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BGG랭킹
BGG전체 : 15743
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인원
1-5 명
BGG추천: 3-3 명 -
게임시간
15-35 분
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연령
10+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Johan Benvenuto, David Paput
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아티스트
Sylvain Aublin
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인원
게임 소개
무에서 당신은 9개의 건물 카드로 구성된 도시를 건설하는데, 이 카드들은 힘, 믿음, 음식을 위해 "소스 기호"로 장식된 5가지 유형으로 나온다. 건물 카드의 각 모서리에는 소스 기호의 절반을 나타내는 반원이 있습니다. 카드는 또한 힘, 믿음, 그리고 음식에 대한 완전한 상징을 가지고 있습니다.
각 플레이어는 두 개의 프로젝트 카드 — 소스 토큰 — 카드와 가장자리에 반원형 소스 기호를 표시하는 빈 3×3 그리드로 게임을 시작한다. 게임은 4라운드 동안 진행되며, 각 라운드에서 3장의 카드를 초안합니다. 두 번째, 세 번째, 네 번째 라운드가 끝나면 모든 선수들이 자신의 그리드에 있는 다양한 수평 또는 수직 행에서 자신의 강점을 비교한다.
첫 번째 라운드에서 세 개의 프로젝트 카드를 초안합니다. 각각의 카드에는 모든 소스 기호를 채울 경우 사용할 수 있는 특수 효과가 있습니다. 다음 세 라운드에서 각각 세 개의 빌딩 카드를 초안하고 플레이합니다. 빌딩 카드를 재생하고 각 하프 기호의 색상을 일치시켜 하나 이상의 소스 기호를 완료하면 완료된 각 기호에 대해 해당 색상의 소스 토큰을 받게 되며, 이를 프로젝트에 즉시 배치해야 합니다.
3차, 6차, 9차 빌딩 카드를 배치한 후 배틀 카드에 표시된 열 또는 열에서 자신의 힘을 비교합니다. (6라운드와 9라운드 이후 두 번의 도전이 있습니다.) 해당 행 또는 열에서 힘이 가장 센 플레이어는 3개의 달성 점수(AP)를 받고, 패자는 해당 행 또는 열에 데미지 토큰을 표시합니다. 빌딩 카드의 행과 열 모두에 손상이 있는 경우, 카드는 파괴되고 게임에서 제거됩니다.
게임이 끝나면 플레이어는 자신이 가지고 있는 음식 기호의 수와 파괴되지 않은 건물의 수를 기준으로 점수를 매기고 도시에 먹이를 준다. 선수들은 또한 그들의 도시에서 믿음의 상징으로 AP 점수를 매긴다.
Mu는 또한 단독 게임에 대한 규칙을 포함하고 있다.
각 플레이어는 두 개의 프로젝트 카드 — 소스 토큰 — 카드와 가장자리에 반원형 소스 기호를 표시하는 빈 3×3 그리드로 게임을 시작한다. 게임은 4라운드 동안 진행되며, 각 라운드에서 3장의 카드를 초안합니다. 두 번째, 세 번째, 네 번째 라운드가 끝나면 모든 선수들이 자신의 그리드에 있는 다양한 수평 또는 수직 행에서 자신의 강점을 비교한다.
첫 번째 라운드에서 세 개의 프로젝트 카드를 초안합니다. 각각의 카드에는 모든 소스 기호를 채울 경우 사용할 수 있는 특수 효과가 있습니다. 다음 세 라운드에서 각각 세 개의 빌딩 카드를 초안하고 플레이합니다. 빌딩 카드를 재생하고 각 하프 기호의 색상을 일치시켜 하나 이상의 소스 기호를 완료하면 완료된 각 기호에 대해 해당 색상의 소스 토큰을 받게 되며, 이를 프로젝트에 즉시 배치해야 합니다.
3차, 6차, 9차 빌딩 카드를 배치한 후 배틀 카드에 표시된 열 또는 열에서 자신의 힘을 비교합니다. (6라운드와 9라운드 이후 두 번의 도전이 있습니다.) 해당 행 또는 열에서 힘이 가장 센 플레이어는 3개의 달성 점수(AP)를 받고, 패자는 해당 행 또는 열에 데미지 토큰을 표시합니다. 빌딩 카드의 행과 열 모두에 손상이 있는 경우, 카드는 파괴되고 게임에서 제거됩니다.
게임이 끝나면 플레이어는 자신이 가지고 있는 음식 기호의 수와 파괴되지 않은 건물의 수를 기준으로 점수를 매기고 도시에 먹이를 준다. 선수들은 또한 그들의 도시에서 믿음의 상징으로 AP 점수를 매긴다.
Mu는 또한 단독 게임에 대한 규칙을 포함하고 있다.
In Mū, you build a city composed of nine building cards, with these cards coming in five types adorned with "source symbols" for strength, faith, and food. Each edge of a building card has a semi-circle on it showing half of a source symbol. Cards also have complete symbols for strength, faith, and food on them.
Each player starts the game with two project cards — cards fueled by source tokens — and an empty 3×3 grid that shows semi-circular source symbols around the edges. The game lasts four rounds, and in each round you draft three cards. At the end of the second, third, and fourth rounds, all players compare their strengths in various horizontal or vertical rows on their grid.
In the first round, you draft three project cards, each with special effects that can be used if you fill all the source symbols on it. In each of the next three rounds, you draft and play three building cards. When you play a building card and complete one or more source symbols (by matching the colors on each half symbol), you receive a source token of that color for each completed symbol, which you must immediately place on a project.
After the third, sixth, and ninth building cards have been placed, you compare your strength in the row or column indicated on battle cards. (You have two such challenges after rounds six and nine.) The player with the most strength in the appropriate row or column receives 3 achievement points (AP), while the loser marks that row or column with a damage token. If a building card has damage in both its row and column, it\'s destroyed and removed from the game.
At the end of the game, players feed their city, scoring based on the number of food symbols they have and the number of non-destroyed buildings. Players also score AP for faith symbols in their city.
Mū also contains rules for a solitaire game.
Each player starts the game with two project cards — cards fueled by source tokens — and an empty 3×3 grid that shows semi-circular source symbols around the edges. The game lasts four rounds, and in each round you draft three cards. At the end of the second, third, and fourth rounds, all players compare their strengths in various horizontal or vertical rows on their grid.
In the first round, you draft three project cards, each with special effects that can be used if you fill all the source symbols on it. In each of the next three rounds, you draft and play three building cards. When you play a building card and complete one or more source symbols (by matching the colors on each half symbol), you receive a source token of that color for each completed symbol, which you must immediately place on a project.
After the third, sixth, and ninth building cards have been placed, you compare your strength in the row or column indicated on battle cards. (You have two such challenges after rounds six and nine.) The player with the most strength in the appropriate row or column receives 3 achievement points (AP), while the loser marks that row or column with a damage token. If a building card has damage in both its row and column, it\'s destroyed and removed from the game.
At the end of the game, players feed their city, scoring based on the number of food symbols they have and the number of non-destroyed buildings. Players also score AP for faith symbols in their city.
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