-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
ABSTRACTS : 0 -
-
인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-60 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Henry Chamberlain
-
아티스트
-
인원
게임 소개
침략은 이름 없는 적에 의한 가상의 영국 침공에 관한 간단한 전쟁 게임이다.
지도에는 영국 남동부, 영국 해협, 프랑스와 북해의 작은 부분(해협 터널이 있어 흥미롭다)에 네모난 격자가 겹쳐져 있다. 각 플레이어는 적은 수의 남자(잉글랜드 선수 14명, 적 선수 12명)를 가지고 있으며, 사각형에서 인접한 사각형으로 이동하거나, 철도를 이용할 경우 더 멀리 이동한다. 인접한 정사각형에 있는 피스는 캡처될 수 있습니다. 적 플레이어의 목표는 영국 플레이어의 피스를 런던으로 이동하여 이 일이 발생하기 전에 모든 적을 잡는 것입니다.
기본적인 추상 체계를 좀 더 전쟁 게임으로 바꾸는 규칙 집합이 있다. 현재 해군의 움직임은 육지의 움직임과 구별되며(그리고 훨씬 더 빠름), 영국 선수는 적군 선수보다 철도를 더 많이 사용할 수 있으며, 피스는 반대편 조각을 포착하기 위한 지원이 필요하다. 각 선수가 자신의 피스의 위치만 알 수 있도록 심판을 사용할 것을 제안하기도 한다.
이 게임은 원래 F에 의해 출판되었다. H. Ayres는 REVORSI의 핸드북과 다른 새로운 스킬 게임의 책에서. INVASION, 할마, 파노로나, 설명. 규칙, 문제 및 플레이어에 대한 제안 및 박스 버전(게시자를 알 수 없음)으로 제공됩니다. 이 책 버전은 Sid Sackson의 Strategy & Tactics #21 게임 컬럼에 재인쇄되었으며, 이 칼럼에서 모든 정보를 얻었다.
지도에는 영국 남동부, 영국 해협, 프랑스와 북해의 작은 부분(해협 터널이 있어 흥미롭다)에 네모난 격자가 겹쳐져 있다. 각 플레이어는 적은 수의 남자(잉글랜드 선수 14명, 적 선수 12명)를 가지고 있으며, 사각형에서 인접한 사각형으로 이동하거나, 철도를 이용할 경우 더 멀리 이동한다. 인접한 정사각형에 있는 피스는 캡처될 수 있습니다. 적 플레이어의 목표는 영국 플레이어의 피스를 런던으로 이동하여 이 일이 발생하기 전에 모든 적을 잡는 것입니다.
기본적인 추상 체계를 좀 더 전쟁 게임으로 바꾸는 규칙 집합이 있다. 현재 해군의 움직임은 육지의 움직임과 구별되며(그리고 훨씬 더 빠름), 영국 선수는 적군 선수보다 철도를 더 많이 사용할 수 있으며, 피스는 반대편 조각을 포착하기 위한 지원이 필요하다. 각 선수가 자신의 피스의 위치만 알 수 있도록 심판을 사용할 것을 제안하기도 한다.
이 게임은 원래 F에 의해 출판되었다. H. Ayres는 REVORSI의 핸드북과 다른 새로운 스킬 게임의 책에서. INVASION, 할마, 파노로나, 설명. 규칙, 문제 및 플레이어에 대한 제안 및 박스 버전(게시자를 알 수 없음)으로 제공됩니다. 이 책 버전은 Sid Sackson의 Strategy & Tactics #21 게임 컬럼에 재인쇄되었으며, 이 칼럼에서 모든 정보를 얻었다.
Invasion is a simple wargame concerning a hypothetical invasion of England by an unnamed enemy.
The map shows a square grid superimposed on a map of southeast England, the Channel, and a small section of France and the North Sea (there is a Channel tunnel, interestingly enough). Each player has a small number of men (14 for the English player, 12 for the enemy player) which move from square to adjacent square, or farther if using railway lines. Pieces on adjacent squares may be captured. The enemy player's objective is to move a piece into London, the English player's to capture all the enemies before this happens.
There is an "extended" set of rules which turn this basic abstract system into a bit more of a wargame. Naval movement is now differentiated from land movement (and much faster), the English player may make greater use of the railways than the enemy player, pieces require support to capture opposing pieces, etc. It is also suggested that an umpire be used so that each player only knows the position of his or her pieces.
The game was originally published by F. H. Ayres in a book, Handbook of REVERSI and other new GAMES of SKILL. INVASION. HALMA. FANORONA. Explanations. Rules, Problems and Suggestions to Players, and also in a boxed version (publisher unknown). The book version was reprinted in Sid Sackson's game column in Strategy & Tactics #21, from which all this information is taken.
The map shows a square grid superimposed on a map of southeast England, the Channel, and a small section of France and the North Sea (there is a Channel tunnel, interestingly enough). Each player has a small number of men (14 for the English player, 12 for the enemy player) which move from square to adjacent square, or farther if using railway lines. Pieces on adjacent squares may be captured. The enemy player's objective is to move a piece into London, the English player's to capture all the enemies before this happens.
There is an "extended" set of rules which turn this basic abstract system into a bit more of a wargame. Naval movement is now differentiated from land movement (and much faster), the English player may make greater use of the railways than the enemy player, pieces require support to capture opposing pieces, etc. It is also suggested that an umpire be used so that each player only knows the position of his or her pieces.
The game was originally published by F. H. Ayres in a book, Handbook of REVERSI and other new GAMES of SKILL. INVASION. HALMA. FANORONA. Explanations. Rules, Problems and Suggestions to Players, and also in a boxed version (publisher unknown). The book version was reprinted in Sid Sackson's game column in Strategy & Tactics #21, from which all this information is taken.
베스트게시물
-
[콘텐츠]
[만화] 일단사는만화 2 - Lv.10
-
Lv.11
당근씨
-
7
-
229
-
2024-11-18
-
Lv.11
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
782
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
521
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
451
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
427
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
639
-
2024-11-13
-
Lv.18
-
[자유]
코보게 명예 훼손으로 신고해도 되나요?
-
redhoney
-
9
-
650
-
2024-11-12
-
-
[자유]
코보게의 입장문에 대해
-
Lv.23
leonart
-
12
-
793
-
2024-11-13
-
Lv.23
-
[자유]
코보게 응원합니다. 모든 혐오와 편견에 반대합니다.
-
Lv.14
지금이최적기
-
11
-
960
-
2024-11-12
-
Lv.14
-
[자유]
게이머스 게이머들이 전부 매도당하는 것 같아 기분이 나빠 한마디 올립니다.
-
Lv.11
꿀떡이
-
8
-
1039
-
2024-11-13
-
Lv.11