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  • 인원

    2-4 명

    BGG추천: 1-4 명
  • 게임시간

    20-45 분

  • 연령

    8+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    2.00 / 5

게임 소개

보이드 존(Void Zone)은 지속적이고 역동적으로 축소되는 경기장에서 최대 3명의 다른 플레이어와 자신의 로봇 2개를 겨루는 미래의 고도의 전술적 순수 전략 게임이다. 당신은 상대방을 압도하고 그들을 운동장 밖으로 밀어냄으로써 게임에서 승리합니다.

이 게임은 첫 번째 플레이어가 모든 로봇을 잃었을 때, 긴장되고 집중력 있고 유기적이며 빠른 해결을 위해 경기장의 축소율이 극적으로 증가한다. 따라서 이 게임은 극적인 클라이맥스를 가지도록 설계되었으며, 만약 여러분이 가장 먼저 나간다면, 여러분은 항상 이 게임이 어떻게 진행되는지 보고 싶어할 것이다.

로봇에는 충전 챔버가 있으며 충전되면 업그레이드된 동작을 수행하여 상대편보다 우위를 점할 수 있습니다.

각 턴마다 한 로봇으로 작업을 수행한 후 다음 턴에서 다른 로봇으로 작업을 수행합니다.

차례가 되면 최대 3개의 다른 작업 또는 동일한 작업을 두 번 수행합니다.
- 뛰어가서 경기장을 돌아봐 보드의 각 공간은 두 번 이상만 이동할 수 있으므로 어떻게 움직이는지는 당신의 성패를 좌우합니다.
- 충격. 상대 로봇(또는 자신의 로봇)을 한 칸씩 쳐서 전술적, 위치적 이점을 얻으십시오.
- 포스 실드를 설치합니다. 로봇 근처에 설치하여 영역 제어에 사용하거나 상대방을 밖으로 밀어낼 수 있는 관통할 수 없는 실드
- 배출 / 아레나 충전. 이걸 이용해서 경기장에서 전력을 공급받아서 충전실에 전력을 공급하면 더 위험해지거나 경기장을 보충해서 숨쉴 수 있는 공간을 확보할 수 있습니다.
- 점프. 게임이 진행됨에 따라 코너에서 벗어나거나 멋진 KO를 일으키기 위해 이것이 필요할 것입니다.
- Charge 챔버 용량을 업그레이드하십시오. 좀 더 강력한 행동을 하고 싶어? 물론 그렇겠지!

만약 여러분이 궁지에 몰려서 빠져나갈 길이 보이지 않는다면 걱정하지 마세요! 프라임 토큰을 사용하여 숨통을 트거나 승리의 길을 열 수 있습니다.

다양한 플레이어 파워가 있어 재생성이 뛰어나며, 더 많은 변형을 위해, 혼란에 더하는 하우스 로봇에 대한 규칙이 있습니다!

—디자이너의 설명
Void Zone is a highly tactical pure strategy game set in the future where you pit your 2 robots against up to 3 other players in a constantly and dynamically shrinking arena. You win the game by out-manouvering your opponents and pushing them out of the playing area.

The game features a novel and highly thematic mechanic when the first player loses all their robots, the rate of arena shrink dramatically increases bringing a tense, engrossing, organic and rapid resolution to the game. The game is therefore designed to have a dramatic climax and if you are the first to go out, you will always want to see how it plays out.

Your robots have a Charge Chamber, which when filled can be used to perform upgraded actions to help give you the edge over your opponents.

Each turn you will perform actions with one robot, then perform actions with your other robot on your next turn.

On your turn, you will perform up to 3 different actions or the same action twice:
- Run. Move your robot round the arena. Each space on the board can only be travelled over twice so how you move is criticial to your success or demise.
- Jolt. Knock opponent robots (or even your own) one space to gain a tactical and positional advantage!
- Place Force Shields. Inpenetrable shields that you can place adjacent to your robot to use for area control or to help push opponents out
- Drain / Recharge Arena. Use this to take some power from the arena and power up your charge chamber, putting you at more risk or replenish the arena to give you some breathing space
- Jump. As the game progresses you will need this to help get you out of a corner or to cause spectacular KO's
- Upgrade Charge Chamber Capacity. You want to get more powerful actions? Of course you do!

If you find yourself in a tight spot and see no way out then don't worry! You can use your Prime token to give you some breathing space or to open a path to victory.

There are multiple variable player powers which provides great replayability and for more variants, there are rules for House Robots who add to the mayhem!

—description from the designer

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