-
BGG랭킹
BGG전체 : 4523
STRATEGY : 1730
-
-
인원
2-4 명
BGG추천: 3-4 명 -
게임시간
100-180 분
-
연령
12+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
4.21 / 5
-
디자이너
Costa, Rôla
-
아티스트
Harald Lieske
-
인원
게임 소개
중국은 명나라 시대(1368–1644)에 역사상 가장 큰 경제 성장을 경험했다. 아메리카와 유럽, 그리고 중국으로 이어지는 은 무역은 세계 경제에 지대한 영향을 끼쳤다.
중국에서는 사회적 이동성이 도시의 성장을 이끌었고, 특히 양쯔강 하류 지역은 당시 전국 밀의 주요 생산을 담당했다. 밀과 쌀뿐만 아니라 차, 과일, 사탕수수 같은 다른 작물들도 대규모로 재배되었다. 이민 온 농민들은 상인과 장인이 되기 위해 직업을 바꾸었다. 시골 출신의 많은 사람들은 종이, 도자기, 정제된 설탕, 또는 비단 직물과 같은 상품들을 생산하면서 개인 또는 국영 공장에 고용되었다.
무역과 상업은 이 자유화된 경제에서 번창했고, 명나라 정부의 운하, 도로, 다리 건설의 도움을 받았다. 명나라에는 막대한 부를 소유한 여러 상인 일족들이 생겨났다.
17세기 초 명나라 말기에 양쯔강이 중국해에 도달하기 전 200km를 따라 발전한 중국의 상인들을 대표한다.
플레이어는 농작물을 심고, 시골이나 도시 시장에 상품을 판매하고, 원자재를 개발하고, 공장을 짓고, 항구에 이미 대기 중인 선박에 상품을 판매한다. 항구에 도착하기 위해서는 선수들이 양쯔강을 따라 강을 운송하는 능력을 향상시켜야 한다.
중국에서는 사회적 이동성이 도시의 성장을 이끌었고, 특히 양쯔강 하류 지역은 당시 전국 밀의 주요 생산을 담당했다. 밀과 쌀뿐만 아니라 차, 과일, 사탕수수 같은 다른 작물들도 대규모로 재배되었다. 이민 온 농민들은 상인과 장인이 되기 위해 직업을 바꾸었다. 시골 출신의 많은 사람들은 종이, 도자기, 정제된 설탕, 또는 비단 직물과 같은 상품들을 생산하면서 개인 또는 국영 공장에 고용되었다.
무역과 상업은 이 자유화된 경제에서 번창했고, 명나라 정부의 운하, 도로, 다리 건설의 도움을 받았다. 명나라에는 막대한 부를 소유한 여러 상인 일족들이 생겨났다.
17세기 초 명나라 말기에 양쯔강이 중국해에 도달하기 전 200km를 따라 발전한 중국의 상인들을 대표한다.
플레이어는 농작물을 심고, 시골이나 도시 시장에 상품을 판매하고, 원자재를 개발하고, 공장을 짓고, 항구에 이미 대기 중인 선박에 상품을 판매한다. 항구에 도착하기 위해서는 선수들이 양쯔강을 따라 강을 운송하는 능력을 향상시켜야 한다.
China experienced the greatest economic expansion in its history during the Ming dynasty (1368–1644). The silver trade between the Americas and Europe and onward to China had a profound effect on the world economy – it may be considered the beginning of a global economy.
In China, social mobility led to the growing of cities, especially in the lower Yangtze area, which was at that time responsible for the main production of wheat for the whole country. In addition to wheat and rice, other crops like tea, fruits, and sugarcane were grown on a large scale. Immigrating peasants changed their profession to become merchants and artisans. Many people from the countryside were employed in private or state run factories, producing commodities like paper, porcelain, refined sugar, or silk textiles.
Trade and commerce thrived in this liberalized economy and was aided by the construction of canals, roads, and bridges by the Ming government. Ming China saw the rise of several merchant clans, who owned large amounts of wealth.
In Yinzi — "yínzi" meaning "silver" — the players represent merchant clans developing parts of China in the late Ming period in the early 17th century along the last 200 km of the Yangtze river before it reaches the China Sea.
The players plant crops, sell goods to the rural or urban markets, develop raw materials, build and upgrade factories, and sell their goods to ships already waiting in the port. In order to reach the port, the players need to improve their river transport capabilities along the Yangtze.
In China, social mobility led to the growing of cities, especially in the lower Yangtze area, which was at that time responsible for the main production of wheat for the whole country. In addition to wheat and rice, other crops like tea, fruits, and sugarcane were grown on a large scale. Immigrating peasants changed their profession to become merchants and artisans. Many people from the countryside were employed in private or state run factories, producing commodities like paper, porcelain, refined sugar, or silk textiles.
Trade and commerce thrived in this liberalized economy and was aided by the construction of canals, roads, and bridges by the Ming government. Ming China saw the rise of several merchant clans, who owned large amounts of wealth.
In Yinzi — "yínzi" meaning "silver" — the players represent merchant clans developing parts of China in the late Ming period in the early 17th century along the last 200 km of the Yangtze river before it reaches the China Sea.
The players plant crops, sell goods to the rural or urban markets, develop raw materials, build and upgrade factories, and sell their goods to ships already waiting in the port. In order to reach the port, the players need to improve their river transport capabilities along the Yangtze.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
650
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
474
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
406
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
379
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
611
-
2024-11-13
-
Lv.18