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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
45-60 분
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연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Benjamin Croft
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아티스트
Benjamin Croft
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인원
게임 소개
어떤 플레이어가 카드가 떨어지기 전에 플레이어가 함께 판타지 스토리의 주인공을 적절한 엔딩으로 안내하는 공동 스토리텔링 카드 게임입니다.
카드는 세 가지 슈트로 제공됩니다. 캐릭터, 장소 및 사물. 각 카드 유형 중 하나는 이야기의 주인공인 주인공/인물을 만드는 데 사용됩니다. 주인공은 또한 내러티브를 연출하는 데 도움이 되는 특성과 주제를 가질 것입니다.
플레이어가 작성자로 돌아가면서 자신의 손에서 카드를 테이블에 추가합니다. 차례를 기다리는 모든 사람이 편집자입니다. 편집자들은 (자신의 손으로 만든 카드 형태로) 제안을 하고 "로 창작한 연극에 대해 저자에게 보상한다.멋진 카드" - "에서처럼.대박이다." - 작성자의 주식에 추가된 보너스 카드입니다.
어떤 카드든 스토리에 이름 같은 요소(예: 화산, 좀비, 마스크)를 도입할 수 있으며, OR은 어떤 일을 하는 다른 캐릭터를 묘사하는 동작(예: 소각, 추적 또는 속임수)으로 사용될 수 있습니다. 이 카드는 이야기가 진행됨에 따라 사용, 재사용, 재해석될 단어 풀을 제공한다. 내레이션의 규칙은 선수들이 원하는 만큼 엄격하거나 관대할 수 있다. 즉흥적인 역할극과 목소리 연기는 일상적인 놀이에서 종종 관찰된다.
주인공의 갈등이 해결되거나 플레이어가 카드가 부족하면 게임이 종료된다. 플레이어는 다양한 방법으로 "cliff-hanger"엔딩을 해결할 수 있다.
공동 인증은 브레인스토밍이나 작가 블록을 극복하기 위한 도구로 사용될 수도 있다.
—디자이너의 설명
카드는 세 가지 슈트로 제공됩니다. 캐릭터, 장소 및 사물. 각 카드 유형 중 하나는 이야기의 주인공인 주인공/인물을 만드는 데 사용됩니다. 주인공은 또한 내러티브를 연출하는 데 도움이 되는 특성과 주제를 가질 것입니다.
플레이어가 작성자로 돌아가면서 자신의 손에서 카드를 테이블에 추가합니다. 차례를 기다리는 모든 사람이 편집자입니다. 편집자들은 (자신의 손으로 만든 카드 형태로) 제안을 하고 "로 창작한 연극에 대해 저자에게 보상한다.멋진 카드" - "에서처럼.대박이다." - 작성자의 주식에 추가된 보너스 카드입니다.
어떤 카드든 스토리에 이름 같은 요소(예: 화산, 좀비, 마스크)를 도입할 수 있으며, OR은 어떤 일을 하는 다른 캐릭터를 묘사하는 동작(예: 소각, 추적 또는 속임수)으로 사용될 수 있습니다. 이 카드는 이야기가 진행됨에 따라 사용, 재사용, 재해석될 단어 풀을 제공한다. 내레이션의 규칙은 선수들이 원하는 만큼 엄격하거나 관대할 수 있다. 즉흥적인 역할극과 목소리 연기는 일상적인 놀이에서 종종 관찰된다.
주인공의 갈등이 해결되거나 플레이어가 카드가 부족하면 게임이 종료된다. 플레이어는 다양한 방법으로 "cliff-hanger"엔딩을 해결할 수 있다.
공동 인증은 브레인스토밍이나 작가 블록을 극복하기 위한 도구로 사용될 수도 있다.
—디자이너의 설명
A co-op storytelling card game where the players work together to guide the main character of a fantasy story to a suitable ending before any player runs out of cards.
Cards come in three suits: Characters, Places and Things. One of each card type is used to create the main character, the hero/ine of the story. A main character will also have a Trait and a Theme that help direct the narrative.
The players take turns as the Author to add cards from their hand to the table. Everyone who is waiting for a turn is an Editor. Editors offer suggestions (in the form of cards from their own hands), and reward the Author for creative plays with "Awesome cards" - as in "That was awesome!" - which are bonus cards added to the Author's stock.
Any card may introduce the namesake element into the story (eg. a volcano, Zombie, or mask), OR be used as an action to describe another character doing something (eg. incinerating, chasing, or tricking). The cards provide a growing pool of words to be used, reused and reinterpreted as the story goes on. The rules of narration may be as strict or generous as the players wish. Spontaneous role-playing and voice-acting are often observed in casual play.
The game ends when the main character's conflict is resolved, or any player runs out of cards. Players can resolve "cliff-hanger" endings in a number of ways: they may reveal the remaining cards, ad-lib a fitting resolution, or by player elimination.
CoAUTHORation can also be used for brainstorming or as a tool to overcome writer's block.
—description from the designer
Cards come in three suits: Characters, Places and Things. One of each card type is used to create the main character, the hero/ine of the story. A main character will also have a Trait and a Theme that help direct the narrative.
The players take turns as the Author to add cards from their hand to the table. Everyone who is waiting for a turn is an Editor. Editors offer suggestions (in the form of cards from their own hands), and reward the Author for creative plays with "Awesome cards" - as in "That was awesome!" - which are bonus cards added to the Author's stock.
Any card may introduce the namesake element into the story (eg. a volcano, Zombie, or mask), OR be used as an action to describe another character doing something (eg. incinerating, chasing, or tricking). The cards provide a growing pool of words to be used, reused and reinterpreted as the story goes on. The rules of narration may be as strict or generous as the players wish. Spontaneous role-playing and voice-acting are often observed in casual play.
The game ends when the main character's conflict is resolved, or any player runs out of cards. Players can resolve "cliff-hanger" endings in a number of ways: they may reveal the remaining cards, ad-lib a fitting resolution, or by player elimination.
CoAUTHORation can also be used for brainstorming or as a tool to overcome writer's block.
—description from the designer
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