엘드리치 아보메이션스 중에서 자신의 파벌을 선택한다. 각 파벌은 독특한 로스터와 플레이 스타일을 가지고 있으며, 플레이어의 신의 선택에 더욱 영향을 받는다.
미토스 위원회는 신들의 영역이다. 각 플레이어는 35mm 크기의 god 모델을 하나씩 가지고 있어 전장에서 만들어야 하는 롤에 영향을 미칩니다. 예를 들어, 아레스를 따르는 병사들은 하데스를 따르는 병사들보다 전투에서 더 효과적으로 싸울 것이지만, 하데스의 추종자들은 죽이기 훨씬 어렵다. 각 신들은 또한 오시리스가 아군 모델을 부활시키거나 로키가 적의 주사위를 훔치는 것과 같은 신의 개입이라고 불리는 독특한 능력을 가지고 있는데, 이는 플레이어의 신의 선택이 그들의 군대가 수행하는 방식에 큰 영향을 미친다는 것을 의미한다. 신들은 미토스 보드를 돌아다니며 의지와 기분에 사로잡혀 있다. 그들의 포지션은 현재 시점에서 선수가 가장 중요하다고 생각하는 통계에 따라 팔로워들에게 더 많은 보너스를 준다.
군인, 짐승, 영웅들은 그들의 신의 이름으로 전쟁터에서 싸운다. 레르네 하이드라, 율리우스 시저, 라그나 로스브로크 등 전설의 유닛은 15mm 축척으로 표현되며, 일반 병사들은 계급에 따라 10mm 단위로 조각된다. 플레이어들은 비밀리에 자신의 유닛에 토큰을 할당한 다음 순서를 수행하면서 토큰을 번갈아 활성화한다. 성공 또는 실패는 분노, 지혜, 신속함, 결단력의 네 가지 통계에 기반한 주사위 굴림에서 비롯되며, 유닛의 프로필, 장비, 미토스 보드의 수호신의 위치에 따라 주사위 굴림 횟수가 결정된다. 신들의 통계는 성공을 위한 출석을 결정한다.
턴 구조는 플레이어가 우선 순위를 두고 굴러다니며 신의 개입을 시도하고, 비밀리에 자신의 유닛에 명령을 할당하고, 명령을 교대로 수행한 다음, 최종적으로 시나리오에 따라 브레이크 체크를 하고 승리 상태를 확인할 수 있도록 설정된다.
—출판사의 설명
미토스 위원회는 신들의 영역이다. 각 플레이어는 35mm 크기의 god 모델을 하나씩 가지고 있어 전장에서 만들어야 하는 롤에 영향을 미칩니다. 예를 들어, 아레스를 따르는 병사들은 하데스를 따르는 병사들보다 전투에서 더 효과적으로 싸울 것이지만, 하데스의 추종자들은 죽이기 훨씬 어렵다. 각 신들은 또한 오시리스가 아군 모델을 부활시키거나 로키가 적의 주사위를 훔치는 것과 같은 신의 개입이라고 불리는 독특한 능력을 가지고 있는데, 이는 플레이어의 신의 선택이 그들의 군대가 수행하는 방식에 큰 영향을 미친다는 것을 의미한다. 신들은 미토스 보드를 돌아다니며 의지와 기분에 사로잡혀 있다. 그들의 포지션은 현재 시점에서 선수가 가장 중요하다고 생각하는 통계에 따라 팔로워들에게 더 많은 보너스를 준다.
군인, 짐승, 영웅들은 그들의 신의 이름으로 전쟁터에서 싸운다. 레르네 하이드라, 율리우스 시저, 라그나 로스브로크 등 전설의 유닛은 15mm 축척으로 표현되며, 일반 병사들은 계급에 따라 10mm 단위로 조각된다. 플레이어들은 비밀리에 자신의 유닛에 토큰을 할당한 다음 순서를 수행하면서 토큰을 번갈아 활성화한다. 성공 또는 실패는 분노, 지혜, 신속함, 결단력의 네 가지 통계에 기반한 주사위 굴림에서 비롯되며, 유닛의 프로필, 장비, 미토스 보드의 수호신의 위치에 따라 주사위 굴림 횟수가 결정된다. 신들의 통계는 성공을 위한 출석을 결정한다.
턴 구조는 플레이어가 우선 순위를 두고 굴러다니며 신의 개입을 시도하고, 비밀리에 자신의 유닛에 명령을 할당하고, 명령을 교대로 수행한 다음, 최종적으로 시나리오에 따라 브레이크 체크를 하고 승리 상태를 확인할 수 있도록 설정된다.
—출판사의 설명
Mythos of Legends is a tabletop wargame of grand strategy involving gods, mythical beasts, legendary heroes and mortal soldiers. Players choose their faction from Ancient Greece, Ancient Rome, Dark Age Pagans, Ancient Egypt and Eldritch Abominations. Each faction has a unique roster and playstyle, further affected by the player's choice of deity.
The Mythos Board is the domain of the gods. Each player has one 35mm scale deity model which affects the rolls that they need to make on the battlefield. By way of example, soldiers that follow Ares will fight more effectively in combat than those who follow Hades, but Hades' followers are much tougher to kill. Each deity also has unique abilities called Divine Interventions, such as Osiris resurrecting friendly models or Loki stealing the enemy's dice, meaning that overall the player's choice of deity has a massive effect on how their army performs. The gods are locked in their own struggle of wills and moods as they move around the Mythos Board. Their position grants further bonuses to their followers depending on what stats the player thinks are most important at the current moment in time.
The soldiers, beasts and heroes fight on the battlefield in the name of their deity. Legendary Units such as the Lernean Hydra, Julius Caesar and Ragnar Lothbrok are represented by 15mm scale miniautres, while ordinary soldiers are sculpted in 10mm on ranked bases. Players secretly assign their units order tokens and then activate them alternately, carrying out the order. Success or failure comes from dice rolls based on four stats - Wrath, Wisdom, Swiftness and Determination - with the number of dice to be rolled based on the unit's profile, equipment and the position of the patron deity on the Mythos Board. The deity's stats determine the roll for a success.
The turn structure is set up so that players roll off for priority, move their deities and attempt divine interventions, secretly assign orders to their units, carry out their orders alternately and then finally take break checks and check for victory conditions as determined by the scenario.
—description from the publisher
The Mythos Board is the domain of the gods. Each player has one 35mm scale deity model which affects the rolls that they need to make on the battlefield. By way of example, soldiers that follow Ares will fight more effectively in combat than those who follow Hades, but Hades' followers are much tougher to kill. Each deity also has unique abilities called Divine Interventions, such as Osiris resurrecting friendly models or Loki stealing the enemy's dice, meaning that overall the player's choice of deity has a massive effect on how their army performs. The gods are locked in their own struggle of wills and moods as they move around the Mythos Board. Their position grants further bonuses to their followers depending on what stats the player thinks are most important at the current moment in time.
The soldiers, beasts and heroes fight on the battlefield in the name of their deity. Legendary Units such as the Lernean Hydra, Julius Caesar and Ragnar Lothbrok are represented by 15mm scale miniautres, while ordinary soldiers are sculpted in 10mm on ranked bases. Players secretly assign their units order tokens and then activate them alternately, carrying out the order. Success or failure comes from dice rolls based on four stats - Wrath, Wisdom, Swiftness and Determination - with the number of dice to be rolled based on the unit's profile, equipment and the position of the patron deity on the Mythos Board. The deity's stats determine the roll for a success.
The turn structure is set up so that players roll off for priority, move their deities and attempt divine interventions, secretly assign orders to their units, carry out their orders alternately and then finally take break checks and check for victory conditions as determined by the scenario.
—description from the publisher
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