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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-120 분
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연령
13+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Eric Dubus, Olivier Melison
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아티스트
Loïc Muzy, Agathe Pitié, Amber Scharf, Florian Stitz
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인원
게임 소개
헤게몬의 확장은 패권 타일과 오멘 카드라는 두 가지 새로운 기술을 당신의 도미네이션 게임에 가져다 줍니다!
먼저, 패권 타일이요. 이러한 타일은 게임에서 일반적인 목표 카드를 대체하는 새로운 공통 목표 시스템입니다. 패권 타일을 가지고 놀 때, 플레이어는 보통처럼 게임을 시작할 때 개인적인 목표 카드를 뽑지 않는다. 대신, 그들은 모두 헤게몬의 요구를 만족시키려고 할 것이다. 이러한 요구는 세 개의 헤게모니 타일을 그려서 결정되는데, 각 타일은 도시, 지식 카드, 노두스의 색깔에 따라 기준이 정해진다. 그런 다음 플레이어는 타일에 의해 지시된 각 목표에 대한 지배력을 위해 싸우게 됩니다: 에이지가 끝날 때, 각 5가지 기준 중 가장 많은 수를 가진 플레이어는 추가 승리 포인트를 얻게 됩니다! 무승부의 경우, 어떠한 선수도 점수를 얻지 못한다. 헤게몬은 최고에만 관심이 있다.
그러나 시간이 흐르면 낡은 지도자는 몰락하고 새로운 지도자는 탄생할 것이다. 새로운 시대가 시작될 때마다 새로운 헤게몬이 권력을 잡게 될 거야. 이번에는 그들의 요구가 아주 다를 거야! 목표 중 두 가지는 일정합니다. 보유한 기념비 레벨 수와 영향력 점수입니다. 하지만, 오래된 타일들은 그들의 더미로 다시 섞일 것이고, 세 개의 새로운 타일들이 그려질 것입니다. 결과적으로, 여러분의 목표는 (적어도 부분적으로) 그대로이거나 다음 시대를 위해 완전히 바뀔 수 있습니다!
먼저, 패권 타일이요. 이러한 타일은 게임에서 일반적인 목표 카드를 대체하는 새로운 공통 목표 시스템입니다. 패권 타일을 가지고 놀 때, 플레이어는 보통처럼 게임을 시작할 때 개인적인 목표 카드를 뽑지 않는다. 대신, 그들은 모두 헤게몬의 요구를 만족시키려고 할 것이다. 이러한 요구는 세 개의 헤게모니 타일을 그려서 결정되는데, 각 타일은 도시, 지식 카드, 노두스의 색깔에 따라 기준이 정해진다. 그런 다음 플레이어는 타일에 의해 지시된 각 목표에 대한 지배력을 위해 싸우게 됩니다: 에이지가 끝날 때, 각 5가지 기준 중 가장 많은 수를 가진 플레이어는 추가 승리 포인트를 얻게 됩니다! 무승부의 경우, 어떠한 선수도 점수를 얻지 못한다. 헤게몬은 최고에만 관심이 있다.
그러나 시간이 흐르면 낡은 지도자는 몰락하고 새로운 지도자는 탄생할 것이다. 새로운 시대가 시작될 때마다 새로운 헤게몬이 권력을 잡게 될 거야. 이번에는 그들의 요구가 아주 다를 거야! 목표 중 두 가지는 일정합니다. 보유한 기념비 레벨 수와 영향력 점수입니다. 하지만, 오래된 타일들은 그들의 더미로 다시 섞일 것이고, 세 개의 새로운 타일들이 그려질 것입니다. 결과적으로, 여러분의 목표는 (적어도 부분적으로) 그대로이거나 다음 시대를 위해 완전히 바뀔 수 있습니다!
The Hegemon expansion brings two new mechanics to your games of Dominations : Hegemony tiles and Omen cards!
First of all, the Hegemony tiles. These tiles are essentially a new common objective system that replace the ordinary Objective cards in the game. When playing with the Hegemony tiles, players do not draw a personal Objective card at the start of the game as they normally would. Instead, they will all be trying to satisfy the demands of the Hegemon. These demands are determined by drawing three Hegemony tiles, which will each have a criteria based on Cities, Knowledge cards and colours of Nodus. Players will then battle it out for dominance over each objective dictated by the tiles: at the end of the Age, the player with the highest number of each of the 5 criteria is awarded additional victory points! In the case of a draw, no player gets the points - the Hegemon is only interested in the best…
However, as time passes, old leaders shall fall and new ones will arise… The start of each new Age will bring a new Hegemon to power, and their demands could be very different this time around! Two of the objectives are constant: the number of Monument levels in your possession, and your Influence score. However, the old tiles will be shuffled back into their piles, and three new tiles will be drawn. As a result, your objectives could remain the same (at least in part), or change completely for the next Age!
First of all, the Hegemony tiles. These tiles are essentially a new common objective system that replace the ordinary Objective cards in the game. When playing with the Hegemony tiles, players do not draw a personal Objective card at the start of the game as they normally would. Instead, they will all be trying to satisfy the demands of the Hegemon. These demands are determined by drawing three Hegemony tiles, which will each have a criteria based on Cities, Knowledge cards and colours of Nodus. Players will then battle it out for dominance over each objective dictated by the tiles: at the end of the Age, the player with the highest number of each of the 5 criteria is awarded additional victory points! In the case of a draw, no player gets the points - the Hegemon is only interested in the best…
However, as time passes, old leaders shall fall and new ones will arise… The start of each new Age will bring a new Hegemon to power, and their demands could be very different this time around! Two of the objectives are constant: the number of Monument levels in your possession, and your Influence score. However, the old tiles will be shuffled back into their piles, and three new tiles will be drawn. As a result, your objectives could remain the same (at least in part), or change completely for the next Age!
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