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BGG랭킹
BGG전체 : 1915
FAMILYGAMES : 597
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
20-30 분
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연령
8+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.67 / 5
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디자이너
Sébastien Pauchon
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아티스트
Julio Cesar, Cyrille Daujean
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인원
게임 소개
기원전 4세기의 작열하는 태양 아래, 무역상들은 그들의 상품을 팔기 위해 지중해 구석구석에서 코린트로 온다; 페르시아 카펫, 크레탄 올리브 오일, 로마 포도, 이집트 향신료들은 무역상들에 의해 높이 평가받는다. 플레이어들은 코린트 전설에서 가장 능숙한 트레이더로서 몇 주 동안 자리를 지킬 수 있습니다!
코린트는 주사위 전용 보드 게임인 Yspahan과 유사한 롤 앤 라이트 게임이다. 차례가 시작될 때, 활동적인 플레이어는 주사위를 9개 굴린 다음, 가장 높은 값의 주사위를 차트의 맨 위 금색 공간에 놓고, 각각의 주사위 값을 다른 레벨에 놓고 차트의 맨 아래부터 위로 향하게 한다.
활동 중인 플레이어는 한 레벨에서 모든 주사위를 취한 다음 해당 레벨과 관련된 액션을 취합니다. 가장 높은 레벨은 플레이어가 주사위 개수만큼 금을 주고, 가장 낮은 레벨은 금 대신 염소를 주며, 중간 레벨은 플레이어가 자신의 개인 플레이어 시트에 있는 여러 개의 마켓 노점으로 상품을 배달할 수 있게 한다. (여러분은 4가지 색상의 시장 가판대를 가지고 있고, 예를 들어, 한 파란색 지역에 양탄자를 표시하기 시작하면, 다른 파란색 영역에 표시를 시작하기 전에 그 지역의 모든 양탄자에 표시를 마쳐야 합니다.)
활동 중인 플레이어는 금을 사용하여 3개의 추가 노란색 주사위를 굴려 원하는 레벨에 도달할 확률을 높일 수 있다.
금, 염소, 물품에 표시를 하는 대신 주사위 또는 주사위 청구 값(1~6)을 사용하여 개인 성적표에 스튜어드를 이동할 수 있습니다. 관리인 당신의 기록부에 5x5 그리드의 한가운데 있었고, 당신은 끗수의 주사위는 값이라고 주장하면 이전에 그렸는지 어떤 라인 교차에 숫자만큼 많은 공간은 움직이어야 한다 시작한다. 당신은 스튜어드를 한 칸 더 옮기거나 한 칸 더 옮기는데 골드 1개를 지불하면 되고, 당신이 원하는 만큼 골드 1개를 지불하면 됩니다. 당신은 승무원이 정차하는 곳에서 금, 염소, 물건을 받을 수 있지만, 그 이상은 포인트를 적립할 수 있습니다. 스튜어드가 이 그리드의 구석 공간에 멈추면 이 지점까지 동그라미를 친 공간의 수를 세고, 일부 공간은 두 번 세고, 그 숫자를 적어 게임이 끝날 때 그만큼 많은 점수를 얻습니다. 나중에 다른 구석에서 멈추면, 같은 행동을 다시 하게 되는데, 이것은 이전의 모든 움직임의 가치를 더하게 됩니다.
금이나 염소를 들여 금을 모을 때마다 추가로 금 2개를 모으거나 승무원을 돈을 내지 않고 2칸 이하로 옮기는 등 보너스 파워를 주는 건물을 지을 수 있다.
16회전(4인승) 또는 18회전(2인승 또는 3인승) 후에 게임이 종료되고 배달된 물품, 스튜어드가 방문한 공간, 건축된 건물, 염소, 금을 손에 쥔 채 점수를 집계합니다.
코린트는 주사위 전용 보드 게임인 Yspahan과 유사한 롤 앤 라이트 게임이다. 차례가 시작될 때, 활동적인 플레이어는 주사위를 9개 굴린 다음, 가장 높은 값의 주사위를 차트의 맨 위 금색 공간에 놓고, 각각의 주사위 값을 다른 레벨에 놓고 차트의 맨 아래부터 위로 향하게 한다.
활동 중인 플레이어는 한 레벨에서 모든 주사위를 취한 다음 해당 레벨과 관련된 액션을 취합니다. 가장 높은 레벨은 플레이어가 주사위 개수만큼 금을 주고, 가장 낮은 레벨은 금 대신 염소를 주며, 중간 레벨은 플레이어가 자신의 개인 플레이어 시트에 있는 여러 개의 마켓 노점으로 상품을 배달할 수 있게 한다. (여러분은 4가지 색상의 시장 가판대를 가지고 있고, 예를 들어, 한 파란색 지역에 양탄자를 표시하기 시작하면, 다른 파란색 영역에 표시를 시작하기 전에 그 지역의 모든 양탄자에 표시를 마쳐야 합니다.)
활동 중인 플레이어는 금을 사용하여 3개의 추가 노란색 주사위를 굴려 원하는 레벨에 도달할 확률을 높일 수 있다.
금, 염소, 물품에 표시를 하는 대신 주사위 또는 주사위 청구 값(1~6)을 사용하여 개인 성적표에 스튜어드를 이동할 수 있습니다. 관리인 당신의 기록부에 5x5 그리드의 한가운데 있었고, 당신은 끗수의 주사위는 값이라고 주장하면 이전에 그렸는지 어떤 라인 교차에 숫자만큼 많은 공간은 움직이어야 한다 시작한다. 당신은 스튜어드를 한 칸 더 옮기거나 한 칸 더 옮기는데 골드 1개를 지불하면 되고, 당신이 원하는 만큼 골드 1개를 지불하면 됩니다. 당신은 승무원이 정차하는 곳에서 금, 염소, 물건을 받을 수 있지만, 그 이상은 포인트를 적립할 수 있습니다. 스튜어드가 이 그리드의 구석 공간에 멈추면 이 지점까지 동그라미를 친 공간의 수를 세고, 일부 공간은 두 번 세고, 그 숫자를 적어 게임이 끝날 때 그만큼 많은 점수를 얻습니다. 나중에 다른 구석에서 멈추면, 같은 행동을 다시 하게 되는데, 이것은 이전의 모든 움직임의 가치를 더하게 됩니다.
금이나 염소를 들여 금을 모을 때마다 추가로 금 2개를 모으거나 승무원을 돈을 내지 않고 2칸 이하로 옮기는 등 보너스 파워를 주는 건물을 지을 수 있다.
16회전(4인승) 또는 18회전(2인승 또는 3인승) 후에 게임이 종료되고 배달된 물품, 스튜어드가 방문한 공간, 건축된 건물, 염소, 금을 손에 쥔 채 점수를 집계합니다.
Under a blazing sun in 4th century BCE, traders come from all corners of the Mediterranean Sea to Corinth to sell their goods; Persian carpets, Cretan olive oil, Roman grapes, and Egyptian spices are highly prized by traders. Players have a few weeks to secure their place in Corinthian lore as its most savvy trader!
Corinth is a roll-and-write game akin to a dice-only version of the board game Yspahan. At the start of a turn, the active player rolls nine dice, then places all the dice with the highest value on the gold space at the top of the chart, then starts placing dice from the bottom of the chart up, with each value of dice being on a separate level.
The active player takes all the dice on one level, then the action associated with that level. The top level gives the player as many gold as the number of dice they took; the bottom level gives goats instead of gold; and the middle levels allow a player to deliver goods to a number of market stalls on their personal player sheet equal to the dice claimed. (You have four colors of market stalls, and once you start marking off, say, rugs in one of the blue areas, you have to finish marking off all the rugs in that area before you can start marking off another blue area.)
The active player can spend gold to roll up to three extra yellow dice and thereby increase the odds of getting to take a desired level; if the active player doesn't take any of these yellow dice, they are removed from play, preventing others from benefitting at that player's expense.
Instead of marking off gold, goats, or goods, you can use the value of the die or dice claimed (1-6) to move the steward on your personal score sheet. The steward starts in the middle of a 5x5 grid on your sheet, and you must move it as many spaces as the number of pips on the die value claimed, not crossing over any line you've drawn previously. You can pay 1 gold to move the steward one more or one fewer space, and you can pay as much gold as you want to do this. You can receive gold, goats, or goods from where the steward stops, but beyond that, you can earn points. When the steward stops on a corner space of this grid, you count the number of spaces circled to this point, with some spaces counting twice, then you write down that number, scoring that many points at game's end. If you stop in another corner later, you do the same thing again, which compounds the value of all your previous movement.
You can spend gold or goats to construct buildings that give you bonus powers, such as collecting two additional gold whenever you collect any gold or moving the steward up to two spaces more or less without paying.
After 16 turns (with four players) or 18 turns (with two or three players), the game ends and you tally points for goods delivered, spaces visited by the steward, buildings constructed, and goats and gold still on hand.
Corinth is a roll-and-write game akin to a dice-only version of the board game Yspahan. At the start of a turn, the active player rolls nine dice, then places all the dice with the highest value on the gold space at the top of the chart, then starts placing dice from the bottom of the chart up, with each value of dice being on a separate level.
The active player takes all the dice on one level, then the action associated with that level. The top level gives the player as many gold as the number of dice they took; the bottom level gives goats instead of gold; and the middle levels allow a player to deliver goods to a number of market stalls on their personal player sheet equal to the dice claimed. (You have four colors of market stalls, and once you start marking off, say, rugs in one of the blue areas, you have to finish marking off all the rugs in that area before you can start marking off another blue area.)
The active player can spend gold to roll up to three extra yellow dice and thereby increase the odds of getting to take a desired level; if the active player doesn't take any of these yellow dice, they are removed from play, preventing others from benefitting at that player's expense.
Instead of marking off gold, goats, or goods, you can use the value of the die or dice claimed (1-6) to move the steward on your personal score sheet. The steward starts in the middle of a 5x5 grid on your sheet, and you must move it as many spaces as the number of pips on the die value claimed, not crossing over any line you've drawn previously. You can pay 1 gold to move the steward one more or one fewer space, and you can pay as much gold as you want to do this. You can receive gold, goats, or goods from where the steward stops, but beyond that, you can earn points. When the steward stops on a corner space of this grid, you count the number of spaces circled to this point, with some spaces counting twice, then you write down that number, scoring that many points at game's end. If you stop in another corner later, you do the same thing again, which compounds the value of all your previous movement.
You can spend gold or goats to construct buildings that give you bonus powers, such as collecting two additional gold whenever you collect any gold or moving the steward up to two spaces more or less without paying.
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