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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
110-140 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
3.00 / 5
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디자이너
JB Gaillet, Erwan Maisonneuve
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아티스트
JB Gaillet
-
인원
게임 소개
미스탈의 "Sagas of Mistal"은 고전적인 중세 판타지 테마에서 일어나는 4X 전략 게임으로, 영역 제어 상대, 경제, 옥션, 빌딩 메카니즘과 복잡한 승리 조건(다양한 승리 방법이 있는 문명 게임의 일종)이 결합되어 있다.
게임은 120분 정도 지속되며 4명의 플레이어가 플레이할 수 있다. 당초 목표 대상은 프로게이머들이었지만, 블라인드 테스트를 거듭한 결과 예상보다 많은 시청자를 확보한 것으로 보인다(가족+).
이 게임의 후크는 다음과 같습니다.
재생 가치: 다양하고 균형 잡힌 복잡한 게임으로 다양한 플레이 옵션이 제공됩니다.
직관적이고 친근함: 규칙을 쉽게 얻을 수 있으며 프로토타입의 디자인이 눈에 띕니다.
재미와 인지: 주사위를 이용한 영역 조절 및 경제 게임으로, "이야기"를 말한다.
이 프로젝트는 2년 동안 진행되었으며 250회 이상 (비공개 세션, 블라인드 테스트, 게임 축제, 게임 바 등) 플레이 테스트를 거쳤습니다. 우리는 균형잡기와 테스트를 많이 중요시하며, 이 게임이 편집에 좋은 잠재력을 가지고 있다고 생각합니다.
—디자이너의 설명
게임은 120분 정도 지속되며 4명의 플레이어가 플레이할 수 있다. 당초 목표 대상은 프로게이머들이었지만, 블라인드 테스트를 거듭한 결과 예상보다 많은 시청자를 확보한 것으로 보인다(가족+).
이 게임의 후크는 다음과 같습니다.
재생 가치: 다양하고 균형 잡힌 복잡한 게임으로 다양한 플레이 옵션이 제공됩니다.
직관적이고 친근함: 규칙을 쉽게 얻을 수 있으며 프로토타입의 디자인이 눈에 띕니다.
재미와 인지: 주사위를 이용한 영역 조절 및 경제 게임으로, "이야기"를 말한다.
이 프로젝트는 2년 동안 진행되었으며 250회 이상 (비공개 세션, 블라인드 테스트, 게임 축제, 게임 바 등) 플레이 테스트를 거쳤습니다. 우리는 균형잡기와 테스트를 많이 중요시하며, 이 게임이 편집에 좋은 잠재력을 가지고 있다고 생각합니다.
—디자이너의 설명
"Sagas of Mistal" is a 4X strategy game happening in a classic medieval fantasy theme, combining Area-control opposition, Economic, Auction and Building mechanics, with complex victory conditions (a kind of Civilization game, where there are multiple ways of winning).
A game is lasting about 120 minutes and can be played by 4 players (possibly less or more with other maps). The original intended target audience was the expert gamers, but after heaps of blind tests, it seems to have a wider audience than expected (family+).
We believe the hooks of this game are the following:
Replay value: it's a rich, balanced and complex game, with many options of play
Intuitive and friendly: rules are quite easy to get, the prototype's design is catchy
Fun and cognitive: an area-control and economic game with dice, which is "telling stories"
The project is two years old, and has been playtested over 250 times (private sessions, blind tests, game festivals, game bars..). We value balancing and testing a lot, and we reckon this game has a good potential for editing.
—description from the designers
A game is lasting about 120 minutes and can be played by 4 players (possibly less or more with other maps). The original intended target audience was the expert gamers, but after heaps of blind tests, it seems to have a wider audience than expected (family+).
We believe the hooks of this game are the following:
Replay value: it's a rich, balanced and complex game, with many options of play
Intuitive and friendly: rules are quite easy to get, the prototype's design is catchy
Fun and cognitive: an area-control and economic game with dice, which is "telling stories"
The project is two years old, and has been playtested over 250 times (private sessions, blind tests, game festivals, game bars..). We value balancing and testing a lot, and we reckon this game has a good potential for editing.
—description from the designers
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