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  • 인원

    2-5 명

    BGG추천: 2-5 명
  • 게임시간

    60-90 분

  • 연령

    11+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    2.00 / 5

게임 소개

파워 투 더 미플은 당신이 미플타운의 시장이 되기 위해 시도하는 복잡한 유로 스타일의 전략 게임이다. 예비선거가 막 끝났고 5명의 후보가 총선의 승자가 되기 위해 싸워야 한다. 당신이 펑크, 민주당, 공화당, 무소속 또는 녹색당이 되기로 선택했든 간에, 당신이 얼마나 당신의 선거운동을 잘 조직하고 가장 많은 표를 얻기 위한 날씬하고 효과적인 전략을 생각해 내느냐에 따라 부차적이다.

파워 투 더 미플은 세 가지 주요 게임플레이 단계가 있다. 먼저 플레이어는 자원을 선택할 증강 드래프트에 참여합니다. 대부분의 자원은 선수의 금고에 액면가가 추가되는 그대로입니다. 그 대신에, 플레이어는 자신에게 능력이 붙어있는 가치가 낮은 자원을 선택할 수 있으며, 이것은 그 선수의 전략에 또 다른 균형을 가져온다. 드래프트 기간 동안(선수 수만큼의 라운드로 구성됨) 각 선수는 한 장의 발급 카드를 선택해야 하며, 이 카드는 남은 경기 동안 플레이어와 함께 있어야 한다.

2단계는 각 플레이어가 순서대로 5개의 캠페인 토큰을 모듈 보드 영역(어반, 에스테이트, 에코 빌딩, 교외 지역)에 배치하는 방식으로 구성된다.

세 번째 단계에서는 토큰이 공개되고 캠페인 비용은 이전에 초안한 리소스로 지불된다. 한 지역에서 상위 3위 안에 드는 선수들은 보통 투표나 다른 보너스를 받는다. 개별 위치의 점수는 해당 지역에 인쇄된 주요 값 비교에 의해 결정되며, 동점자는 메가폰, 빌보드, 스캔들, 타운홀과 같은 동점자를 누가 초안했느냐에 따라 결정된다.

투표가 집계되면 해당 라운드에서 벌어들인 돈은 모두 계수되고, 플레이어는 각자의 어반, 교외, 에스테이트, 에코하우징 트랙에서 상승하며, 마지막으로 돈 외에 사용되지 않는 자원들을 모두 버린다. 모든 선수들 또한 그들의 문제를 유지한다.

2차전과 3차전은 1차전과 유사하며, 가장 큰 차이점은 각 선수가 이전 라운드에서 얻을 수 있는 장점이다.

3라운드가 끝난 후 플레이어는 마지막 투표에 대한 보류 중인 게임 종료 상이나 페널티를 해결하면 승자가 선언된다.

-디자이너의 설명
Power to the Meeple is a complex, euro-styled strategy game where you attempt to become the mayor of Meepletown. The primaries have just ended and up to five candidates must fight to become the winner of the general election. Whether you choose to be a punk, a Democrat, a Republican and Independent or Green party is secondary to how well you organize your campaign and come up with a lean, effective strategy to win the most votes.

Power to the Meeple has three main gameplay phases. First the players participate in an augmented draft where they will be selecting resources. Most resources are just what they are, face value additions to a player's coffers. Alternatively, a player can pick lower valued resources that have abilities attached to them, which brings another balance to the player's strategy. Throughout the draft (which consists of as many rounds as players) each player is required to select one issue card which will stay with the player for the remainder of the game.

The second phase consists of each player, in turn order, deploying their five campaign tokens to the areas of the modular board they want to canvass (Urban, Estates, Eco-Buildings or Suburban areas).

During the third phase, tokens are revealed and the costs of the campaign are paid with the resources drafted earlier. Players who score in the top 3 positions on an area are usually awarded votes or other bonuses. Scores at individual locations are resolved by the key value comparisons printed on the areas, and the tie breakers are done according to who drafted the tie breakers such as Megaphone, Billboard, Scandal or Town Hall.

Once votes are counted, any money earned during that round are counted, players move up on their respective Urban, Suburban, Estate and Eco-Housing tracks, and lastly, discard all unused resources (besides money). All players also keep their issues.

Rounds 2 & 3 are similar to the first round, with the major difference being the advantages each player may have gained in the previous round.

After 3 rounds the players resolve any pending end of game awards or penalties for the last bit of votes and a winner is declared.

-description from designer

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