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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-99 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-120 분
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연령
11+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
4.00 / 5
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디자이너
-
아티스트
-
인원
게임 소개
이 게임의 목적은 수익성 있는 한 해를 마무리하는 것이다. 이 게임의 결과는 비즈니스에서 일반적으로 사용되는 기본적인 금융 도구에 대한 이해를 높입니다. 참가자들은 가상의 회사의 임원들로 팀을 이룬다.
경기 흐름은 각 선수 또는 선수 팀이 한 번에 한 달씩 1년씩 사업을 하면서 살아가는 회사를 구성하는 것이다. 그들은 많은 기회들에 부딪히고, 그 기회들 중 일부는 그들이 올바르게 대응하지 않는다면 장애물이 된다. 그리고, 그 팀은 청구서를 지불하고 당신의 돈을 훔치는 직원을 상대하거나 예상치 못한 일에 돈을 쓰는 것과 같이 사업에서 일어나는 성가신 일들을 처리해야 한다. 매월 팀은 P&L, 대차대조표 및 현금명세서 흐름의 월 섹션을 작성합니다.
그 과정에서 선수들이 우리 홈페이지와 소속팀, 그리고 다른 팀들과 교류하고 있고 이 모든 관계들이 경기 결과에 영향을 미친다. 게임 종료 시(연) 수익이 가장 많은 팀이 승리합니다.
게임을 시작하기 위해, 선수들은 팀으로 나뉘어야 합니다. 각 팀은 1-3명 이상의 선수로 구성되어 있습니다. 큰 그룹은 팀이 더 클 수 있지만, 3이 가장 큰 팀 규모입니다. 각 팀은 회사의 이름을 정하고 주사위를 굴려 게임 보드의 어느 쪽(프랜차이즈 대 비프랜차이즈)에서 플레이할 것인지 결정하며, 여기서 플레이어들은 웹사이트의 "play now" 섹션을 참조하여 첫 번째 턴을 시작하기 전에 메인 게임 보드에 기록할 지역 정보를 캡처합니다.
한 번 돌리면 한 달씩 장사를 하게 된다. 경기는 12개월(1년) 동안 진행되지만 이미 1분기(3개월)가 끝나 팀들은 사실상 4월부터 잔마르를 어떻게 진행할지 템플릿으로 삼아 시작한다.
각 팀은 주사위를 굴려서 "매출"카드나 "회사"카드를 뽑을지 결정합니다. 영업카드는 더 나은 결과로 이어지는 경향이 있지만 항상 그렇지는 않습니다. 영업 카드에 적힌 지시에 따라 팀은 해당 달 소득표를 작성합니다. 그런 다음 이러한 결과를 사용하여 대차대조표를 작성한 다음 현금흐름표를 작성합니다.
마지막으로, 그들은 다음 차례(달) 동안 어떤 것이 그들의 소득에 영향을 미치는지 성장하는지 감소하는지 확인하기 위해 그들 공동체 내의 다른 팀들의 경제적 건전성을 점검한다.
이 주기는 12월까지 계속되며 당첨자는 총 수익, 은행 현금, 소유주 지분 등에 따라 결정된다.
모든 재정적 조건에도 불구하고 이 게임은 현실적이고 가족이나 프로들이 하기에 재미있다.
—출판사의 설명
경기 흐름은 각 선수 또는 선수 팀이 한 번에 한 달씩 1년씩 사업을 하면서 살아가는 회사를 구성하는 것이다. 그들은 많은 기회들에 부딪히고, 그 기회들 중 일부는 그들이 올바르게 대응하지 않는다면 장애물이 된다. 그리고, 그 팀은 청구서를 지불하고 당신의 돈을 훔치는 직원을 상대하거나 예상치 못한 일에 돈을 쓰는 것과 같이 사업에서 일어나는 성가신 일들을 처리해야 한다. 매월 팀은 P&L, 대차대조표 및 현금명세서 흐름의 월 섹션을 작성합니다.
그 과정에서 선수들이 우리 홈페이지와 소속팀, 그리고 다른 팀들과 교류하고 있고 이 모든 관계들이 경기 결과에 영향을 미친다. 게임 종료 시(연) 수익이 가장 많은 팀이 승리합니다.
게임을 시작하기 위해, 선수들은 팀으로 나뉘어야 합니다. 각 팀은 1-3명 이상의 선수로 구성되어 있습니다. 큰 그룹은 팀이 더 클 수 있지만, 3이 가장 큰 팀 규모입니다. 각 팀은 회사의 이름을 정하고 주사위를 굴려 게임 보드의 어느 쪽(프랜차이즈 대 비프랜차이즈)에서 플레이할 것인지 결정하며, 여기서 플레이어들은 웹사이트의 "play now" 섹션을 참조하여 첫 번째 턴을 시작하기 전에 메인 게임 보드에 기록할 지역 정보를 캡처합니다.
한 번 돌리면 한 달씩 장사를 하게 된다. 경기는 12개월(1년) 동안 진행되지만 이미 1분기(3개월)가 끝나 팀들은 사실상 4월부터 잔마르를 어떻게 진행할지 템플릿으로 삼아 시작한다.
각 팀은 주사위를 굴려서 "매출"카드나 "회사"카드를 뽑을지 결정합니다. 영업카드는 더 나은 결과로 이어지는 경향이 있지만 항상 그렇지는 않습니다. 영업 카드에 적힌 지시에 따라 팀은 해당 달 소득표를 작성합니다. 그런 다음 이러한 결과를 사용하여 대차대조표를 작성한 다음 현금흐름표를 작성합니다.
마지막으로, 그들은 다음 차례(달) 동안 어떤 것이 그들의 소득에 영향을 미치는지 성장하는지 감소하는지 확인하기 위해 그들 공동체 내의 다른 팀들의 경제적 건전성을 점검한다.
이 주기는 12월까지 계속되며 당첨자는 총 수익, 은행 현금, 소유주 지분 등에 따라 결정된다.
모든 재정적 조건에도 불구하고 이 게임은 현실적이고 가족이나 프로들이 하기에 재미있다.
—출판사의 설명
The point of the game is to complete a profitable (or not) year in business. The result of playing the game is an enhanced understanding of the basic financial tools commonly used in business. The participants make up a team of executives for a fictitious company (can also be played individually).
The flow of the game is that each player or team of players make up a company that lives through a year in business, one month at a time. They run into many opportunities and some of those opportunities become obstacles if they do not respond to them correctly. And, the team has to deal with annoying things that happen in business like paying bills and dealing with an employee that steals from you or spending money on something that was not anticipated. Each month, the team completes that months section on a P&L, Balance Sheet and Statement of Cash flows.
During the process, players are interacting with our website, their team and other teams and all of these relationships have an effect on the outcome of the game. The team with the most profit at the end of the game (year) WINS!
To start the game, the players must divide into teams. Each team being made of 1-3+ players. Teams can be bigger for large groups but 3 is the ideal largest team size. The teams name their company and roll dice to determine which side of the game board to play on (franchise vs. non-franchise) and from there, the players reference the "play now" section of the website to capture their region info to note on the main game board before they begin the first turn.
Each turn equals a month in business. The game lasts for 12 months (1 year) but the first quarter (3 months) has already been completed so the teams actually begin in April using Jan-Mar as a template for how to proceed.
Each team begins by rolling a dice to determine if they pull a "sales" card or a "company" card. Sales cards tend to lead to better results but not always. Following the instructions on the sales card, the team proceeds with completing the income sheet for that month. They then use those results to complete the balance sheet and then the cash flow statement.
Finally, they check the economic health of the other teams in their community to see if they are growing or declining which effects their income for the following turn (month).
This cycle continues in and through December where the winner is determined based on their total earnings, cash at the bank and owners equity.
Despite all the financial terms the game is both realistic and fun to play for families or professionals.
—description from the publisher
The flow of the game is that each player or team of players make up a company that lives through a year in business, one month at a time. They run into many opportunities and some of those opportunities become obstacles if they do not respond to them correctly. And, the team has to deal with annoying things that happen in business like paying bills and dealing with an employee that steals from you or spending money on something that was not anticipated. Each month, the team completes that months section on a P&L, Balance Sheet and Statement of Cash flows.
During the process, players are interacting with our website, their team and other teams and all of these relationships have an effect on the outcome of the game. The team with the most profit at the end of the game (year) WINS!
To start the game, the players must divide into teams. Each team being made of 1-3+ players. Teams can be bigger for large groups but 3 is the ideal largest team size. The teams name their company and roll dice to determine which side of the game board to play on (franchise vs. non-franchise) and from there, the players reference the "play now" section of the website to capture their region info to note on the main game board before they begin the first turn.
Each turn equals a month in business. The game lasts for 12 months (1 year) but the first quarter (3 months) has already been completed so the teams actually begin in April using Jan-Mar as a template for how to proceed.
Each team begins by rolling a dice to determine if they pull a "sales" card or a "company" card. Sales cards tend to lead to better results but not always. Following the instructions on the sales card, the team proceeds with completing the income sheet for that month. They then use those results to complete the balance sheet and then the cash flow statement.
Finally, they check the economic health of the other teams in their community to see if they are growing or declining which effects their income for the following turn (month).
This cycle continues in and through December where the winner is determined based on their total earnings, cash at the bank and owners equity.
Despite all the financial terms the game is both realistic and fun to play for families or professionals.
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