-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
-
-
인원
1-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
90-3000 분
-
연령
0+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
4.20 / 5
-
디자이너
Ernie Copley
-
아티스트
Mark Mahaffey
-
인원
게임 소개
전쟁: 태평양, 1941-1945 (“)TWP는 제2차 세계 대전의 군사, 해군, 경제, 외교, 정치적 측면을 아시아와 태평양 전선에서 시뮬레이션하고 있다. 이 게임은 단독으로 연주될 수도 있고 전쟁: 유럽 1939-1945 (“)과 결합될 수도 있다.(TWE”) 2차 세계 대전 전체를 재현하기 위해. The War’s Expansion Kit와 함께 게이머들은 이제 완전한 TW 프랜차이즈를 즐길 수 있습니다. 이 게임에는 아시아/태평양과 유럽 극장을 연결하는 TW: 글로벌 룰이 포함되어 있다.
전쟁: 1941-1945년 태평양은 TWE로부터 많은 개념을 차용하여 경험 많은 TWE 게이머들은 TWP’의 게임 시스템에 쉽게 적응할 것이다. 그러나 TWP는 유럽 극장의 규칙들을 태평양에 전하지 않고 최선을 다하기를 바라고 있다. 이 게임은 일본에 대항하는 연합군 해군 전투의 독특한 특징을 포착한 정교한 항모-전범 규칙을 특징으로 한다. 게다가, TWP는 단순한 해군 전략 대회가 아닙니다. 일부 2차 대전 전략 게임과는 달리, 민족주의 중국은 TWP에서 적극적인 역할을 하고 있으며, 중국에서의 선수 외교 전략은 그의 군사 전략만큼이나 중요할 수 있다.
TWE와 마찬가지로 둘리틀 공습에서부터 일본 함대의 자살 임무에 이르기까지 수많은 선택적인 규칙과 변형이 있다. 시나리오는 창사(중국 민족주의 vs. 일본, 1939년 가을), 과달카날, 산호해, 미드웨이, 동솔로몬, 레이테, 1941-1945년 오키나와, 1942-1943년 태평양 전쟁, TW-글로벌, TWP와 TWE를 하나의 몬스터 캠페인 게임으로 결합했다.
게임 시간은 최소 시나리오의 경우 1시간 미만에서 전체 캠페인의 경우 40-50시간까지 다양하다. 유럽-태평양 지역 캠페인을 진행하고자 하는 사람들은 2차 세계대전을 재현하는데 약 80시간이 필요합니다.
제품 정보:
복잡성: 높음(10명 중 8명)
카드놀이의 적합성: 좋습니다.
시간 척도: 1회전 = 2개월
지도 축척: 1 16진수 = 46마일 또는 75km
단위 규모: 함대와 임무부대, 공중: 날개, 육지: 사단, 군단 및 육군
플레이어: 2명
게임 시간: 전체 캠페인에 50시간(시나리오에는 1.5시간 이상)
구성 요소:
지도 2개
5/8” 카운터 8장
다양한 디스플레이, 트랙, 주의사항, 표, 차트, 워크시트 등이 있는 약 20장의 풀 컬러 8.5> x 11> 카드
규칙 책자
시나리오 책자
차트/테이블/워크시트 책자
변종 카드 한 벌
주사위 2개
풀 컬러 박스와 뚜껑 – 큰 3” 상자
게임 제작진:
디자이너: 어니 코플리
개발자: 조 필커스
아티스트: 마크 마헤피
전쟁: 1941-1945년 태평양은 TWE로부터 많은 개념을 차용하여 경험 많은 TWE 게이머들은 TWP’의 게임 시스템에 쉽게 적응할 것이다. 그러나 TWP는 유럽 극장의 규칙들을 태평양에 전하지 않고 최선을 다하기를 바라고 있다. 이 게임은 일본에 대항하는 연합군 해군 전투의 독특한 특징을 포착한 정교한 항모-전범 규칙을 특징으로 한다. 게다가, TWP는 단순한 해군 전략 대회가 아닙니다. 일부 2차 대전 전략 게임과는 달리, 민족주의 중국은 TWP에서 적극적인 역할을 하고 있으며, 중국에서의 선수 외교 전략은 그의 군사 전략만큼이나 중요할 수 있다.
TWE와 마찬가지로 둘리틀 공습에서부터 일본 함대의 자살 임무에 이르기까지 수많은 선택적인 규칙과 변형이 있다. 시나리오는 창사(중국 민족주의 vs. 일본, 1939년 가을), 과달카날, 산호해, 미드웨이, 동솔로몬, 레이테, 1941-1945년 오키나와, 1942-1943년 태평양 전쟁, TW-글로벌, TWP와 TWE를 하나의 몬스터 캠페인 게임으로 결합했다.
게임 시간은 최소 시나리오의 경우 1시간 미만에서 전체 캠페인의 경우 40-50시간까지 다양하다. 유럽-태평양 지역 캠페인을 진행하고자 하는 사람들은 2차 세계대전을 재현하는데 약 80시간이 필요합니다.
제품 정보:
복잡성: 높음(10명 중 8명)
카드놀이의 적합성: 좋습니다.
시간 척도: 1회전 = 2개월
지도 축척: 1 16진수 = 46마일 또는 75km
단위 규모: 함대와 임무부대, 공중: 날개, 육지: 사단, 군단 및 육군
플레이어: 2명
게임 시간: 전체 캠페인에 50시간(시나리오에는 1.5시간 이상)
구성 요소:
지도 2개
5/8” 카운터 8장
다양한 디스플레이, 트랙, 주의사항, 표, 차트, 워크시트 등이 있는 약 20장의 풀 컬러 8.5> x 11> 카드
규칙 책자
시나리오 책자
차트/테이블/워크시트 책자
변종 카드 한 벌
주사위 2개
풀 컬러 박스와 뚜껑 – 큰 3” 상자
게임 제작진:
디자이너: 어니 코플리
개발자: 조 필커스
아티스트: 마크 마헤피
The War: The Pacific, 1941-1945 (“TWP”) simulates the military, naval, economic, diplomatic and political aspects of World War II in the Asia and the Pacific theatres. It may be played on its own or may be combined with The War: Europe 1939-1945 (“TWE”) to recreate the entire Second World War. In conjunction with The War’s Expansion Kit, gamers can now enjoy the complete TW franchise. The game includes TW: Global rules linking the Asia/Pacific and European theaters.
The War: The Pacific, 1941-1945 borrows many concepts from TWE, so experienced TWE gamers will readily adapt to TWP’s game system. However, TWP doesn’t just port European Theater rules to the Pacific and hope for the best. The game features sophisticated carrier-warfare rules that capture the unique features of the Allied naval struggle against Japan. Further, TWP isn’t just a naval strategy contest. Unlike some WWII strategy games, Nationalist China plays an active role in TWP, and a player’s diplomatic strategy in China may be as important as his military strategy.
As in TWE, there are numerous optional rules and variants, from the Doolittle raid to Japanese Fleet suicide missions. Scenarios include Changsha (Nationalist China vs. Japan, Fall 1939); Guadalcanal; Coral Sea; Midway; the Eastern Solomons; Leyte; Okinawa, 1941-1945 Pacific War Campaign; 1942-1943 Turning Point; and TW-Global, combining TWP and TWE into one monster campaign game.
Playing times range from less an hour for the smallest scenarios up to 40-50 hours for the full campaign. For those who want to run the full Europe-Pacific campaign, joining both games together, you’ll need about 80 hours to recreate all of World War Two.
Product Information:
Complexity: High (about 8 out of 10)
Solitaire Suitability: Good
Time Scale: 1 turn = 2 months
Map Scale: 1 hex = 46 miles or 75 km
Unit Scale: Fleets and Task-Forces; Air: Wings; Land: Divisions, Corps and Army
Players: two
Playing Time: 50 hours for full campaign (1.5 hours and up for scenarios)
Components:
2 maps
8 full sheets of 5/8” counters
approx. 20 full color 8.5" x 11" cards with various displays, tracks, reminders, tables, charts, worksheets, etc.
rules booklet
scenario booklet
Charts/tables/worksheet booklet
deck of variant cards
2 dice
full color box and lid – the big 3” deep box
Game Credits:
Designer: Ernie Copley
Developer: Joe Pilkus
Artist: Mark Mahaffey
The War: The Pacific, 1941-1945 borrows many concepts from TWE, so experienced TWE gamers will readily adapt to TWP’s game system. However, TWP doesn’t just port European Theater rules to the Pacific and hope for the best. The game features sophisticated carrier-warfare rules that capture the unique features of the Allied naval struggle against Japan. Further, TWP isn’t just a naval strategy contest. Unlike some WWII strategy games, Nationalist China plays an active role in TWP, and a player’s diplomatic strategy in China may be as important as his military strategy.
As in TWE, there are numerous optional rules and variants, from the Doolittle raid to Japanese Fleet suicide missions. Scenarios include Changsha (Nationalist China vs. Japan, Fall 1939); Guadalcanal; Coral Sea; Midway; the Eastern Solomons; Leyte; Okinawa, 1941-1945 Pacific War Campaign; 1942-1943 Turning Point; and TW-Global, combining TWP and TWE into one monster campaign game.
Playing times range from less an hour for the smallest scenarios up to 40-50 hours for the full campaign. For those who want to run the full Europe-Pacific campaign, joining both games together, you’ll need about 80 hours to recreate all of World War Two.
Product Information:
Complexity: High (about 8 out of 10)
Solitaire Suitability: Good
Time Scale: 1 turn = 2 months
Map Scale: 1 hex = 46 miles or 75 km
Unit Scale: Fleets and Task-Forces; Air: Wings; Land: Divisions, Corps and Army
Players: two
Playing Time: 50 hours for full campaign (1.5 hours and up for scenarios)
Components:
2 maps
8 full sheets of 5/8” counters
approx. 20 full color 8.5" x 11" cards with various displays, tracks, reminders, tables, charts, worksheets, etc.
rules booklet
scenario booklet
Charts/tables/worksheet booklet
deck of variant cards
2 dice
full color box and lid – the big 3” deep box
Game Credits:
Designer: Ernie Copley
Developer: Joe Pilkus
Artist: Mark Mahaffey
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
657
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
476
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
409
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
381
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
613
-
2024-11-13
-
Lv.18