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BGG랭킹
BGG전체 : 13124
WARGAMES : 2430
STRATEGY : 2692 -
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인원
6-6 명
BGG추천: 1-5 명 -
게임시간
240-240 분
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연령
14+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
3.25 / 5
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디자이너
Rudolph W. Heinze
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아티스트
Nicolás Eskubi, Redmond A. Simonsen
-
인원
게임 소개
게임의 부제: "개혁과 반개혁, 1532-1555"
박스 커버에: "시간은 1531년 2월 6일이다.
SPI의 Power Politics 시리즈의 게임 중 하나입니다.
게시자:
정치적/종교적 상호작용과 군사활동의 관점에서 종교개혁의 격동의 시대를 재현합니다. 마이티 요새는 경쟁 세력들 사이에서 게임이 상호작용하는 미묘한 부분에만 매치되는 기계적인 단순함으로 설계되었다.
권능의 요새는 1532-1555년에 루터교 종교 개혁과 그 이후의 가톨릭 반작용의 확산을 가능하게 한 상황을 시뮬레이션한다. 이 게임은 16세기 유럽의 주요 국가들의 실제 역사적 목표와 군사적 강점과 자원을 재현한다. 이 게임에는 영국, 프랑스, 오스만 제국, 합스부르크, 교황, 그리고 우리가 루터란이라고 부를 독일의 주요 6개국을 대표하는 6명의 플레이어가 있다.
루터교 신자인 그는 유럽 전역에 개신교 운동을 홍보하고자 하며 교황청도 마찬가지로 다른 나라들을 다시 가톨릭 신자로 만들겠다는 의지를 갖고 있다. 무기가 강하고 대륙의 절반에 걸쳐 뻗어있는 합스부르크 제국은 모든 방향의 압력에 직면하여 소유권을 유지하고자 한다. 영국에서는 헨리 8세가 교황과 대립각을 세우고 있으며, 프랑스군은 합스부르크 영토를 해체하기 위해 총력을 기울이고 있다. 쉴레이만 대제는 끊임없이 오스만 제국을 확장할 기회를 엿보고 있습니다. 누구라도 희생해서라도 말이죠.
합스부르크 가문은 지금까지 가장 많은 전투 병력을 보유하고 있다. 다른 문제에 구애받지 않고, 그들은 쉽게 루터교를 억압할 수 있었다. 그러나 다른 플레이어들은 보통 강력한 합스부르크의 희생으로만 달성할 수 있는 목표를 가지고 있다. 따라서, 급변하는 정치 상황에 따라, 합스부르크의 영향력에 대항하는 여러 동맹이 있을 것이다. 이러한 복잡한 정치적 상황으로 인해, 선수들은 종종 이전에 게임 턴을 도왔던 다른 선수들과 서로 다른 입장을 취하는 것을 발견하게 될 것이다. 따라서, 정치적, 군사적 상호작용의 가능성은 광범위하다.
권능의 요새는 1532년부터 1555년까지 24년을 아우른다. 이 시기는 변화하는 동맹, 정치적, 종교적 열정, 그리고 힘의 균형을 바꾸려는 미친 노력으로 가득 찬 시기이다. 신학적 논쟁, 평화 조약, 선전포고, 파문, 세금, 그리고 선교사들은 모두 유럽 역사에서 가장 폭력적이고 완강하게 적대적인 시대의 시뮬레이션에 포함되어 있습니다. 이 게임은 슈말칼딕 동맹이 결성된 직후인 1532년부터 루터교를 종교로 보장하고 독일 영지들이 가톨릭과 그것 사이에서 선택할 수 있도록 한 아우크스부르크 조약까지 모든 행동을 다룬다.
기타 참고 사항:
특별한 규칙에는 선교사, 개종, 평화 조약, 공식 동맹, 참회, 최후통첩, 영토 양도, 소득과 차입, 신학적 논쟁, 파문, 헨리 8세의 이혼과 숨겨진, 가변적인 승리 조건이 포함된다.
카운터 = 200
기타 크레딧:
그래픽 설계: 레드몬드 A. 시몬센
개발: 리처드 버그
제작: 빌 바우어, 래리 카탈라노, 브래드 헤셀, 만프레드 F. 밀쿤, 해리 L. 박, 로버트 J. 라이어
재생 테스트: 앤서니 비버스, 배리 라자닉, 토마스 해밀턴, 데이비드 팬, 존 고티에, 조 페레즈, 윈스턴 포레스트
박스 커버에: "시간은 1531년 2월 6일이다.
SPI의 Power Politics 시리즈의 게임 중 하나입니다.
게시자:
정치적/종교적 상호작용과 군사활동의 관점에서 종교개혁의 격동의 시대를 재현합니다. 마이티 요새는 경쟁 세력들 사이에서 게임이 상호작용하는 미묘한 부분에만 매치되는 기계적인 단순함으로 설계되었다.
권능의 요새는 1532-1555년에 루터교 종교 개혁과 그 이후의 가톨릭 반작용의 확산을 가능하게 한 상황을 시뮬레이션한다. 이 게임은 16세기 유럽의 주요 국가들의 실제 역사적 목표와 군사적 강점과 자원을 재현한다. 이 게임에는 영국, 프랑스, 오스만 제국, 합스부르크, 교황, 그리고 우리가 루터란이라고 부를 독일의 주요 6개국을 대표하는 6명의 플레이어가 있다.
루터교 신자인 그는 유럽 전역에 개신교 운동을 홍보하고자 하며 교황청도 마찬가지로 다른 나라들을 다시 가톨릭 신자로 만들겠다는 의지를 갖고 있다. 무기가 강하고 대륙의 절반에 걸쳐 뻗어있는 합스부르크 제국은 모든 방향의 압력에 직면하여 소유권을 유지하고자 한다. 영국에서는 헨리 8세가 교황과 대립각을 세우고 있으며, 프랑스군은 합스부르크 영토를 해체하기 위해 총력을 기울이고 있다. 쉴레이만 대제는 끊임없이 오스만 제국을 확장할 기회를 엿보고 있습니다. 누구라도 희생해서라도 말이죠.
합스부르크 가문은 지금까지 가장 많은 전투 병력을 보유하고 있다. 다른 문제에 구애받지 않고, 그들은 쉽게 루터교를 억압할 수 있었다. 그러나 다른 플레이어들은 보통 강력한 합스부르크의 희생으로만 달성할 수 있는 목표를 가지고 있다. 따라서, 급변하는 정치 상황에 따라, 합스부르크의 영향력에 대항하는 여러 동맹이 있을 것이다. 이러한 복잡한 정치적 상황으로 인해, 선수들은 종종 이전에 게임 턴을 도왔던 다른 선수들과 서로 다른 입장을 취하는 것을 발견하게 될 것이다. 따라서, 정치적, 군사적 상호작용의 가능성은 광범위하다.
권능의 요새는 1532년부터 1555년까지 24년을 아우른다. 이 시기는 변화하는 동맹, 정치적, 종교적 열정, 그리고 힘의 균형을 바꾸려는 미친 노력으로 가득 찬 시기이다. 신학적 논쟁, 평화 조약, 선전포고, 파문, 세금, 그리고 선교사들은 모두 유럽 역사에서 가장 폭력적이고 완강하게 적대적인 시대의 시뮬레이션에 포함되어 있습니다. 이 게임은 슈말칼딕 동맹이 결성된 직후인 1532년부터 루터교를 종교로 보장하고 독일 영지들이 가톨릭과 그것 사이에서 선택할 수 있도록 한 아우크스부르크 조약까지 모든 행동을 다룬다.
기타 참고 사항:
특별한 규칙에는 선교사, 개종, 평화 조약, 공식 동맹, 참회, 최후통첩, 영토 양도, 소득과 차입, 신학적 논쟁, 파문, 헨리 8세의 이혼과 숨겨진, 가변적인 승리 조건이 포함된다.
카운터 = 200
기타 크레딧:
그래픽 설계: 레드몬드 A. 시몬센
개발: 리처드 버그
제작: 빌 바우어, 래리 카탈라노, 브래드 헤셀, 만프레드 F. 밀쿤, 해리 L. 박, 로버트 J. 라이어
재생 테스트: 앤서니 비버스, 배리 라자닉, 토마스 해밀턴, 데이비드 팬, 존 고티에, 조 페레즈, 윈스턴 포레스트
Subtitle of the game: "Reformation and Counter-Reformation, 1532-1555"
On the box cover: "The time is 6 February 1531."
One of the games in SPI's Power Politics series.
From the publisher:
Recreating the turbulent era of the Reformation, from the viewpoint of political/religious interaction and military activity. A Mighty Fortress is designed with a mechanical simplicity that is matched only by the subtlety of the game's interplay among contesting forces.
A Mighty Fortress simulates the conditions, which made possible the spread of the Lutheran Reformation and the subsequent Catholic reaction (the Counter-Reformation) in the years 1532-1555. The game recreates the actual historical objectives of the major countries in Europe in the Sixteenth Century as well as their military strengths and resources. There are six players in the game representing the six major countries, England, France, the Ottoman Empire, the Hapsburgs, the Pope, and the collection of German states we will call The Lutherans.
The Lutheran player is intent on promoting the Protestant cause throughout Europe, and the Papacy is equally resolved to gather any straying nations back into the Catholic fold. The Hapsburg Empire -- strong in arms and sprawling across half the continent -- seeks to maintain its possessions in the face of pressure from all directions. In England, Henry VIII is engaged with his own confrontation with the Pope; and French forces are marshalling to dismantle the Hapsburg dominions. And Suleiman the Magnificent is constantly watching for the opportunity to expand his Ottoman empire -- at anyone's expense.
The Hapsburgs have, by far, the largest number of combat forces. Unhindered by other problems, they could easily suppress Lutheranism. However, other players have objectives that can usually be achieved only at the expense of the mighty Hapsburgs. Therefore, depending on the rapidly shifting political situation, there will probably be several alliances against Hapsburg influence. Because of this convoluted political situation, the players will often find themselves at cross-purposes with other players whom they were aiding the Game-Turn before. Thus, the possibilities for political and military interaction are extensive.
A Mighty Fortress covers the twenty-four years from 1532 to 1555 -- a period fraught with shifting alliances, political and religious fervor, and frantic efforts to shift the balance of power. Theological debates, treaties of peace, declarations of war, excommunication, taxation, and missionaries -- all are included in this simulation of one of the most violent and implacably hostile eras of European history. The game covers all actions from the year 1532 -- right after formation of the Schmalkaldic League -- until 1555 and the Peace of Augsburg, which guaranteed Lutheranism as a religion [sic] and allowed the German estates to choose between that and Catholicism.
Other notes:
Special rules include those for missionaries, conversion, peace treaties, formal alliances, truces, ultimata, ceding territory, income and borrowing, theological debates, excommunication, Henry VIII's divorce and hidden, variable victory conditions.
Counters = 200
Other credits:
Graphic Design: Redmond A. Simonsen
Development: Richard Berg
Production: Bill Bauer, Larry Catalano, Brad Hessel, Manfred F. Milkuhn, Harry L. Park, Robert J. Ryer
Playtesting: Anthony Beavers, Barry Lazarnik, Thomas Hamilton, David Pan, John Gautier, Joe Perez, Winston Forrest
On the box cover: "The time is 6 February 1531."
One of the games in SPI's Power Politics series.
From the publisher:
Recreating the turbulent era of the Reformation, from the viewpoint of political/religious interaction and military activity. A Mighty Fortress is designed with a mechanical simplicity that is matched only by the subtlety of the game's interplay among contesting forces.
A Mighty Fortress simulates the conditions, which made possible the spread of the Lutheran Reformation and the subsequent Catholic reaction (the Counter-Reformation) in the years 1532-1555. The game recreates the actual historical objectives of the major countries in Europe in the Sixteenth Century as well as their military strengths and resources. There are six players in the game representing the six major countries, England, France, the Ottoman Empire, the Hapsburgs, the Pope, and the collection of German states we will call The Lutherans.
The Lutheran player is intent on promoting the Protestant cause throughout Europe, and the Papacy is equally resolved to gather any straying nations back into the Catholic fold. The Hapsburg Empire -- strong in arms and sprawling across half the continent -- seeks to maintain its possessions in the face of pressure from all directions. In England, Henry VIII is engaged with his own confrontation with the Pope; and French forces are marshalling to dismantle the Hapsburg dominions. And Suleiman the Magnificent is constantly watching for the opportunity to expand his Ottoman empire -- at anyone's expense.
The Hapsburgs have, by far, the largest number of combat forces. Unhindered by other problems, they could easily suppress Lutheranism. However, other players have objectives that can usually be achieved only at the expense of the mighty Hapsburgs. Therefore, depending on the rapidly shifting political situation, there will probably be several alliances against Hapsburg influence. Because of this convoluted political situation, the players will often find themselves at cross-purposes with other players whom they were aiding the Game-Turn before. Thus, the possibilities for political and military interaction are extensive.
A Mighty Fortress covers the twenty-four years from 1532 to 1555 -- a period fraught with shifting alliances, political and religious fervor, and frantic efforts to shift the balance of power. Theological debates, treaties of peace, declarations of war, excommunication, taxation, and missionaries -- all are included in this simulation of one of the most violent and implacably hostile eras of European history. The game covers all actions from the year 1532 -- right after formation of the Schmalkaldic League -- until 1555 and the Peace of Augsburg, which guaranteed Lutheranism as a religion [sic] and allowed the German estates to choose between that and Catholicism.
Other notes:
Special rules include those for missionaries, conversion, peace treaties, formal alliances, truces, ultimata, ceding territory, income and borrowing, theological debates, excommunication, Henry VIII's divorce and hidden, variable victory conditions.
Counters = 200
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Graphic Design: Redmond A. Simonsen
Development: Richard Berg
Production: Bill Bauer, Larry Catalano, Brad Hessel, Manfred F. Milkuhn, Harry L. Park, Robert J. Ryer
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