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7.2Desert One War: US in the Persian Gulf, 1979-81 (2019) -
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인원
1-2 명
BGG추천: 1-2+ 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.67 / 5
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디자이너
Joseph Miranda
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아티스트
Joe Youst
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인원
게임 소개
모던 워 잡지 #44 (2019년 11월 ~ 12월)에 처음 출판되었다.
데저트 원 워(Desert One War, 1979-81년)는 1970년대와 1980년대 미국과 연합군의 페르시아만 개입을 다루는 가상의 작전 레벨 2 플레이어 워게임이다. 이 게임은 여러 시나리오가 있다. 두 가지 시나리오는 1979-81년 이란 인질 사태의 여파로 미국이 이란을 침공하는 것을 다루고 있다. 세 번째 시나리오는 석유 전쟁 상황으로, 미국이 석유 금수 조치에 대응하여 페르시아만 유전을 점령하기 위한 NATO의 노력을 주도한다.
게임 시스템은 지상, 공중 및 수륙양용 작전을 모델링한다. 연합군의 중심 게임 시스템은 항공 운송 포인트(ATP)이다. 이것들은 전략적인 공수 능력을 나타냅니다. 미국이 본격적인 봉인식을 동원하기 전에 이 시나리오들이 개입의 개시 단계를 다룬다는 가정이다. 따라서 공수부대는 극장 내 부대 이전을 위한 주요 수단이 되어 물류 지원을 하게 될 것이다.
반대세력(OPFOR)은 지역 공급에 의존할 수 있기 때문에 더 나은 병참 상황을 가지고 있다. 그러나 그들의 많은 부대들은 성능이 일정하지 않다. 이것은 시도되지 않은 유닛들과 다른 게임 기능들에 의해 모델링됩니다.
지도상의 각 육각형은 좌우 60킬로미터를 나타냅니다. 3일간의 치열한 전투부터 10일간의 재장착까지 모든 차례가 바뀐다. 지상 부대는 연대, 여단, 사단 및 비정규군을 나타낸다. 특수작전군(SOF)은 비전통적인 전쟁 활동을 대표한다. 항공기 부대는 공군의 질과 작전 속도에 따라 1개 중대부터 4개 중대까지를 대표한다.
—출판사의 설명
데저트 원 워(Desert One War, 1979-81년)는 1970년대와 1980년대 미국과 연합군의 페르시아만 개입을 다루는 가상의 작전 레벨 2 플레이어 워게임이다. 이 게임은 여러 시나리오가 있다. 두 가지 시나리오는 1979-81년 이란 인질 사태의 여파로 미국이 이란을 침공하는 것을 다루고 있다. 세 번째 시나리오는 석유 전쟁 상황으로, 미국이 석유 금수 조치에 대응하여 페르시아만 유전을 점령하기 위한 NATO의 노력을 주도한다.
게임 시스템은 지상, 공중 및 수륙양용 작전을 모델링한다. 연합군의 중심 게임 시스템은 항공 운송 포인트(ATP)이다. 이것들은 전략적인 공수 능력을 나타냅니다. 미국이 본격적인 봉인식을 동원하기 전에 이 시나리오들이 개입의 개시 단계를 다룬다는 가정이다. 따라서 공수부대는 극장 내 부대 이전을 위한 주요 수단이 되어 물류 지원을 하게 될 것이다.
반대세력(OPFOR)은 지역 공급에 의존할 수 있기 때문에 더 나은 병참 상황을 가지고 있다. 그러나 그들의 많은 부대들은 성능이 일정하지 않다. 이것은 시도되지 않은 유닛들과 다른 게임 기능들에 의해 모델링됩니다.
지도상의 각 육각형은 좌우 60킬로미터를 나타냅니다. 3일간의 치열한 전투부터 10일간의 재장착까지 모든 차례가 바뀐다. 지상 부대는 연대, 여단, 사단 및 비정규군을 나타낸다. 특수작전군(SOF)은 비전통적인 전쟁 활동을 대표한다. 항공기 부대는 공군의 질과 작전 속도에 따라 1개 중대부터 4개 중대까지를 대표한다.
—출판사의 설명
Originally published in Modern War magazine #44 (Nov-Dec 2019).
Desert One War: US in the Persian Gulf, 1979-81 - is a hypothetical operational level two player wargame covering US and allied intervention in the Persian Gulf during the 1970s and 1980s. The game has several scenarios. Two scenarios cover a US invasion of Iran in the aftermath of the Iranian Hostage Crisis of 1979-81. A third scenario covers an Oil War situation, where the US leads a NATO effort to seize Persian Gulf oilfields in response to an oil embargo.
The game system models ground, air and amphibious operations. For the Allies, the central game system is Air Transport Points (ATP). These represent strategic airlift capability. The assumption is that the scenarios cover the opening stage of an intervention, before the US can mobilize full-scale sealift. Therefore, airlift will become the primary means for moving units into the theater and provide logistic support.
The opposing Opposition Forces (OPFOR) have a better logistical situation since they can rely on local supply. But many of their military units are erratic in performance. This is modeled by untried units and other game functions.
Each hex on the map represents 60 kilometers from side to side. Each turn of play represents anything from three days of intense combat to ten days of refitting. Ground units represent regiments, brigades, divisions and groups of irregulars. Special operations forces (SOF) represents unconventional warfare activities. Aircraft units represent anything from one to four squadrons, depending on the quality of air force and operational tempo.
—description from the publisher
Desert One War: US in the Persian Gulf, 1979-81 - is a hypothetical operational level two player wargame covering US and allied intervention in the Persian Gulf during the 1970s and 1980s. The game has several scenarios. Two scenarios cover a US invasion of Iran in the aftermath of the Iranian Hostage Crisis of 1979-81. A third scenario covers an Oil War situation, where the US leads a NATO effort to seize Persian Gulf oilfields in response to an oil embargo.
The game system models ground, air and amphibious operations. For the Allies, the central game system is Air Transport Points (ATP). These represent strategic airlift capability. The assumption is that the scenarios cover the opening stage of an intervention, before the US can mobilize full-scale sealift. Therefore, airlift will become the primary means for moving units into the theater and provide logistic support.
The opposing Opposition Forces (OPFOR) have a better logistical situation since they can rely on local supply. But many of their military units are erratic in performance. This is modeled by untried units and other game functions.
Each hex on the map represents 60 kilometers from side to side. Each turn of play represents anything from three days of intense combat to ten days of refitting. Ground units represent regiments, brigades, divisions and groups of irregulars. Special operations forces (SOF) represents unconventional warfare activities. Aircraft units represent anything from one to four squadrons, depending on the quality of air force and operational tempo.
—description from the publisher
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