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BGG랭킹
BGG전체 : 3444
STRATEGY : 1549
FAMILYGAMES : 1086 -
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인원
1-4 명
BGG추천: 1-3 명 -
게임시간
70-70 분
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연령
10+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
2.42 / 5
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디자이너
Rustan Håkansson
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아티스트
Fiore GmbH
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인원
게임 소개
도시: 스카이라인 – 보드 게임은 패러독스 인터랙티브의 동명의 인기 컴퓨터 게임을 기반으로 한 협동 게임이다.
게임플레이는 4개의 랜드보드가 보이는 것으로 시작하며, 정확한 숫자는 시나리오에 따라 달라진다. 목표는 많은 이정표를 완성하고 당신의 도시 주민들을 행복하게 만드는 것입니다. 각각의 이정표가 시작될 때, 한 개의 보드를 추가로 구입하여 자연측에서 개발측으로 뒤집는다. 플레이어들은 그들이 건설할 수 있는 것을 보여주는 개인 카드를 가지고 있으며, 이상적으로는 도시를 가장 잘 발전시킬 방법을 다른 플레이어들과 논의하고 계획한다. 그 카드는 예를 들어, 쓰레기 수거의 필요성을 증가시키거나, 범죄를 줄이거나, 공원 옆에 놓이면 보너스를 주는 등, 그 건물이 도시에 어떤 영향을 미칠지를 보여준다.
판지 타일은 주거용, 상업용, 산업용 및 기타 건물을 나타내며 격자상의 개발된 보드에 배치되는 다양한 기본 모양을 가지고 있습니다.
플레이어가 도시를 다음 이정표로 발전시켰을 때, 도시를 확장하고, 현재의 행복을 채점하고, 새로운 이정표를 시작하기 위해 어떤 새로운 보드를 구입할지 선택한다. 마지막 마일스톤이 완료되면 게임이 종료되고 행복도 총점이 합산됩니다. 시 금고는 하나뿐이고, 도시를 위해 돈을 벌고 병원을 짓거나 새 이사진을 사는 데 돈을 가져갈 때 모든 참여자들이 보태준다. 충분한 돈을 가지고 있는지 확인하는 것은 돈이 떨어지면 파산하고 지는 게임의 중요한 측면이다.
일련의 시나리오들은 게임을 단계별로 가르치며, 각각의 새로운 단계들은 게임의 새로운 부분을 소개한다. 뉴스와 유니크 빌딩, 정책, 역할이 포함된 전체 게임은 게임마다 크게 달라지는데, 도시의 새로운 행동에 의해 플레이어에게 새로운 도전이 제공되기 때문이다.
게임플레이는 4개의 랜드보드가 보이는 것으로 시작하며, 정확한 숫자는 시나리오에 따라 달라진다. 목표는 많은 이정표를 완성하고 당신의 도시 주민들을 행복하게 만드는 것입니다. 각각의 이정표가 시작될 때, 한 개의 보드를 추가로 구입하여 자연측에서 개발측으로 뒤집는다. 플레이어들은 그들이 건설할 수 있는 것을 보여주는 개인 카드를 가지고 있으며, 이상적으로는 도시를 가장 잘 발전시킬 방법을 다른 플레이어들과 논의하고 계획한다. 그 카드는 예를 들어, 쓰레기 수거의 필요성을 증가시키거나, 범죄를 줄이거나, 공원 옆에 놓이면 보너스를 주는 등, 그 건물이 도시에 어떤 영향을 미칠지를 보여준다.
판지 타일은 주거용, 상업용, 산업용 및 기타 건물을 나타내며 격자상의 개발된 보드에 배치되는 다양한 기본 모양을 가지고 있습니다.
플레이어가 도시를 다음 이정표로 발전시켰을 때, 도시를 확장하고, 현재의 행복을 채점하고, 새로운 이정표를 시작하기 위해 어떤 새로운 보드를 구입할지 선택한다. 마지막 마일스톤이 완료되면 게임이 종료되고 행복도 총점이 합산됩니다. 시 금고는 하나뿐이고, 도시를 위해 돈을 벌고 병원을 짓거나 새 이사진을 사는 데 돈을 가져갈 때 모든 참여자들이 보태준다. 충분한 돈을 가지고 있는지 확인하는 것은 돈이 떨어지면 파산하고 지는 게임의 중요한 측면이다.
일련의 시나리오들은 게임을 단계별로 가르치며, 각각의 새로운 단계들은 게임의 새로운 부분을 소개한다. 뉴스와 유니크 빌딩, 정책, 역할이 포함된 전체 게임은 게임마다 크게 달라지는데, 도시의 새로운 행동에 의해 플레이어에게 새로운 도전이 제공되기 때문이다.
Cities: Skylines – The Board Game is a co-operative game based on the popular computer game of the same name by Paradox Interactive.
Gameplay starts with four land boards being visible, the exact number varying depending on the scenario. The goal is to finish a number of milestones and to make the inhabitants of your city happy. At the start of each milestone, one additional board is bought, flipped over from its nature side to its developed side. Players have personal cards that show what they can build, and ideally they discuss and plan with the other players how to best develop the city. The cards show what effects the building will have on the city, for example increasing the need for garbage collection, decreasing crime, or giving a bonus if placed next to a park.
Cardboard tiles represent residential, commercial, industrial, and other buildings, and they have varied base shapes that are placed on the developed boards on the grid.
When the players have developed the city to the next milestone, they choose which new board to buy to expand the city, score their current happiness, and start a new milestone. When the last milestone is finished, the game ends, then the total happiness score is summed. There is only one city treasury, and all players add to it when they make money for the city and take money from it for building a hospital or buying a new board. Making sure you have enough money is an important aspect of the game for if you run out of money, you go bankrupt and lose.
A series of scenarios teach the game in steps, with each new step introducing new parts of the game. The full game with News, Unique buildings, Policies and Roles vary greatly from game to game, as players are provided with new challenges by the emergent behavior of the city.
Gameplay starts with four land boards being visible, the exact number varying depending on the scenario. The goal is to finish a number of milestones and to make the inhabitants of your city happy. At the start of each milestone, one additional board is bought, flipped over from its nature side to its developed side. Players have personal cards that show what they can build, and ideally they discuss and plan with the other players how to best develop the city. The cards show what effects the building will have on the city, for example increasing the need for garbage collection, decreasing crime, or giving a bonus if placed next to a park.
Cardboard tiles represent residential, commercial, industrial, and other buildings, and they have varied base shapes that are placed on the developed boards on the grid.
When the players have developed the city to the next milestone, they choose which new board to buy to expand the city, score their current happiness, and start a new milestone. When the last milestone is finished, the game ends, then the total happiness score is summed. There is only one city treasury, and all players add to it when they make money for the city and take money from it for building a hospital or buying a new board. Making sure you have enough money is an important aspect of the game for if you run out of money, you go bankrupt and lose.
A series of scenarios teach the game in steps, with each new step introducing new parts of the game. The full game with News, Unique buildings, Policies and Roles vary greatly from game to game, as players are provided with new challenges by the emergent behavior of the city.
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