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BGG랭킹
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-60 분
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연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
James A. Taylor, Frank W. Wells
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아티스트
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인원
게임 소개
자막 "게임의 카멜레온", 이것은 규칙이 제공되는 11개의 다른 게임들 중 하나를 플레이하는 게임 시스템입니다. 소개 텍스트:
GODZ의 게임은 게임 그 자체라기보다는 독특하고 매우 다재다능한 게임 도구입니다. 위원회는 서로 다른 수학적 시스템을 사용할 수 있도록 네 가지 다른 방법으로 해석되거나 세분된다. 사실상 모든 전략 게임 죄악 존재는 수학적 논리의 몇몇 방법을 사용하므로 Games of GOODZ"는 방대한 수의 게임의 기초로 많은 시스템을 활용할 수 있다.
이 블록들은 일반적으로 사람으로 간주되어 세계의 4대 인종에 따라 색칠된다. 블록의 면 중 하나에 구멍이 있습니다. 이것은 게시판에 어떻게 놓느냐에 따라 남성성 또는 여성성을 나타내기 위해 사용됩니다.
일반적인 규칙은 다른 움직임(유닛이 값과 동일한 수의 정사각형을 이동하는 경우), "트릭 무브"(유닛이 결합, 병합, 분할, 스위치 또는 피기백), 테이크(적 포착 또는 변환) 등을 설명한다. 구체적인 규칙은 보드의 어떤 영역이 있는지, 어떤 이동이나 조치가 허용되는지를 알려준다. 카드 한 벌은 일부 게임에 사용됩니다.
어떤 게임들은 플레이어가 적이나 객관적인 공간으로 말을 옮겨야 하는 "무브먼트"게임인 반면, 다른 게임들은 플레이어가 적들의 말을 모두 죽이거나 특정한 말을 죽여야 하는 "캡쳐"게임이다. 이 세트장에서 흥미로운 게임은 "이다.Cry", 특히 세 명의 플레이어를 위한 것입니다. 한 명의 선수가 다른 게임을 하는 두 명의 선수와 함께 플레이하여 어느 한 선수의 캡처를 방해하여 점수를 획득하고, 사실상 평화유지군이 된다.
게임 구성 요소:
- 144개의 정사각형 판자 하나를 여러 가지 색상과 조합으로 나누었습니다.
- 124개의 플라스틱 블록: 빨간색, 흰색, 노란색 및 검은색으로 각각 31개의 블록으로 구성된 4세트. 각 세트는 16 "ones"(블록은 1입방 단위 또는 1x1x1), 8 "twos"(1x1x2), 4 "4"(2x2x1), 2 "8"(2x2x2) 및 1 "6"2로 구성됩니다.
144개의 카드: 각각 36개의 카드가 블록과 같은 색상으로 표시되며(실제로 색상은 아님), 관련 문자(브라운의 경우 G, 빨간색의 경우 O, 흰색의 경우 D, 노란색의 경우 Z)로 표시됩니다. 카드는 블록과 같은 숫자로 나타나며, 한 세트에 36개의 스페어를 만들기 위해 5개의 스페어가 더해진다.
- 게임 세트로 체스와 체커를 하는 방법에 대한 규칙뿐만 아니라 일반 규칙과 특정 규칙에 대한 14페이지 분량의 책자 한 권.
- 11개 게임 중 첫 번째 게임 설정 방법에 대한 지침서 한 장입니다.
GODZ의 게임은 게임 그 자체라기보다는 독특하고 매우 다재다능한 게임 도구입니다. 위원회는 서로 다른 수학적 시스템을 사용할 수 있도록 네 가지 다른 방법으로 해석되거나 세분된다. 사실상 모든 전략 게임 죄악 존재는 수학적 논리의 몇몇 방법을 사용하므로 Games of GOODZ"는 방대한 수의 게임의 기초로 많은 시스템을 활용할 수 있다.
이 블록들은 일반적으로 사람으로 간주되어 세계의 4대 인종에 따라 색칠된다. 블록의 면 중 하나에 구멍이 있습니다. 이것은 게시판에 어떻게 놓느냐에 따라 남성성 또는 여성성을 나타내기 위해 사용됩니다.
일반적인 규칙은 다른 움직임(유닛이 값과 동일한 수의 정사각형을 이동하는 경우), "트릭 무브"(유닛이 결합, 병합, 분할, 스위치 또는 피기백), 테이크(적 포착 또는 변환) 등을 설명한다. 구체적인 규칙은 보드의 어떤 영역이 있는지, 어떤 이동이나 조치가 허용되는지를 알려준다. 카드 한 벌은 일부 게임에 사용됩니다.
어떤 게임들은 플레이어가 적이나 객관적인 공간으로 말을 옮겨야 하는 "무브먼트"게임인 반면, 다른 게임들은 플레이어가 적들의 말을 모두 죽이거나 특정한 말을 죽여야 하는 "캡쳐"게임이다. 이 세트장에서 흥미로운 게임은 "이다.Cry", 특히 세 명의 플레이어를 위한 것입니다. 한 명의 선수가 다른 게임을 하는 두 명의 선수와 함께 플레이하여 어느 한 선수의 캡처를 방해하여 점수를 획득하고, 사실상 평화유지군이 된다.
게임 구성 요소:
- 144개의 정사각형 판자 하나를 여러 가지 색상과 조합으로 나누었습니다.
- 124개의 플라스틱 블록: 빨간색, 흰색, 노란색 및 검은색으로 각각 31개의 블록으로 구성된 4세트. 각 세트는 16 "ones"(블록은 1입방 단위 또는 1x1x1), 8 "twos"(1x1x2), 4 "4"(2x2x1), 2 "8"(2x2x2) 및 1 "6"2로 구성됩니다.
144개의 카드: 각각 36개의 카드가 블록과 같은 색상으로 표시되며(실제로 색상은 아님), 관련 문자(브라운의 경우 G, 빨간색의 경우 O, 흰색의 경우 D, 노란색의 경우 Z)로 표시됩니다. 카드는 블록과 같은 숫자로 나타나며, 한 세트에 36개의 스페어를 만들기 위해 5개의 스페어가 더해진다.
- 게임 세트로 체스와 체커를 하는 방법에 대한 규칙뿐만 아니라 일반 규칙과 특정 규칙에 대한 14페이지 분량의 책자 한 권.
- 11개 게임 중 첫 번째 게임 설정 방법에 대한 지침서 한 장입니다.
Subtitled "The Chameleon of Games", this is a game system for playing any of the 11 different games for which rules are supplied. Introduction text:
"The Games of GODZ is a unique and highly versatile game tool rather than a game in itself... the board is interpreted or subdivided in four different ways to allow the employment of different mathematical systems. Virtually all strategy game sin existence employ some method of mathematical logic thereby making it apparent "the Games of GODZ" is capable of utilizing many systems as the basis for a vast number of games.
The blocks are generally considered to be people and are therefore colored according to the four major races of the world. A block has an opening in one of its faces. This is used to indicate masculinity or femininity, depending on how it is placed on the board."
General rules explain different moves (where units move a number of squares equal to their value), "trick moves" (where units combine, merge, split, switch or piggyback), takes (capturing or converting the enemy), etc.. Specific rules tell which areas of the board are in play and what moves or takes are allowed. A deck of cards is used with some of the games.
Some games are mainly "movement" games, where the players have to move pieces into enemy or objective spaces, while others are "capture" games, where player have to kill all or specific enemy pieces. An interesting game in the set is "Cry", specifically for three players. One player plays with two other players, who are playing a different game, to score points by thwarting captures by either player - in effect, becoming a peacekeeper.
Game components:
- one board of 144 squares, divided into many colors and associations.
- 124 plastic blocks: 4 sets of 31 blocks each in red, white, yellow and black. Each set is made up of 16 "ones" (blocks are 1 cubic unit or 1x1x1), 8 "twos" (1x1x2), 4 "fours" (2x2x1), 2 "eights" (2x2x2) and 1 "sixteen" (2x2x4).
144 playing cards: 4 sets of 36 cards each marked in the same colors as the blocks (but not actually so colored) and with an associated letter (G for Brown, O for Red, D for White, and Z for Yellow). Cards are present in the same numbers as with the blocks, with five spares added to make 36 in a set.
- one booklet of 14 pages of general rules and specific rules, as well as rules on how to play Chess and Checkers with the game set.
- one sheet of directions on how to set up the first of the 11 games.
"The Games of GODZ is a unique and highly versatile game tool rather than a game in itself... the board is interpreted or subdivided in four different ways to allow the employment of different mathematical systems. Virtually all strategy game sin existence employ some method of mathematical logic thereby making it apparent "the Games of GODZ" is capable of utilizing many systems as the basis for a vast number of games.
The blocks are generally considered to be people and are therefore colored according to the four major races of the world. A block has an opening in one of its faces. This is used to indicate masculinity or femininity, depending on how it is placed on the board."
General rules explain different moves (where units move a number of squares equal to their value), "trick moves" (where units combine, merge, split, switch or piggyback), takes (capturing or converting the enemy), etc.. Specific rules tell which areas of the board are in play and what moves or takes are allowed. A deck of cards is used with some of the games.
Some games are mainly "movement" games, where the players have to move pieces into enemy or objective spaces, while others are "capture" games, where player have to kill all or specific enemy pieces. An interesting game in the set is "Cry", specifically for three players. One player plays with two other players, who are playing a different game, to score points by thwarting captures by either player - in effect, becoming a peacekeeper.
Game components:
- one board of 144 squares, divided into many colors and associations.
- 124 plastic blocks: 4 sets of 31 blocks each in red, white, yellow and black. Each set is made up of 16 "ones" (blocks are 1 cubic unit or 1x1x1), 8 "twos" (1x1x2), 4 "fours" (2x2x1), 2 "eights" (2x2x2) and 1 "sixteen" (2x2x4).
144 playing cards: 4 sets of 36 cards each marked in the same colors as the blocks (but not actually so colored) and with an associated letter (G for Brown, O for Red, D for White, and Z for Yellow). Cards are present in the same numbers as with the blocks, with five spares added to make 36 in a set.
- one booklet of 14 pages of general rules and specific rules, as well as rules on how to play Chess and Checkers with the game set.
- one sheet of directions on how to set up the first of the 11 games.
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