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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-1 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-60 분
-
연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Paul Lidberg
-
아티스트
-
인원
게임 소개
더 크립트: 카드놀이 게임
TSR의 R.I.P 코믹 #7(R.I.P. Comic Module의 4부 중 3부)에 게시됨
만화에서 오려낸 30개의 타일로 구성되어 있습니다. 게시판에 자신을 나타내는 토큰, 1D6, 그리고 자신의 캐릭터와 무덤에서 보낸 회전 수를 추적할 수 있는 종이와 연필을 제공해야 합니다.
이 카드놀이는 오래된 무덤에서 보물을 찾는 탐험가입니다. 매 회전을 할 때마다, 어둡고 먼지가 많은 터널을 따라 이동하면서 더 많은 지하실이 드러납니다. 경기마다 다르고 구석구석 위험이 도사리고 있다.
이 탐구의 목적은 파라오의 셉터를 되찾는 것입니다.
시작 타일을 위로 향하게 놓으세요. 캐릭터는 타일에 묘사된 다양한 방과 복도를 따라 움직입니다. 각 턴마다 캐릭터가 아직 탐색하지 않은 방향으로 이동하고 싶을 때 사용하지 않은 더미에서 무작위로 타일을 골라 플레이어가 움직이는 방향으로 배치한다. 복도가 서로 일직선이 되도록 하세요. 코리더를 정렬할 수 있는 방법이 두 가지 이상 있는 경우 방향은 플레이어에게 달려 있습니다. 그런 다음 플레이어를 나타내는 토큰이 새 섹션으로 이동됩니다.
플레이어가 움직이면 새 타일을 봅니다. 가운데 글자가 있으면 규칙 끝에 있는 글자를 참고한다. 타일에 문이 있으면 반드시 열어야 합니다. 타일에 문자가 없으면 떠돌이 몬스터를 위해 롤을 만들어야 합니다.
기본적으로 크립터를 찾아 지하실을 탐험하고, 몬스터와 싸우고, 가능할 때 마법 아이템을 줍습니다. 제 카피에 있는 타일은 비어 있으면 안 되는 타일의 식별 텍스트가 누락되어 있습니다. 그러나 이것 없이도 확인할 수 있습니다.
파라오의 셉터를 가지고 살아 돌아오려면 40번 이내에 퀘스트를 완료해야 합니다. 도전을 더 많이 하려면 허용된 회전 수를 줄이십시오.
TSR의 R.I.P 코믹 #7(R.I.P. Comic Module의 4부 중 3부)에 게시됨
만화에서 오려낸 30개의 타일로 구성되어 있습니다. 게시판에 자신을 나타내는 토큰, 1D6, 그리고 자신의 캐릭터와 무덤에서 보낸 회전 수를 추적할 수 있는 종이와 연필을 제공해야 합니다.
이 카드놀이는 오래된 무덤에서 보물을 찾는 탐험가입니다. 매 회전을 할 때마다, 어둡고 먼지가 많은 터널을 따라 이동하면서 더 많은 지하실이 드러납니다. 경기마다 다르고 구석구석 위험이 도사리고 있다.
이 탐구의 목적은 파라오의 셉터를 되찾는 것입니다.
시작 타일을 위로 향하게 놓으세요. 캐릭터는 타일에 묘사된 다양한 방과 복도를 따라 움직입니다. 각 턴마다 캐릭터가 아직 탐색하지 않은 방향으로 이동하고 싶을 때 사용하지 않은 더미에서 무작위로 타일을 골라 플레이어가 움직이는 방향으로 배치한다. 복도가 서로 일직선이 되도록 하세요. 코리더를 정렬할 수 있는 방법이 두 가지 이상 있는 경우 방향은 플레이어에게 달려 있습니다. 그런 다음 플레이어를 나타내는 토큰이 새 섹션으로 이동됩니다.
플레이어가 움직이면 새 타일을 봅니다. 가운데 글자가 있으면 규칙 끝에 있는 글자를 참고한다. 타일에 문이 있으면 반드시 열어야 합니다. 타일에 문자가 없으면 떠돌이 몬스터를 위해 롤을 만들어야 합니다.
기본적으로 크립터를 찾아 지하실을 탐험하고, 몬스터와 싸우고, 가능할 때 마법 아이템을 줍습니다. 제 카피에 있는 타일은 비어 있으면 안 되는 타일의 식별 텍스트가 누락되어 있습니다. 그러나 이것 없이도 확인할 수 있습니다.
파라오의 셉터를 가지고 살아 돌아오려면 40번 이내에 퀘스트를 완료해야 합니다. 도전을 더 많이 하려면 허용된 회전 수를 줄이십시오.
The Crypt: A Solitaire Game
Published in TSR's R.I.P. Comic #7 (Part 3 of 4 of the R.I.P. Brasher Comic Module)
Consists of 30 tiles you cut out from the comic. You need to provide a token to represent you on the board, 1D6, and paper and pencil to keep track of your character and the number of turns spent in the tomb.
"In this solitaire game, you are the explorer, seeking treasure in old tombs. Each turn, more of the crypt is revealed as you travel along the dark and dusty tunnel. Each game is different, and danger lurks around every corner.
The object of this quest is the recovery of the Pharaoh's Scepter."
Place the starting tile face up. "The character moves through the various rooms and corridors depicted on those tiles. Each turn, when the character wants to move in a direction not yet explored, a tile is picked at random from the unused pile and placed in the direction the player is moving. Make sure the corridors line up with each other. If there is more than one possible way to align the corridors, the orientation is up to the player. The token representing the player is then moved to the new section.
After a player has moved, look at the new tile. If it has a letter in the center, refer to the lettered paragraphs at the end of the rules. If the tile has a door, it must be opened. If the tile has no letter, then a roll must be made for Wandering Monsters."
Basically, you explore the crypt (looking for the Scepter), fighting monsters and picking up magical items when you can. The tiles in my copy are missing the identifying text on the tiles that are not supposed to be blank; however, you can figure it out without them.
You must complete your quest - to return alive with the Pharaoh's Scepter - within 40 turns. For more of a challenge, reduce the number of turns allowed.
Published in TSR's R.I.P. Comic #7 (Part 3 of 4 of the R.I.P. Brasher Comic Module)
Consists of 30 tiles you cut out from the comic. You need to provide a token to represent you on the board, 1D6, and paper and pencil to keep track of your character and the number of turns spent in the tomb.
"In this solitaire game, you are the explorer, seeking treasure in old tombs. Each turn, more of the crypt is revealed as you travel along the dark and dusty tunnel. Each game is different, and danger lurks around every corner.
The object of this quest is the recovery of the Pharaoh's Scepter."
Place the starting tile face up. "The character moves through the various rooms and corridors depicted on those tiles. Each turn, when the character wants to move in a direction not yet explored, a tile is picked at random from the unused pile and placed in the direction the player is moving. Make sure the corridors line up with each other. If there is more than one possible way to align the corridors, the orientation is up to the player. The token representing the player is then moved to the new section.
After a player has moved, look at the new tile. If it has a letter in the center, refer to the lettered paragraphs at the end of the rules. If the tile has a door, it must be opened. If the tile has no letter, then a roll must be made for Wandering Monsters."
Basically, you explore the crypt (looking for the Scepter), fighting monsters and picking up magical items when you can. The tiles in my copy are missing the identifying text on the tiles that are not supposed to be blank; however, you can figure it out without them.
You must complete your quest - to return alive with the Pharaoh's Scepter - within 40 turns. For more of a challenge, reduce the number of turns allowed.
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