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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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-
인원
2-8 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-180 분
-
연령
11+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
-
아티스트
-
인원
게임 소개
개요:
d20 시스템의 소품 또는 도구로 사용할 수 있는 구성요소가 포함된 측면 질문형 테이블 상판 RPG입니다(환상 설정). 이 게임은 당신이 선택한 시스템에서 당신만의 캐릭터를 사용하고 미니 어드벤처 게임을 할 수 있게 해줍니다.
이 게임에서는 모두에게 경기할 수 있는 기회가 주어지고, 모든 사람이 GM에 기회를 얻게 됩니다. 이것은 d20 RPG 시스템으로 플레이어의 자신감을 쌓고 GMing으로 기술과 경험을 장려하는 규칙적인 게임입니다.
게임 플레이:
플레이어: 2-6명(모드에 따라 8명까지 확장 가능)
재생 시간: 30-180분(플레이어의 역할 수행에 따라 다름)
이 게임은 주로 다음과 같이 구성된다.
퀘스트 카드, 헌트 카드, 위치 카드, 미플 세트, 주사위 세트. 퀘스트/헌트 카드는 앞면에는 플롯훅이, 뒷면에는 GM 노트가 적혀 있다. 위치 카드는 선수들이 힘든 하루를 보낸 후 마을에서 휴식을 취할 때 추첨되며, 카드에는 보너스와 좌절을 혼합한 카드이다.
이 게임은 세 가지 주요 플레이 모드가 있다: 정면 대결, 협동, 클래식.
1-4명의 플레이어가 4명의 모험가로 구성된 파티를 만들어 이 땅에서 가장 성공적이고 유명한 파티가 되기 위해 서로 경쟁한다. 플레이어는 마을 사이를 이동하며 퀘스트를 완료하고 동전, 명성, 경험치 등의 퀘스트를 획득하려고 노력합니다.
협동 모드에서는 3~6명의 플레이어가 캐릭터를 선택하고 힘을 합쳐 파티를 형성합니다. 플레이어는 지역 마을로 향하며 5일 이내에 퀘스트 보드를 정리하는 것을 목표로 한다.
클래식 모드에서는 2-6명의 플레이어가 캐릭터를 선택해 파티를 구성하고 GM의 라이벌인 모험가와 경쟁한다.
도구로서의 애플리케이션:
이 게임은 원래 DND 동안 소품으로 사용하도록 설계되었다. 이 게임은 다운타임을 관리하거나 세션 제로 동안 파티를 소개하는 방법으로 사용할 수 있습니다. 게임 중 플롯 훅이나 사이드 퀘스트를 생성할 때도 사용할 수 있다.
경기 자체는 다른 선수들이 나타나기를 기다리는 동안 시간을 보낼 수 있는 좋은 방법이거나 선수들이 예상치 못하게 취소했을 때 대안으로 삼을 수 있다.
—출판사의 설명
d20 시스템의 소품 또는 도구로 사용할 수 있는 구성요소가 포함된 측면 질문형 테이블 상판 RPG입니다(환상 설정). 이 게임은 당신이 선택한 시스템에서 당신만의 캐릭터를 사용하고 미니 어드벤처 게임을 할 수 있게 해줍니다.
이 게임에서는 모두에게 경기할 수 있는 기회가 주어지고, 모든 사람이 GM에 기회를 얻게 됩니다. 이것은 d20 RPG 시스템으로 플레이어의 자신감을 쌓고 GMing으로 기술과 경험을 장려하는 규칙적인 게임입니다.
게임 플레이:
플레이어: 2-6명(모드에 따라 8명까지 확장 가능)
재생 시간: 30-180분(플레이어의 역할 수행에 따라 다름)
이 게임은 주로 다음과 같이 구성된다.
퀘스트 카드, 헌트 카드, 위치 카드, 미플 세트, 주사위 세트. 퀘스트/헌트 카드는 앞면에는 플롯훅이, 뒷면에는 GM 노트가 적혀 있다. 위치 카드는 선수들이 힘든 하루를 보낸 후 마을에서 휴식을 취할 때 추첨되며, 카드에는 보너스와 좌절을 혼합한 카드이다.
이 게임은 세 가지 주요 플레이 모드가 있다: 정면 대결, 협동, 클래식.
1-4명의 플레이어가 4명의 모험가로 구성된 파티를 만들어 이 땅에서 가장 성공적이고 유명한 파티가 되기 위해 서로 경쟁한다. 플레이어는 마을 사이를 이동하며 퀘스트를 완료하고 동전, 명성, 경험치 등의 퀘스트를 획득하려고 노력합니다.
협동 모드에서는 3~6명의 플레이어가 캐릭터를 선택하고 힘을 합쳐 파티를 형성합니다. 플레이어는 지역 마을로 향하며 5일 이내에 퀘스트 보드를 정리하는 것을 목표로 한다.
클래식 모드에서는 2-6명의 플레이어가 캐릭터를 선택해 파티를 구성하고 GM의 라이벌인 모험가와 경쟁한다.
도구로서의 애플리케이션:
이 게임은 원래 DND 동안 소품으로 사용하도록 설계되었다. 이 게임은 다운타임을 관리하거나 세션 제로 동안 파티를 소개하는 방법으로 사용할 수 있습니다. 게임 중 플롯 훅이나 사이드 퀘스트를 생성할 때도 사용할 수 있다.
경기 자체는 다른 선수들이 나타나기를 기다리는 동안 시간을 보낼 수 있는 좋은 방법이거나 선수들이 예상치 못하게 취소했을 때 대안으로 삼을 수 있다.
—출판사의 설명
Overview:
A side-questing tabletop RPG with components that can be used as props or tools for your d20 system (fantasy setting). The game allows you to use your own characters from your system of choice and play mini-adventures.
In this game, everyone gets the opportunity to play, and everyone gets the opportunity to GM. It's a rule-lite game that builds player confidence with d20 RPG systems and encourages skills and experience with GMing.
The Game-play:
Players: 2-6 (but can stretch to 8 depending on the mode)
Playtime: 30-180min (dependant on how much players like to roleplay)
The game is formed primarily of:
Quest cards, hunt cards, location cards, a set of meeples, and a set of dice. The quest/hunt cards have plot-hooks written on the front and GM notes on the back. The location cards are drawn when the players are resting in the town after a hard day adventuring; the cards contain a mixture of bonuses and setbacks.
The game has three primary modes of play, head-to-head, co-operative, and classic.
In head-to-head, 1-4 players build a party of four adventurers and compete with each other to become the most successful/famous party in the land. Players move from town-to-town, completing quests and trying to earn: coin, renown, and experience points.
In co-operative mode, 3-6 players choose a character and join forces to form a party. The players head to a local town and aim to clear the board of quests within 5 days.
In classic mode, 2-6 players choose characters to form a party and compete with a GMs rival party of adventurers.
Applications as a tool:
The game was originally designed to be used as a prop during DND. The game can be used to manage downtime or as a way to introduce the party during session zero. It can also be used to generate plot-hooks or side-quests during the game.
The game itself is a great way to pass the time while you are waiting for other players to show up or as an alternative when players unexpectedly cancel.
—description from the publisher
A side-questing tabletop RPG with components that can be used as props or tools for your d20 system (fantasy setting). The game allows you to use your own characters from your system of choice and play mini-adventures.
In this game, everyone gets the opportunity to play, and everyone gets the opportunity to GM. It's a rule-lite game that builds player confidence with d20 RPG systems and encourages skills and experience with GMing.
The Game-play:
Players: 2-6 (but can stretch to 8 depending on the mode)
Playtime: 30-180min (dependant on how much players like to roleplay)
The game is formed primarily of:
Quest cards, hunt cards, location cards, a set of meeples, and a set of dice. The quest/hunt cards have plot-hooks written on the front and GM notes on the back. The location cards are drawn when the players are resting in the town after a hard day adventuring; the cards contain a mixture of bonuses and setbacks.
The game has three primary modes of play, head-to-head, co-operative, and classic.
In head-to-head, 1-4 players build a party of four adventurers and compete with each other to become the most successful/famous party in the land. Players move from town-to-town, completing quests and trying to earn: coin, renown, and experience points.
In co-operative mode, 3-6 players choose a character and join forces to form a party. The players head to a local town and aim to clear the board of quests within 5 days.
In classic mode, 2-6 players choose characters to form a party and compete with a GMs rival party of adventurers.
Applications as a tool:
The game was originally designed to be used as a prop during DND. The game can be used to manage downtime or as a way to introduce the party during session zero. It can also be used to generate plot-hooks or side-quests during the game.
The game itself is a great way to pass the time while you are waiting for other players to show up or as an alternative when players unexpectedly cancel.
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