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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
120-120 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
(Uncredited)
-
아티스트
-
인원
게임 소개
출판사 카탈로그: "다시 한번 독일군 포켓볼쉽이 남대서양에서 느슨해졌고 영국 선수는 그녀를 찾아서 전투에 참여시켜야 하는 어려움에 직면했다. 그라프 스피에는 다이컷 카운터, 규칙 책자, 배틀 보드, 2개의 무브먼트 보드가 완비되어 있다.
AH 비스마르크식 수색 및 전투 해군 워게임의 긴 줄에 있는 또 다른 출품작인 이 작품은 매우 희귀합니다. 1939년 독일 함정 그라프 슈페를 수색했다.
보통 낮은 품질의 제3 밀레니아 구성 요소(특히 카운터)와 매우 간단한 규칙들로, 그럼에도 불구하고 그것은 꽤 재미있는 게임이다.
AH 비스마르크, 미드웨이 등처럼 동일한 두 지도 시트에서 이동과 검색이 이뤄지고 전투와 차트 시트에서 전투가 해결된다. 턴 순서:
a. 독일 선수는 악천후를 찾아 나선다 (수색 없음). 독일 선수가 움직인다.
b. 영국 선수 검색.
영국 선수가 움직인다.
d. 독일 선수 검색.
e. 두 개가 동일한 16진일 경우 전투를 해결합니다.
f. 모든 전투가 해결되면 턴 기록을 앞당기고 다시 시작합니다.
영국은 육각선이 있는 곳을 수색할 수 있고, 4육각선(수색기) 안에 육각선이 하나 더 있을 수 있다. 항공모함(영국 4척, 프랑스 1척)은 인접한 6개의 육각형을 탐색할 수 있다. 독일 선수는 육각선이 있는 곳을 수색할 수 있고, 그라프 슈페는 육각선 4척 이내에서 수색할 수 있는 두 대의 수색기가 있다. 독일 플레이어는 또한 보드에서 다른 3개의 16진수를 검색할 수 있다(유보트 리포트?).
두 참가자는 연료 지출을 추적해야 하며, 두 참가자는 모두 연료를 재충전할 수 있는 공급 선박을 보유하고 있다(또는 항구에서 연료를 재충전할 수 있다. 독일 플레이어는 한 두 명의 상인을 침몰시키기 위해 테이블 위를 굴러다닐 수 있다. 만약 그가 어떤 것을 가라앉힌다면, 그는 몇 바퀴 후에 영국 선수에게 165번의 침몰이 일어난 것을 알려야 하는지 보기 위해 다른 테이블 위에서 굴러다닌다. 독일 플레이어는 승리하기 위해 많은 상선을 침몰시키고 지도를 탈출해야 하며 그렇지 않으면 영국 플레이어가 승리한다.
지도나 시간 척도에 대한 표시는 제공되지 않습니다. 검색대 회차는 하루 정도인 것 같아요. 한 게임으로 20바퀴 돌았다.
구성 요소: 동일한 14" x 24" 6각 격자 검색 지도 시트 2개, 14" x 24" 배틀 및 차트 시트 1개, 규칙 폴더 1개(작은 페이지 5개), 그리고 1/2인치 다이컷 유닛 카운터 119개.
실제 선박 카운터가 24개였던 것 같은데, 어떤 것은 "?& s, & search&counters, 그리고 빈칸 묶음(불행히도 제 사본이 불완전합니다.)
AH 비스마르크식 수색 및 전투 해군 워게임의 긴 줄에 있는 또 다른 출품작인 이 작품은 매우 희귀합니다. 1939년 독일 함정 그라프 슈페를 수색했다.
보통 낮은 품질의 제3 밀레니아 구성 요소(특히 카운터)와 매우 간단한 규칙들로, 그럼에도 불구하고 그것은 꽤 재미있는 게임이다.
AH 비스마르크, 미드웨이 등처럼 동일한 두 지도 시트에서 이동과 검색이 이뤄지고 전투와 차트 시트에서 전투가 해결된다. 턴 순서:
a. 독일 선수는 악천후를 찾아 나선다 (수색 없음). 독일 선수가 움직인다.
b. 영국 선수 검색.
영국 선수가 움직인다.
d. 독일 선수 검색.
e. 두 개가 동일한 16진일 경우 전투를 해결합니다.
f. 모든 전투가 해결되면 턴 기록을 앞당기고 다시 시작합니다.
영국은 육각선이 있는 곳을 수색할 수 있고, 4육각선(수색기) 안에 육각선이 하나 더 있을 수 있다. 항공모함(영국 4척, 프랑스 1척)은 인접한 6개의 육각형을 탐색할 수 있다. 독일 선수는 육각선이 있는 곳을 수색할 수 있고, 그라프 슈페는 육각선 4척 이내에서 수색할 수 있는 두 대의 수색기가 있다. 독일 플레이어는 또한 보드에서 다른 3개의 16진수를 검색할 수 있다(유보트 리포트?).
두 참가자는 연료 지출을 추적해야 하며, 두 참가자는 모두 연료를 재충전할 수 있는 공급 선박을 보유하고 있다(또는 항구에서 연료를 재충전할 수 있다. 독일 플레이어는 한 두 명의 상인을 침몰시키기 위해 테이블 위를 굴러다닐 수 있다. 만약 그가 어떤 것을 가라앉힌다면, 그는 몇 바퀴 후에 영국 선수에게 165번의 침몰이 일어난 것을 알려야 하는지 보기 위해 다른 테이블 위에서 굴러다닌다. 독일 플레이어는 승리하기 위해 많은 상선을 침몰시키고 지도를 탈출해야 하며 그렇지 않으면 영국 플레이어가 승리한다.
지도나 시간 척도에 대한 표시는 제공되지 않습니다. 검색대 회차는 하루 정도인 것 같아요. 한 게임으로 20바퀴 돌았다.
구성 요소: 동일한 14" x 24" 6각 격자 검색 지도 시트 2개, 14" x 24" 배틀 및 차트 시트 1개, 규칙 폴더 1개(작은 페이지 5개), 그리고 1/2인치 다이컷 유닛 카운터 119개.
실제 선박 카운터가 24개였던 것 같은데, 어떤 것은 "?& s, & search&counters, 그리고 빈칸 묶음(불행히도 제 사본이 불완전합니다.)
From the publisher's catalog: "Once again the German pocket-battleship is loose in the South Atlantic and the British player faces the challenge of finding and bringing her to battle. Graf Spee comes complete with die-cut counters, rules booklet, battle board and two movement boards."
Another entry in the long line of AH Bismarck-style search and battle naval wargames, this one is very rare. As the name implies, it covers the search for the German "pocket battleship" Graf Spee in 1939.
With the usual low-quality Third Millenia components (especially the counters) and very simple rules, it is nevertheless a pretty fun game.
Like AH Bismarck, Midway, et al, movement and search are conducted on the two identical map sheets, and battles are resolved on the battle and charts sheet. Turn order is:
a. German player rolls for bad weather (no searches). German player moves.
b. British player searches.
c. British player moves.
d. German player searches.
e. If both in same hex, resolve battle.
f. When all battles are resolved, advance the turn record and start over.
The British can search the hexes ships are in, and one more hex within four hexes (search aircraft). Aircraft carriers (4 British and 1 French) can search the six adjacent hexes. The German player can search the hexes ships are in, plus the Graf Spee has two search aircraft that can search within four hexes. The German player can also search any other three hexes on the board (u-boat reports?).
Both players must keep track of fuel expenditures, and both have supply ships available to re-fuel (or they can re-fuel in ports). Every other turn the German player can roll on a table to sink one (or two) merchantmen. If he sinks any, he then rolls on another table to see how many turns later he must inform the British player in which hex the sinking occurred. The German player must sink a number of merchant ships and escape the map to win; otherwise the British player wins.
No indication is given of map or time scale. I suspect search board turns are one day. 20 turns to a game.
Components: two identical 14" x 24" hex-gridded search map sheets, one 14" x 24" battle and chart sheet, one rule folder (five small pages), plus 119 of 1/2-inch die-cut unit counters.
I think there were 24 actual ship counters, some "?" s and "search" counters, and a bunch of blanks (my copy is unfortunately incomplete).
Another entry in the long line of AH Bismarck-style search and battle naval wargames, this one is very rare. As the name implies, it covers the search for the German "pocket battleship" Graf Spee in 1939.
With the usual low-quality Third Millenia components (especially the counters) and very simple rules, it is nevertheless a pretty fun game.
Like AH Bismarck, Midway, et al, movement and search are conducted on the two identical map sheets, and battles are resolved on the battle and charts sheet. Turn order is:
a. German player rolls for bad weather (no searches). German player moves.
b. British player searches.
c. British player moves.
d. German player searches.
e. If both in same hex, resolve battle.
f. When all battles are resolved, advance the turn record and start over.
The British can search the hexes ships are in, and one more hex within four hexes (search aircraft). Aircraft carriers (4 British and 1 French) can search the six adjacent hexes. The German player can search the hexes ships are in, plus the Graf Spee has two search aircraft that can search within four hexes. The German player can also search any other three hexes on the board (u-boat reports?).
Both players must keep track of fuel expenditures, and both have supply ships available to re-fuel (or they can re-fuel in ports). Every other turn the German player can roll on a table to sink one (or two) merchantmen. If he sinks any, he then rolls on another table to see how many turns later he must inform the British player in which hex the sinking occurred. The German player must sink a number of merchant ships and escape the map to win; otherwise the British player wins.
No indication is given of map or time scale. I suspect search board turns are one day. 20 turns to a game.
Components: two identical 14" x 24" hex-gridded search map sheets, one 14" x 24" battle and chart sheet, one rule folder (five small pages), plus 119 of 1/2-inch die-cut unit counters.
I think there were 24 actual ship counters, some "?" s and "search" counters, and a bunch of blanks (my copy is unfortunately incomplete).
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