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Whiskey Row: A Wild West Strategy Game (2018)
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  • 인원

    2-8 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    60-90 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    0.00 / 5

게임 소개

이 서부의 마을엔 위험부담이 높아요 너희 쓸모없는 범법자들은 모두 무모하고 범죄적인 행위로 죽거나 살아서 수배중이고 도망치고 있어요 당신은 법원 주변의 위험한 거리를 항해해야만 당신의 부하들을 모아서 체포를 면하고 마을을 지배할 수 있습니다. 당신의 탈주범들은 마지못해 불성실한 공범들을 체포하려고 할 것입니다. 당신의 공범들은 언제든지 당신에게서 빼앗길 수 있으니 주의하세요, 당신은 감옥에 보내지거나 결투에 도전할 수도 있습니다.

1879년 서부는 무법천지로 무르익었다. 그러나 아리조나의 광활한 황야에서 프레스콧 마을은 더욱 황야로 자랐다. 술집들이 줄지어 나타나더니 거리 전체를 점령했다. 그들은 그것을 만들었다.위스키 로.­

많은 음주와 도박 끝에 무모하고 범죄적인 행동이 이어졌다. 마을 사람들은 6명의 저격수와 함께 먼지투성이의 거리에서 판사와 배심원 역할을 하며 결투를 벌였다. 냉혹하게 총에 맞은 사람들의 영혼이 마을을 덮쳤다.

반대되는 그릇된 의제로 인해, 마을 사람들은 네 명의 배신자로 나뉘었고, 모두 탈주자가 되었다.
제멋대로인 시민들, 
정직하지 못한 상인, 
잔혹한 무법자 
부패한 지방법률.

2-8명의 플레이어들은 각각 4개의 실제 포커칩 와일드웨스트 캐릭터(자신의 포지)를 사용하여 보드를 움직이며, 두 개의 '죽거나 살아있는' 카드 중 하나를 플레이하거나 주사위를 두 개 굴려서 두 개의 캐릭터를 움직인다. 각 선수는 4명의 포지션을 가지고 있다. 예를 들어, 무법자들은 건즐링거, 마담, 딜러, 바텐더를 가지고 있다. 그들이 이 위험한 마을의 거리를 이동할 때, 전략적인 옵션들이 선택되어 당신의 패스의 도망자&mdash 아래에 적들을 쌓아서 당신의 꺼려하는 공범이 되도록 강요합니다; 당신은 그들이 법을 피해 게임에서 승리하려면 그들이 필요할 것입니다. 카드에는 특정 범죄로 지명 수배된 4명의 수배자가 나열되어 있으므로 자신의 패거리나 상대편 중 하나를 선택할 수 있습니다. 따라서 상대편 수배자를 이동시켜 게임에서 승리할 수 있는 기회를 얻을 수 있습니다. 상대편 공범을 훔치기 위해 매 턴 전에 결투를 소집할 수 있으며, 원수를 납치하여 상대방을 감옥으로 보내거나 귀신이 출몰할 경우 탈출 능력이 저하된다.

매 턴마다 선택할 수 있는 전략적인 선택이 최소 5가지이지만, 게임은 빠르게 진행됩니다. 다른 선수의 차례는 생각할 것이 많기 때문에 당신은 그 시간 내내 참여하게 된다. 모든 플레이어들은 게임이 끝날 때까지 게임에 남아있고 결국 승자는 확실치 않다.공범들의 도움을 받아서요

-디자이너의 설명
In this Wild West town the stakes are high as every last one of you worthless lawbreakers are WANTED DEAD OR ALIVE for reckless and criminal behavior and are fugitives on the run. You must navigate the dangerous streets surrounding the Courthouse in order gather your posse together, escape capture and rule the town. Your posse of fugitives will attempt to round up reluctant and disloyal accomplices—trying to keep them in tow to accomplish their ill-conceived agendas. Beware, your accomplices can be taken from you at any moment, you may be hauled off to jail or even challenged to a duel.

The Wild West in 1879 was ripe with lawlessness. But in the vast Arizona wilderness the town of Prescott grew even wilder. A row of saloons cropped up and took over an entire street. They coined it "Whiskey Row."

After much drinking and gambling, reckless and criminal behavior ensued. The townsfolk dueled it out with their six shooters on the dusty streets—each acting as judge and jury. The souls of those shot in cold blood haunted the town.

With opposing ill-conceived agendas, the townsfolk divided into four renegade posses and all became FUGITIVES of the law.
The unruly CITIZENS, 
The dishonest MERCHANTS, 
The brutal OUTLAWS 
& The corrupt local LAW.

2-8 players each use four real poker chip Wild West characters (their posse) to move around the board by choosing to play one of two 'wanted dead or alive' cards or roll two dice with an option of splitting the dice to move TWO characters. Each player has a posse of four. For instance, the Outlaws have the Gunslinger, the Madame, the Dealer and the Bartender. As they move through the streets of this dangerous town, strategic options are chosen to decide which of your opponents players you choose to force into being your reluctant accomplices by stacking them under your own posse's fugitives—you will need them to escape the law and win the game. The cards list a group of four wanted fugitives for a particular crime, so you may choose one from your own posse, OR one of your opponents, thereby giving you the chance to move an opponent's fugitive and waylay their attempts to win the game. Duels may be called before each turn in order to steal your opponents accomplices, kidnapping the Marshal or the Judge keeps you protected from capture and sending an opponent to the jailhouse or a haunted property slows down their ability to escape capture.

Although there are at least five strategic choices to choose from during each turn, the game moves along quickly. During another player's turn there is much to think about, so you are engaged the entire time. All players remain in the game until it concludes and there is no clear winner until it pans out in the end—with one player's posse escaping caputure by returning to their individual hideouts...with the help of their accomplices.

-description from designer

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