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  • 인원

    2-4 명

    BGG추천: 2-4 명
  • 게임시간

    90-90 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 10+
  • 게임 난이도

    2.75 / 5

게임 소개

인류의 미래가 오디세이 우주문에서 여러분을 기다리고 있습니다. 생존 가능한 외계 행성계가 최근에 발견되었고, 대륙들은 그것을 식민지화하기 위해 우주로 몰려가고 있다. 이 2-4인용 개발 및 흐름 관리 보드 게임에서는 컨페더레이션 중 하나를 플레이하고 오디세이 지휘소에서 영향력을 발휘하여 가능한 한 많은 정착민들을 외부 행성으로 보낼 수 있습니다.

수십 년간의 연구와 기술 발전 후에, 인류는 이 발견된 시스템을 식민지화하기 위해 지구를 떠날 준비를 하고 있다. 그곳에 도착하기 위해, 오직 하나의 가능한 교통수단이 존재한다: 우주문. 물리학과 다른 양자적 측면과 관련된 이유로, 이 관문은 오직 우주에서만 건설될 수 있다. 이에 따라 유럽 연합은 우주 관문을 갖춘 궤도상의 자체 정거장 건설에 착수했다.

식민지 시대가 시작될 때, 이 포탈들은 처음 발견된 세 개의 행성들 중 하나로 가는 것을 가능하게 한다. 정착민 전부가 우주정거장의 문으로 들어오자마자, 그것은 상응하는 외계행성으로 순간적으로 보내진다. 착륙 조건은 행성에 따라 다르며 식민지의 선택은 빠르게 전략적으로 된다.

세 개의 외계 행성 중 한 개가 완전히 식민지화되면, 각각의 대륙은 그 위치에 따라 영향력을 갖게 되고, 그 후에 발견된 두 개의 외계 행성 중 한 개의 접근이 가능해진다. 다섯 개의 외계행성의 식민지화가 끝나면, 그 행성들은 호킹 행성으로 순간이동되어 각 대륙의 영향력을 평가한다. 가장 영향력 있는 연방의 지도자는 이 새로운 시스템의 주지사로 승진할 것입니다.

스페이스게이트 오디세이에서 가장 큰 도전 중 하나는 우주정거장을 빠르게 개발하고 지능적으로 준비할 수 있는 능력이다. 거주민들의 거주지로의 흐름을 최적화하고 외계행성으로의 흐름을 최적화할수록 더 많은 거주민들을 유리한 지점으로 보낼 수 있고 따라서 영향력을 얻을 수 있습니다.

특히 게임의 마지막에 스테이션을 구축하기 위해 사용한 모듈의 도메인이 호킹의 도메인의 위치와 일치할 경우 추가 영향 지점을 가져오기 때문에 모듈의 선택, 배열 및 에어록과 게이트 사이의 거리는 필수 요소입니다. 행성 우세.

마지막으로, 공허한 공간에 너무 많은 개방된 복도를 남겨두지 않도록 주의해야 합니다. 이것은 당신의 정착민들에게 실질적인 위험을 나타내며, 따라서 당신의 평판을 손상시킬 수 있습니다.

당신의 가장 놀라운 임무는 스페이스 게이트 오디세이에서 시작됩니다. 새로운 시스템을 장악하기 위해 상대방을 제압할 수 있습니까? 아니면 도크에 남아 있을 것입니까?

—출판사의 설명
The future of humanity awaits you in Space Gate Odyssey. A system of viable exoplanets has been recently discovered and the Confederations are flocking into space to colonize it. In this 2 to 4-player development and flow-management board game, you play the leader of one of these Confederations and play your influence in the Odyssey command station to send as many of your settlers as you can on these exoplanets.

After decades of research and technological development, humanity is preparing to leave the Earth to colonize this discovered system. To get there, only one possible means of transport exists: space gates. For reasons related to physics and other quantum aspects, these gates can be built only in space. The Confederations have therefore embarked on the construction of their own station in orbit, equipped with space gates.

At the beginning of the colonizing era, these portals make it possible to go on one of the first three discovered planets. As soon as an entire contingent of settlers has joined the gate of a space station, it is teleported to the corresponding exoplanet. The landing conditions vary according to the planets and the choice of colonized spots quickly becomes strategic.

As soon as one of the three exoplanets is fully colonized, each Confederation gains influence according to its placement, then access to one of the two later discovered exoplanets becomes possible. At the end of the colonization of the five exoplanets, the stations are teleported to the Hawking planet and the influence of each Confederation is assessed. The leader of the most influential Confederation will be promoted to the rank of Governor of this new system.

One of the biggest challenges in Space Gate Odyssey is your ability to quickly develop and intelligently arrange your space station. The better you optimize the flow of your settlers to your station, then to the exoplanets, the more of them you can send to the favorable spots and thus gain influence.

The choice of the modules, their arrangement, and the distance between the airlocks and the gates are therefore essential elements — especially since, at the end of the game, the domains of the modules you used to build your station will bring you additional influence points if they are in line with the position of the domains on the Hawking planet Predominance.

Finally, you must be careful not to leave too many open corridors on the space void as this represents a real danger for your settlers and could therefore damage your reputation.

Your most amazing quest starts with Space Gate Odyssey. Will you be able to take over your opponents in order to take control of the new system, or will you stay at the dock?

—description from the publisher

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