-
BGG랭킹
BGG전체 : 16633
WARGAMES : 3105
-
-
인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
240-240 분
-
연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
3.00 / 5
-
디자이너
Gene Dickens
-
아티스트
Craig Grando
-
인원
게임 소개
세심하게 그려지고 유닛 이름, 힘, 능력으로 분류된 미니어처 군대들이 이집트 무덤에서 발견되었는데, 이것은 "전쟁 게임"이 오래 전으로 거슬러 올라간다는 것을 암시한다.
그 작은 군대들 중에서, 어떤 부대도 병거보다 더 우선시 되지 않는다. - 그 시대의 "panzers". 이 시기의 말들은 사람을 등에 업고 말을 타기에는 너무 작았다는 것을 명심하라. 오직 병거만이 샌들보다 빠른 전투 플랫폼을 제공했고, 그들의 시대의 "충격 부대"와 귀족과 엘리트 사람들을 지칭하는 플랫폼을 제공했다. 알렉산더와 로마 군단은 전차의 힘을 재채기할지도 모른다. 하지만 900년은 더 있어야 해!
카데시는 전차의 전투임에 틀림없다. 소식통이 충돌하고 의견이 일치하지 않지만, 이집트와 히타이트 연합 사이의 국경을 결정하기 위해 벌어진 이 뒤틀리고 혼란스럽고 피비린내 나는 전투에는 5,000대의 병거가 있었을지도 모른다.
이집트 파라오 람세스 2세는 히타이트 군대의 전멸과 엄청난 승리를 주장했다. 그는 평화 조약에도 서명하여 분쟁의 도시 카데시를 히타이트의 손에 맡기고 다시는 돌아오지 않았다. 람세스와 차기 히타이트 왕 사이의 더 공식적인 조약이 유엔의 벽에 처음으로 기록된 국제 평화 조약 중 하나로 재현되었다. 람세스도 그걸로 카데쉬를 얻지는 못했다.)
이제 당신이 지휘권을 잡고 전열을 이끌고 전투에 나설 수 있습니다. 전차의 날: 카데시는 진 디킨스의 고전적인 디자인을 320개의 양면 카운터, 30분 턴, 그리고 명령 제어와 유연성을 강조하는 시스템(또는 그 부족)을 통해 중동 역사에서 가장 많이 논의된 전투 중 하나의 전술적 관점으로 완전히 업데이트했다. 람세스에 따르면 세 가지 다른 시나리오가 일어났던 전투, 양쪽이 실제로 일어났다고 생각하는 더 작고 혼란스러운 전투를 제공한다.
그 작은 군대들 중에서, 어떤 부대도 병거보다 더 우선시 되지 않는다. - 그 시대의 "panzers". 이 시기의 말들은 사람을 등에 업고 말을 타기에는 너무 작았다는 것을 명심하라. 오직 병거만이 샌들보다 빠른 전투 플랫폼을 제공했고, 그들의 시대의 "충격 부대"와 귀족과 엘리트 사람들을 지칭하는 플랫폼을 제공했다. 알렉산더와 로마 군단은 전차의 힘을 재채기할지도 모른다. 하지만 900년은 더 있어야 해!
카데시는 전차의 전투임에 틀림없다. 소식통이 충돌하고 의견이 일치하지 않지만, 이집트와 히타이트 연합 사이의 국경을 결정하기 위해 벌어진 이 뒤틀리고 혼란스럽고 피비린내 나는 전투에는 5,000대의 병거가 있었을지도 모른다.
이집트 파라오 람세스 2세는 히타이트 군대의 전멸과 엄청난 승리를 주장했다. 그는 평화 조약에도 서명하여 분쟁의 도시 카데시를 히타이트의 손에 맡기고 다시는 돌아오지 않았다. 람세스와 차기 히타이트 왕 사이의 더 공식적인 조약이 유엔의 벽에 처음으로 기록된 국제 평화 조약 중 하나로 재현되었다. 람세스도 그걸로 카데쉬를 얻지는 못했다.)
이제 당신이 지휘권을 잡고 전열을 이끌고 전투에 나설 수 있습니다. 전차의 날: 카데시는 진 디킨스의 고전적인 디자인을 320개의 양면 카운터, 30분 턴, 그리고 명령 제어와 유연성을 강조하는 시스템(또는 그 부족)을 통해 중동 역사에서 가장 많이 논의된 전투 중 하나의 전술적 관점으로 완전히 업데이트했다. 람세스에 따르면 세 가지 다른 시나리오가 일어났던 전투, 양쪽이 실제로 일어났다고 생각하는 더 작고 혼란스러운 전투를 제공한다.
Miniature armies - carefully painted and labeled with unit names, strengths, and abilities - have been found in Egyptian tombs, suggesting that "wargaming" goes back a long time.
Of those miniature armies, no units take more precedence than the chariots - the "panzers" of their day. Keep in mind that horses of this period were too small to "ride" with a man on their back in a "cavalry" way. Only chariots offered a battle platform faster than sandals, and provided the "shock troops" of their day and a platform to designate the aristocracy and elite peoples. Alexander and the Roman legions might sneeze at chariot power... but not for another 900 years!
Kadesh must be the chariot battle of all time. Sources conflict and disagree, but there may have been as many as 5000 chariots in this twisted, confused, and bloody battle, fought to determine the borders between Egypt and the Hittite confederacy...
As an early example of "spin," Egyptian pharaoh Ramses II claimed a tremendous victory and the total vanquishing of the Hittite army... although he also signed a peace treaty that left the disputed city of Kadesh in the hands of the Hittites and never returned. Hmm. (A later and more formal treaty between Ramses and the next Hittite king is reproduced on the walls of the United Nations, as one of the first recorded international peace treaties. Ramses did not get Kadesh with that one either.)
Now you can take the reins and lead your lines/lions into battle. Day of the Chariot: Kadesh offers a classic design by Gene Dickens fully updated into a tactical view of one of the most-discussed battles of middle eastern history, with 320 double-sided counters, 30 minute turns, and everything you need to play a system emphasizing command control and flexibility (or the lack thereof). Three distinct scenarios provide the battle that did happen (according to Ramses), the battle that both sides had "prearranged" to happen, and the smaller, more confused battle that historians think actually did happen. (You may be surprised how different the "same" battle can be!)
Of those miniature armies, no units take more precedence than the chariots - the "panzers" of their day. Keep in mind that horses of this period were too small to "ride" with a man on their back in a "cavalry" way. Only chariots offered a battle platform faster than sandals, and provided the "shock troops" of their day and a platform to designate the aristocracy and elite peoples. Alexander and the Roman legions might sneeze at chariot power... but not for another 900 years!
Kadesh must be the chariot battle of all time. Sources conflict and disagree, but there may have been as many as 5000 chariots in this twisted, confused, and bloody battle, fought to determine the borders between Egypt and the Hittite confederacy...
As an early example of "spin," Egyptian pharaoh Ramses II claimed a tremendous victory and the total vanquishing of the Hittite army... although he also signed a peace treaty that left the disputed city of Kadesh in the hands of the Hittites and never returned. Hmm. (A later and more formal treaty between Ramses and the next Hittite king is reproduced on the walls of the United Nations, as one of the first recorded international peace treaties. Ramses did not get Kadesh with that one either.)
Now you can take the reins and lead your lines/lions into battle. Day of the Chariot: Kadesh offers a classic design by Gene Dickens fully updated into a tactical view of one of the most-discussed battles of middle eastern history, with 320 double-sided counters, 30 minute turns, and everything you need to play a system emphasizing command control and flexibility (or the lack thereof). Three distinct scenarios provide the battle that did happen (according to Ramses), the battle that both sides had "prearranged" to happen, and the smaller, more confused battle that historians think actually did happen. (You may be surprised how different the "same" battle can be!)
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
636
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
469
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
401
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
373
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
611
-
2024-11-13
-
Lv.18