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  • 인원

    2-2 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    35-60 분

  • 연령

    6+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    2.00 / 5

게임 소개

동맹: 카드 게임은 새롭고 진정한 동맹이 되기 위해 싸우는 서로 싸우는 파벌들의 환상적이고 결투적인 카드 게임입니다. 플레이어는 쉽게 배울 수 있는 2인용 전투 게임을 통해 상대편 리더를 물리치고 전투에서 승리할 수 있습니다. 우연의 게임, 단순화된 전략, 판타지 전쟁!

드래곤 군대와 함께 죽음에서 돌아온 잘다의 귀환은 세상을 뒤흔들고 있습니다. 이제 모든 종류의 군대와 파벌들이 전쟁을 위해 모입니다! 세상은 새로운 동맹을 필요로 하지만 누가 이 새로운 동맹을 만들 것인가? 잘다르가 최고가 될 것인가? 아니면... 당신인가요?

게임의 목표: 적군의 리더를 물리치고 전투에서 승리하기 위한 군대 간의 전투입니다.

게임의 구성 요소: 덱당 35장의 카드, 6면 주사위, Health Point Token, Game Board, Scroll of Rules 및 스티커

게임 방법:
지시선 표시 - 지시선을 가장 가까운 곳에 배치합니다. 리더는 리더 앞에 있는 군대가 패배할 때까지 전투를 할 수 없습니다.
섞기 - 데크를 섞고 데크가 오른쪽을 향하도록 놓습니다.
군대 정렬 - 갑판에서 상위 5장의 카드를 뽑아 리더 앞에 놓습니다. 전투 준비가 된 당신의 군대입니다.
롤 오더 - 두 플레이어 모두 다이를 굴립니다. 가장 높은 숫자를 굴리는 사람이 먼저입니다. 각 턴은 배치 단계와 전투 단계로 구성된다.
배치 단계 - 군용 공간이 열려 있는 경우 갑판에서 다음 상단 카드를 해당 위치에 놓습니다.
전투 단계 - 한 번에 두 번 공격을 할 수 있지만, 같은 캐릭터로는 공격을 할 수 없습니다. 먼저 누구를 공격하는지 선언하세요. 주사위를 굴리다. 숫자가 캐릭터의 롤 번호와 일치할 경우 캐릭터의 해당 공격 번호를 상대 플레이어의 상태 포인트와 비교합니다. 그렇지 않으면 공격이 빗나가고 아무런 피해도 입히지 않는다. 상대방 캐릭터의 체력 포인트보다 더 많은 데미지를 입으면 캐릭터가 살해되어 킬드 파일 안에 들어갑니다. 상대방 캐릭터의 체력 포인트보다 적은 데미지를 입으면 체력 포인트가 올바른 번호의 체력 포인트 토큰으로 바뀝니다.
지도자의 입장 - 당신의 군대가 고갈되고 앞에 부대나 장군이 없을 때 지도자의 모습이 나타납니다. 리더는 이제 전장에서 가장 큰 피해를 입히는 공격을 할 수 있지만, 상대에게도 공격을 받을 수 있습니다.
승리 - 리더의 체력이 0이 되면 전투에서 패배합니다. 상대 리더의 체력이 0이 되면 전투에서 승리합니다.

클래스:
부대 - 갑판당 30명, 평균 공격력과 체력, 구리 프레임과 태블릿으로 장식
일반 - 갑판당 4명, 공격력과 체력이 강해지고 은색 액자와 태블릿으로 장식됨
지도자 - 아군/동맹의 지도자, 갑판당 1개, 강력한 공격력과 체력, 금테와 태블릿으로 장식

배틀: 롤 번호 및 공격 번호
주사위를 굴릴 때. 롤 번호가 플레이어의 롤 번호와 일치할 경우 해당 공격 번호(롤 번호 아래)를 처리합니다. 공격 번호가 상대 캐릭터의 체력 포인트보다 높으면 킬러로 전송되고 킬러 파일에게 전송됩니다. 공격 번호가 상대편의 상태 포인트보다 낮으면 상태 포인트를 올바른 번호의 상태 포인트 토큰으로 바꿉니다.

문자 유형:
전사
야수
마법사
비스트 워리어
비스트 마법사

상태 지점 토큰:
번호가 매겨진 원형 토큰은 캐릭터의 체력 포인트를 대체한다. 캐릭터가 상대방으로부터 3개의 데미지를 입었을 때 캐릭터의 상태 포인트가 5인 경우 캐릭터의 상태 포인트를 2번 상태 포인트 토큰으로 바꿉니다.

—디자이너의 설명
Alliance: The Card Game is a fantasy, dueling card game with warring factions, fighting to become the new and true Alliance. Players can enjoy this simple-to-learn, two-player, battle game between armies to defeat your opponent's Leader and win the battle. The game of chance, simplified strategy, and fantasy warfare!

Zaldar's return from the dead, with a dragon army behind him, has shaken the world and now armies and factions of all kinds rally for war! The world needs a new Alliance, but who will form this new Alliance? Will Zaldar reign supreme? Or will it be...you?

Objective of Game: Battle between armies to defeat your opponent's Leader and win the battle.

Components of Game: 35 Cards per deck, 6 sided die, Health Point Tokens, Game Board, Scroll of Rules, & stickers

How To Play:
Leader Appears - place your Leader closest to you. The Leader will not be able to battle until the army in front of the Leader is defeated.
Shuffle - shuffle your deck and place your deck face down to your right.
Army Line Up - draw the top 5 cards from your deck and place them face up in front of your Leader. This is your army, ready for battle.
Roll Order - both players roll the die. Whoever rolls the highest number goes first. Each turn consists of a Placement Phase and a Battle Phase.
Placement Phase - if you have an army space open place the next top card from your deck in its place.
Battle Phase - you may attack twice per turn, but not with the same character. First declare who you're attacking by whom you're attacking with. Roll the die. If the number matches your character's Roll Number, you deal the character's corresponding Attack Number to your opponent's character's Health Points. If not, the attack misses and no damage is dealt. If damage is dealt more than your opponent's character's Health Points, then the character is slain and placed in the Slain Pile. If damage is dealt less than your opponent's character's Health Points, then Health Points are replaced with the correctly numbered Health Point Token.
Leader's Entrance - Your Leader comes into play when your army is depleted and no Units or Generals stand in front of him. The Leader can now attack, dealing the most damage on the battlefield, but can also be attacked by your opponent.
Victory - Once your Leader's Health Points reach 0 you lose the battle. If your opponent's Leader's Health Points reach 0 you win the battle

Classes:
Unit - bulk of army, 30 per deck, average attack and health points, & adorned with copper frame and tablet
General - more powerful characters on the battlefield, 4 per deck, stronger attack and health points, & adorned with silver frame and tablet
Leader - Leader of your army/Alliance, 1 per deck, strongest attack and health points & adorned with golden frame and tablet

Battling: Roll Numbers & Attack Numbers
When battling roll the die. If your roll matches your character's Roll Number then you deal the corresponding Attack Number (below the Roll Number). If the Attack Number is higher than your opponent's character's Health Points, then it's Slain and sent to the Slain Pile. If the Attack Number is lower than your opponent's character's Health Points, than replace their Health Points with the correctly numbered Health Point Token.

Character Types:
Warrior
Beast
Mage
Beast Warrior
Beast Mage

Health Point Tokens:
The numbered, circle tokens replace a character's Health Points after they take damage. If you character takes 3 damage, from your opponent, and your character's Health Points are 5 then you replace your character's Health Points with the Health Point Token numbered 2.

—description from the designer

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