-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
2-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-120 분
-
연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
3.00 / 5
-
디자이너
Dante Lauretta
-
아티스트
Guilhem Bedos
-
인원
게임 소개
다운링크에서 플레이어들은 행성 탐사 임무를 개발하기 위해 우주국을 이끈다. 자원은 제한되어 있고, 선수들은 가장 많은 점수를 얻기 위해 자원을 어디에 가장 잘 할당할지 끊임없이 결정해야 한다. 그들은 성공 가능성을 높이기 위해 로켓 발사, 목표물에 우주선을 전달하는 것, 과학 데이터를 다운링크하는 것, 또는 그들의 자원을 여러 분야에 분산시키는 것을 전문적으로 선택할 수 있다. 주요 이벤트는 주사위 굴리기를 필요로 하며, 플레이어에게 유리한 확률을 쌓기 위한 팀 훈련이 가능하다.
플레이어’의 순서는 4개의 순차 단계로 구성된다.
1단계 – 트레이드 카드
1단계의 목적은 플레이어가 다양한 게임 동작을 수행할 수 있도록 2단계의 최고의 패를 모으는 것이다.
2단계에 가장 적합한 패를 모으기 위해 한 두 장의 카드를 마켓과 교환할 수 있다. 플레이어는 TMC Discard Pile에 카드 3장을 버리고 새로운 카드를 3장 뽑을 수도 있다.
2단계 – TMC 트리플렛 폐기 및 조치 수행
TMC 트리플릿을 버린 후 플레이어는 어떤 순서로든 최대 3개의 동작을 수행할 수 있습니다. 가능한 동작은 다음과 같습니다.
TMC 폐기 더미에서 카드 가져오기
로켓 제작
우주선 제작
과학 기구 제작
접지 시스템 개선
어스의 구성요소에 리소스 큐브 추가
리소스 큐브 하나 검색
리소스 큐브 전송
로켓 발사
우주선 이동
과학 장비에서 데이터 다운링크
새 검색 카드 획득
3단계 – 발견하기
다운링크 카드들의 적절한 조합으로, 플레이어들은 과학적인 발견을 합니다. 플레이어는 올바른 조합의 다운링크 카드를 가지고 나면 디스커버리 카드를 받을 수 있습니다. 디스커버리(Discovery)를 완료한 후 플레이어는 디스커버리(Discovery) 카드에 표시된 포인트를 채점합니다.
4단계 – 손 복원
차례가 끝나면 각 플레이어는 새로운 플레이 카드를 뽑아서 카드를 6장씩 뽑는다.
게임 종료
게임은 플레이어가 차례에 따라 30점 이상의 포인트를 얻거나 플레이어가 자신의 손을 6장으로 되돌릴 수 있는 카드가 없을 때 종료된다. 이 이벤트들 중 하나가 발생하면, 각 플레이어는 마지막 한 번의 턴을 갖게 된다. 승점을 조정해 승점을 늘리거나 줄일 수 있다.
각 선수가 마지막 턴을 완료한 후, 그들은 점수를 합산한다. 총점이 가장 높은 플레이어가 승리합니다. 동점일 경우 디스커버리 포인트가 가장 높은 플레이어가 승리합니다.
-디자이너의 설명
플레이어’의 순서는 4개의 순차 단계로 구성된다.
1단계 – 트레이드 카드
1단계의 목적은 플레이어가 다양한 게임 동작을 수행할 수 있도록 2단계의 최고의 패를 모으는 것이다.
2단계에 가장 적합한 패를 모으기 위해 한 두 장의 카드를 마켓과 교환할 수 있다. 플레이어는 TMC Discard Pile에 카드 3장을 버리고 새로운 카드를 3장 뽑을 수도 있다.
2단계 – TMC 트리플렛 폐기 및 조치 수행
TMC 트리플릿을 버린 후 플레이어는 어떤 순서로든 최대 3개의 동작을 수행할 수 있습니다. 가능한 동작은 다음과 같습니다.
TMC 폐기 더미에서 카드 가져오기
로켓 제작
우주선 제작
과학 기구 제작
접지 시스템 개선
어스의 구성요소에 리소스 큐브 추가
리소스 큐브 하나 검색
리소스 큐브 전송
로켓 발사
우주선 이동
과학 장비에서 데이터 다운링크
새 검색 카드 획득
3단계 – 발견하기
다운링크 카드들의 적절한 조합으로, 플레이어들은 과학적인 발견을 합니다. 플레이어는 올바른 조합의 다운링크 카드를 가지고 나면 디스커버리 카드를 받을 수 있습니다. 디스커버리(Discovery)를 완료한 후 플레이어는 디스커버리(Discovery) 카드에 표시된 포인트를 채점합니다.
4단계 – 손 복원
차례가 끝나면 각 플레이어는 새로운 플레이 카드를 뽑아서 카드를 6장씩 뽑는다.
게임 종료
게임은 플레이어가 차례에 따라 30점 이상의 포인트를 얻거나 플레이어가 자신의 손을 6장으로 되돌릴 수 있는 카드가 없을 때 종료된다. 이 이벤트들 중 하나가 발생하면, 각 플레이어는 마지막 한 번의 턴을 갖게 된다. 승점을 조정해 승점을 늘리거나 줄일 수 있다.
각 선수가 마지막 턴을 완료한 후, 그들은 점수를 합산한다. 총점이 가장 높은 플레이어가 승리합니다. 동점일 경우 디스커버리 포인트가 가장 높은 플레이어가 승리합니다.
-디자이너의 설명
In Downlink, players lead a space agency to develop missions of planetary exploration. Resources are limited, and players must constantly decide where to allocate them best to score the most points. They can choose to specialize in launching rockets, delivering spacecraft to targets, downlinking science data, or spread their resources across multiple areas to increase the likelihood of success. Key events require dice rolling, and team training is available to stack the odds in player's favor.
A player’s turn consists of four sequential phases:
Phase 1 – Trade Cards
The objective in Phase 1 is to assemble the best hand for Phase 2 so that the player can perform various game actions.
To assemble the best hand for Phase 2, a player may trade one or two cards with the Market (five face-up cards available to all players). A player may also discard any three cards into the TMC Discard Pile and draw three new cards.
Phase 2 – Discard TMC Triplet and Perform Actions
After discarding their TMC Triplet, the player may perform up to three actions in any order. Possible actions are:
Retrieve a Card from the TMC Discard Pile
Build a Rocket
Build a Spacecraft
Build a Science Instrument
Enhance Ground System
Add Resource Cubes to a Component on Earth
Retrieve One Resource Cube
Transfer Resource Cubes
Launch a Rocket
Move a Spacecraft
Downlink Data from a Science Instrument
Acquire New Discovery Cards
Phase 3 – Make Discoveries
With the right combination of Downlink Cards, players make scientific discoveries. Players may claim their Discovery cards once they have the right combination of Downlink cards. After completing the Discovery, the player scores the points indicated on the Discovery card.
Phase 4 – Restore Hand
At the end of their turn, each player draws new Playing Cards to restore their hand to six cards.
Game End
The game ends when a player reaches 30 or more points on their turn or if there are no cards left for a player to restore their hand to six cards. When one of these events happen, each player gets one last turn. The game can be lengthened or shortened by adjusting the number of points needed to win.
After each player completes their last turn, they total up the number of points scored. The player with the highest total number of points wins. In the case of a tie, the player with the highest Discovery points wins.
-description from designer
A player’s turn consists of four sequential phases:
Phase 1 – Trade Cards
The objective in Phase 1 is to assemble the best hand for Phase 2 so that the player can perform various game actions.
To assemble the best hand for Phase 2, a player may trade one or two cards with the Market (five face-up cards available to all players). A player may also discard any three cards into the TMC Discard Pile and draw three new cards.
Phase 2 – Discard TMC Triplet and Perform Actions
After discarding their TMC Triplet, the player may perform up to three actions in any order. Possible actions are:
Retrieve a Card from the TMC Discard Pile
Build a Rocket
Build a Spacecraft
Build a Science Instrument
Enhance Ground System
Add Resource Cubes to a Component on Earth
Retrieve One Resource Cube
Transfer Resource Cubes
Launch a Rocket
Move a Spacecraft
Downlink Data from a Science Instrument
Acquire New Discovery Cards
Phase 3 – Make Discoveries
With the right combination of Downlink Cards, players make scientific discoveries. Players may claim their Discovery cards once they have the right combination of Downlink cards. After completing the Discovery, the player scores the points indicated on the Discovery card.
Phase 4 – Restore Hand
At the end of their turn, each player draws new Playing Cards to restore their hand to six cards.
Game End
The game ends when a player reaches 30 or more points on their turn or if there are no cards left for a player to restore their hand to six cards. When one of these events happen, each player gets one last turn. The game can be lengthened or shortened by adjusting the number of points needed to win.
After each player completes their last turn, they total up the number of points scored. The player with the highest total number of points wins. In the case of a tie, the player with the highest Discovery points wins.
-description from designer
베스트게시물
-
[콘텐츠]
[만화] 일단사는만화 2 - Lv.10
-
Lv.11
당근씨
-
7
-
224
-
2024-11-18
-
Lv.11
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
766
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
520
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
447
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
423
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
636
-
2024-11-13
-
Lv.18
-
[자유]
코보게 명예 훼손으로 신고해도 되나요?
-
redhoney
-
9
-
648
-
2024-11-12
-
-
[자유]
코보게의 입장문에 대해
-
Lv.23
leonart
-
12
-
778
-
2024-11-13
-
Lv.23
-
[자유]
코보게 응원합니다. 모든 혐오와 편견에 반대합니다.
-
Lv.14
지금이최적기
-
11
-
957
-
2024-11-12
-
Lv.14
-
[자유]
게이머스 게이머들이 전부 매도당하는 것 같아 기분이 나빠 한마디 올립니다.
-
Lv.11
꿀떡이
-
8
-
1038
-
2024-11-13
-
Lv.11