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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
3-5 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-30 분
-
연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Joe Hout
-
아티스트
Joe Hout
-
인원
게임 소개
여러분의 슈퍼히어로 팀을 모아 만남을 물리치고 최고의 영예를 얻으세요! 행인을 구출하고 심복을 잡으며 도시를 위협하는 사악한 무리들을 물리칠 계획을 세워야 합니다. 배우기 쉽고, 빠르고, 온 가족이 즐길 수 있는 제도 카드 게임입니다.
게임 방법:
플레이어들은 슈퍼히어로 팀을 모으기 위해 카드를 뽑을 것이다. 각 플레이어는 카드를 다른 플레이어에게 공개하지 않고 자신이 받은 9장의 카드를 보고 한 장을 선택한 후 모든 플레이어가 카드를 선택할 때까지 카드를 앞에 놓는다. 그리고 남은 카드(현재 8장)를 모두 가져다가 왼쪽에 있는 플레이어(왼쪽으로도 카드를 전달)에게 건넨다.
그리고 나서, " 인용구를 가진 선수부터 시작하세요.첫 번째 플레이어 카드&인용어;는 테이블 주변을 시계 방향으로 돌면서 각 플레이어가 돌아가면서 다음 중 하나를 선택합니다.
초안된 카드 재생합니다.
또는
초안된 카드를 버리고 미팅을 성사시키기 위해 노력합니다.
초안을 플레이하면 카드를 뒤집어 카드에 미치는 영향을 해결합니다(예: 카드에는 “방관자 확보).그들은 보라색 방관자 토큰 중 하나를 집어 그들 앞에 놓곤 했다.)
플레이어가 카드 초안을 폐기하고 조우하려고 하면, 플레이어가 초안을 뒤집은 카드를 테이블 가운데 있는 폐기 더미에 놓습니다. 그런 다음 그들은 페이스업 인 컨텍터 중 한 명의 요구 사항을 충족할 수 있는지 확인하며 컨텍스트를 획득하려고 합니다. 만일 그들이 그렇게 할 수 있다면, 그들은 패배한 만남의 얼굴을 위로 향하게 한다. 만약 그 만남에 특별한 텍스트가 있다면, 그것들을 지금 해결하라. (특수 텍스트의 예: 두 명의 슈퍼히어로를 폐기하라” 또는 “기획 토큰 획득”)
모든 플레이어가 초안 카드를 공개하고 특별한 카드 능력을 해결한 후, 사용 가능한 만남에서 패배한 모든 만남을 보충하십시오. 그런 다음, 선수들은 오른쪽에서 건네진 카드 더미를 집는다. 모든 카드의 초안이 작성될 때까지 카드 선택 과정을 반복합니다.
마지막 카드가 뽑힌 후, 플레이어들은 자신이 획득한 아너(승리 포인트)를 세어냅니다. 패배한 만남, 구출된 방관자(각 보라색 방관자 토큰은 하나의 명예) 및 초안한 Alli 카드의 추가 Honor(Allies 왼쪽 상단 모서리에 아이콘이 없으며 &ldquo를 참조)를 추가합니다.라운드…”)가 끝날 때. 가장 많은 영예를 안은 선수가 우승자입니다!
카드 및 토큰 유형
슈퍼히어로 카드에는 네 가지 종류가 있습니다. 강한(녹색 주먹), 텔레파시(파란 눈), 빠른(노란 볼트), 그리고 날아다니는(분홍색 날개)입니다.
연합군은 특정 조건이 충족되면 라운드 종료 시 추가 명예 훈장을 수여한다. 얼라이언스는 슈퍼히어로로 간주되지 않으며, 조우를 물리치는데 사용되지 않을 수도 있습니다. Alliance는 상단 모서리에 아이콘이 없습니다(또한 모든 Alliance 카드의 문양은 회색입니다).
만남 – 만남을 무산시키기 위한 요구사항은 각 만남의 하반부에 나열되어 있다. 어떤 만남은 상여금을 주거나 원가를 요구한다. 오른쪽 위 구석에 있는 숫자는 어벤터를 물리침으로써 획득한 명예 금액입니다. 어떤 만남은 “?와 함께 아이콘이 표시됩니까?”는 어떤 타입의 슈퍼히어로도 그 요건에 사용될 수 있음을 나타낸다.
헨치만 토큰 – 헨치만 토큰은 흰색 메플 토큰으로 표현됩니다. 이들은 붙잡힌 심복의 모습을 나타내며 소중한 정보를 공유하여 미래에 마주치는 사람들을 쉽게 물리칠 수 있습니다. 헨치맨 토큰 하나하나가 “로 계산되나요?만남을 격퇴할 때 ” 아이콘을 누릅니다. Henchman 토큰을 사용할 때 공급 장치로 반환하지 않고 남은 라운드 동안 함께하며 여러 번 사용할 수 있습니다. 만남에 여러 명의 심복을 사용할 수 있으며, 최대 몇 명의 “?그 만남에 있는 ” 아이콘들.
계획 토큰 - 계획 토큰은 별 토큰으로 표시됩니다. 그것들은 소중한 선견지명과 당신이 만남을 더 쉽게 물리치기 위해 얻은 정보를 나타냅니다. 계획 토큰을 사용하여 만남을 물리치면 계획 토큰 공급 카드로 돌아갑니다. 계획 토큰은 만남을 물리치는 동안 “wild” 슈퍼히어로로 간주된다. 만남의 아이콘을 교체하는 데 사용할 수 있습니다. 원하는 수의 계획 토큰을 한 번에 사용할 수 있습니다.
방관자 토큰 – 방관자는 보라색 메플 토큰으로 표시됩니다. 각 토큰은 라운드가 끝날 때 하나의 명예로 계산된다.
—디자이너의 설명
게임 방법:
플레이어들은 슈퍼히어로 팀을 모으기 위해 카드를 뽑을 것이다. 각 플레이어는 카드를 다른 플레이어에게 공개하지 않고 자신이 받은 9장의 카드를 보고 한 장을 선택한 후 모든 플레이어가 카드를 선택할 때까지 카드를 앞에 놓는다. 그리고 남은 카드(현재 8장)를 모두 가져다가 왼쪽에 있는 플레이어(왼쪽으로도 카드를 전달)에게 건넨다.
그리고 나서, " 인용구를 가진 선수부터 시작하세요.첫 번째 플레이어 카드&인용어;는 테이블 주변을 시계 방향으로 돌면서 각 플레이어가 돌아가면서 다음 중 하나를 선택합니다.
초안된 카드 재생합니다.
또는
초안된 카드를 버리고 미팅을 성사시키기 위해 노력합니다.
초안을 플레이하면 카드를 뒤집어 카드에 미치는 영향을 해결합니다(예: 카드에는 “방관자 확보).그들은 보라색 방관자 토큰 중 하나를 집어 그들 앞에 놓곤 했다.)
플레이어가 카드 초안을 폐기하고 조우하려고 하면, 플레이어가 초안을 뒤집은 카드를 테이블 가운데 있는 폐기 더미에 놓습니다. 그런 다음 그들은 페이스업 인 컨텍터 중 한 명의 요구 사항을 충족할 수 있는지 확인하며 컨텍스트를 획득하려고 합니다. 만일 그들이 그렇게 할 수 있다면, 그들은 패배한 만남의 얼굴을 위로 향하게 한다. 만약 그 만남에 특별한 텍스트가 있다면, 그것들을 지금 해결하라. (특수 텍스트의 예: 두 명의 슈퍼히어로를 폐기하라” 또는 “기획 토큰 획득”)
모든 플레이어가 초안 카드를 공개하고 특별한 카드 능력을 해결한 후, 사용 가능한 만남에서 패배한 모든 만남을 보충하십시오. 그런 다음, 선수들은 오른쪽에서 건네진 카드 더미를 집는다. 모든 카드의 초안이 작성될 때까지 카드 선택 과정을 반복합니다.
마지막 카드가 뽑힌 후, 플레이어들은 자신이 획득한 아너(승리 포인트)를 세어냅니다. 패배한 만남, 구출된 방관자(각 보라색 방관자 토큰은 하나의 명예) 및 초안한 Alli 카드의 추가 Honor(Allies 왼쪽 상단 모서리에 아이콘이 없으며 &ldquo를 참조)를 추가합니다.라운드…”)가 끝날 때. 가장 많은 영예를 안은 선수가 우승자입니다!
카드 및 토큰 유형
슈퍼히어로 카드에는 네 가지 종류가 있습니다. 강한(녹색 주먹), 텔레파시(파란 눈), 빠른(노란 볼트), 그리고 날아다니는(분홍색 날개)입니다.
연합군은 특정 조건이 충족되면 라운드 종료 시 추가 명예 훈장을 수여한다. 얼라이언스는 슈퍼히어로로 간주되지 않으며, 조우를 물리치는데 사용되지 않을 수도 있습니다. Alliance는 상단 모서리에 아이콘이 없습니다(또한 모든 Alliance 카드의 문양은 회색입니다).
만남 – 만남을 무산시키기 위한 요구사항은 각 만남의 하반부에 나열되어 있다. 어떤 만남은 상여금을 주거나 원가를 요구한다. 오른쪽 위 구석에 있는 숫자는 어벤터를 물리침으로써 획득한 명예 금액입니다. 어떤 만남은 “?와 함께 아이콘이 표시됩니까?”는 어떤 타입의 슈퍼히어로도 그 요건에 사용될 수 있음을 나타낸다.
헨치만 토큰 – 헨치만 토큰은 흰색 메플 토큰으로 표현됩니다. 이들은 붙잡힌 심복의 모습을 나타내며 소중한 정보를 공유하여 미래에 마주치는 사람들을 쉽게 물리칠 수 있습니다. 헨치맨 토큰 하나하나가 “로 계산되나요?만남을 격퇴할 때 ” 아이콘을 누릅니다. Henchman 토큰을 사용할 때 공급 장치로 반환하지 않고 남은 라운드 동안 함께하며 여러 번 사용할 수 있습니다. 만남에 여러 명의 심복을 사용할 수 있으며, 최대 몇 명의 “?그 만남에 있는 ” 아이콘들.
계획 토큰 - 계획 토큰은 별 토큰으로 표시됩니다. 그것들은 소중한 선견지명과 당신이 만남을 더 쉽게 물리치기 위해 얻은 정보를 나타냅니다. 계획 토큰을 사용하여 만남을 물리치면 계획 토큰 공급 카드로 돌아갑니다. 계획 토큰은 만남을 물리치는 동안 “wild” 슈퍼히어로로 간주된다. 만남의 아이콘을 교체하는 데 사용할 수 있습니다. 원하는 수의 계획 토큰을 한 번에 사용할 수 있습니다.
방관자 토큰 – 방관자는 보라색 메플 토큰으로 표시됩니다. 각 토큰은 라운드가 끝날 때 하나의 명예로 계산된다.
—디자이너의 설명
Assemble your superhero team to defeat encounters and earn the most honor! Rescue bystanders, capture henchmen, and form a plan to defeat the evil meeples terrorizing the city. A drafting card game that is easy to learn, quick to play, and fun for the whole family.
How To Play:
Players will draft cards to assemble their team of superheroes. Without revealing their cards to the other players, each player looks at the 9 cards they were dealt, selects one, and places it face down in front of them until all players have selected their card. Players then take all of the remaining cards (now 8) and passes them to the player on their left (who also is passing their cards to their left).
Then, starting with the player with the "First Player Card" and continuing clockwise around the table, each player takes a turn choosing either to:
Play the card drafted
or
Discard the card drafted and attempt to win an encounter
If they Play the Card Drafted, they turn their card face-up and resolve any effects on the card (Example: the cards says “Gain a bystander.” They would pick up one of the purple bystander tokens and place it in front of them.)
If they Discard the card drafted and attempt to win an encounter, the player places the drafted card face-up in a discard pile in the middle of the table. They then attempt to win an Encounter, seeing if they are able to meet the requirements of one of the face-up Encounters. If they are able to do so, they place the defeated Encounter face-up in their play area. If the encounter had any special text on it, resolve those now. (Examples of special text: “Discard two superheroes” or “Gain a planning token”)
After ALL players have revealed their drafted card and resolved any special card abilities, replenish any Encounters that were defeated from the face up available Encounters. Then the players pick up the stack of cards that were passed to them from their right. Repeat the process of choosing a card until all cards have been drafted.
After the last cards are drafted, players count up the Honor (Victory points) they earned. Add all Honor earned from defeated Encounters, rescued Bystanders (each purple bystander token is one honor), and any additional Honor from any Ally cards drafted (Allies do not have an icon in the top left corner and also refer to “At end of round…”). The player with the most Honor is the winner!
TYPES OF CARDS AND TOKENS
Superheroes - There are four types of Superhero cards: Strong (green fist), Telepathic (blue eye), Fast (yellow bolt), and Flying (pink wing).
Allies – Allies give additional Honor at the end of the round if certain conditions were met. Allies do NOT count as Superheroes and may not be used to help defeat encounters. Allies do not have an icon in the top corner (also, the art on all the ally cards is a person that is grey).
Encounters – The requirement to defeat the encounter is listed on the bottom half of each encounter. Some encounters give bonuses or require costs. The number in the top right corner is the amount of Honor earned from defeating that Encounter. Some encounters have icons with a “?”, indicating any type superhero may be used in that requirement.
Henchman Tokens – Henchman tokens are represented by the white meeple tokens. They represent a henchman being captured who can share valuable information to you, making it easier to defeat encounters in the future. Each Henchman token counts as a “?” icon when defeating encounters. You do NOT return Henchman tokens to the supply when they are used, they remain with you for the rest of the round and may be used on multiple encounters. Multiple henchman can be used on an encounter, up to as many “?” icons that are on that encounter.
Planning Tokens - Planning Tokens are represented by the star tokens. They represent valuable foresight and information you have gained to more easily defeat encounters. When a planning token is used to help defeat an encounter, it is returned to the planning token supply card. Planning tokens count as a “wild” superhero while defeating encounters. They may be spent to replace any icon on an encounter. Any number of Planning tokens may be spent at one time.
Bystander Tokens – Bystanders are represented by the purple meeple tokens. Each one of these tokens counts as one Honor at the end of the round.
—description from the designer
How To Play:
Players will draft cards to assemble their team of superheroes. Without revealing their cards to the other players, each player looks at the 9 cards they were dealt, selects one, and places it face down in front of them until all players have selected their card. Players then take all of the remaining cards (now 8) and passes them to the player on their left (who also is passing their cards to their left).
Then, starting with the player with the "First Player Card" and continuing clockwise around the table, each player takes a turn choosing either to:
Play the card drafted
or
Discard the card drafted and attempt to win an encounter
If they Play the Card Drafted, they turn their card face-up and resolve any effects on the card (Example: the cards says “Gain a bystander.” They would pick up one of the purple bystander tokens and place it in front of them.)
If they Discard the card drafted and attempt to win an encounter, the player places the drafted card face-up in a discard pile in the middle of the table. They then attempt to win an Encounter, seeing if they are able to meet the requirements of one of the face-up Encounters. If they are able to do so, they place the defeated Encounter face-up in their play area. If the encounter had any special text on it, resolve those now. (Examples of special text: “Discard two superheroes” or “Gain a planning token”)
After ALL players have revealed their drafted card and resolved any special card abilities, replenish any Encounters that were defeated from the face up available Encounters. Then the players pick up the stack of cards that were passed to them from their right. Repeat the process of choosing a card until all cards have been drafted.
After the last cards are drafted, players count up the Honor (Victory points) they earned. Add all Honor earned from defeated Encounters, rescued Bystanders (each purple bystander token is one honor), and any additional Honor from any Ally cards drafted (Allies do not have an icon in the top left corner and also refer to “At end of round…”). The player with the most Honor is the winner!
TYPES OF CARDS AND TOKENS
Superheroes - There are four types of Superhero cards: Strong (green fist), Telepathic (blue eye), Fast (yellow bolt), and Flying (pink wing).
Allies – Allies give additional Honor at the end of the round if certain conditions were met. Allies do NOT count as Superheroes and may not be used to help defeat encounters. Allies do not have an icon in the top corner (also, the art on all the ally cards is a person that is grey).
Encounters – The requirement to defeat the encounter is listed on the bottom half of each encounter. Some encounters give bonuses or require costs. The number in the top right corner is the amount of Honor earned from defeating that Encounter. Some encounters have icons with a “?”, indicating any type superhero may be used in that requirement.
Henchman Tokens – Henchman tokens are represented by the white meeple tokens. They represent a henchman being captured who can share valuable information to you, making it easier to defeat encounters in the future. Each Henchman token counts as a “?” icon when defeating encounters. You do NOT return Henchman tokens to the supply when they are used, they remain with you for the rest of the round and may be used on multiple encounters. Multiple henchman can be used on an encounter, up to as many “?” icons that are on that encounter.
Planning Tokens - Planning Tokens are represented by the star tokens. They represent valuable foresight and information you have gained to more easily defeat encounters. When a planning token is used to help defeat an encounter, it is returned to the planning token supply card. Planning tokens count as a “wild” superhero while defeating encounters. They may be spent to replace any icon on an encounter. Any number of Planning tokens may be spent at one time.
Bystander Tokens – Bystanders are represented by the purple meeple tokens. Each one of these tokens counts as one Honor at the end of the round.
—description from the designer
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