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  • 인원

    2-5 명

    BGG추천: 1-5 명
  • 게임시간

    45-55 분

  • 연령

    10+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    2.25 / 5

게임 소개

개방성과 단순함에 대한 사랑으로 창조되었으며 강력한 주제와 함께... 미라클리아는 다양한 사람들과 함께 여러 번 즐길 수 있는 전략 게임입니다.

루디 프리친스키, 미라클리아의 디자이너

- - -

미라클리아 행성. 인적이 끊기고 사람이 살 수 없다. 비바람이 거세게 몰아치죠 여기엔 삶이 없어

하지만 왔잖아! 당신의 신성한 능력으로. 더 정확히 말하면, 마이라클리아를 바꾸고 싶겠지...생명으로 가득 찬 꿈의 행성으로. 그 일은 쉽지 않다. 자연의 무질서한 요소들을 제압하고 정리하고 질서를 확립하고 삶에 기회를 줘야 해

하지만 당신은 혼자가 아니에요. 다른 사람들은 Myraclia를 그들의 사진으로 바꾸고 싶어한다. 자원과 시간은 제한되어 있습니다. 미라클리아를 자신의 피조물로 생각하려면 자원을 위해 다른 사람과 무자비하게 싸워야 하지만 미라클리아의 형태도 마찬가지입니다.

당신의 목표는 고귀합니다. 하지만 당신의 동기는?

- - -

게임의 원리

이 게임에서, 당신은 "Myraclia의 창조자"라는 타이틀을 얻기 위해 다른 플레이어와 경쟁합니다. 당신은 제한적이고 새로운 요소와 생명의 원천을 얻으려고 노력하고 있다. 이것들은 균일하지 않은 숫자로 7가지 색상의 반짝이는 큐브로 표현됩니다. 구해서, 제대로 정리하고, 다른 플레이어의 요소로 대체해야 해, 그리고... 기적이 일어났어! 미라클리아의 황량하고 사람이 살기 힘든 지역은 아름다운 삶의 요람으로 변한다.

미라클리아 표면은 육각형 타일로 나뉜다. 타일의 한 면은 생명이 없는 변신 전의 미라클리아의 원래 모습을 나타내고, 다른 면은 녹색으로 가득한 미라클리아의 새로운 아름다운 얼굴이다. 지표면에는 평야, 숲, 수역, 산 등 4가지 종류가 있다.

이 게임은 두 개의 기본 단계로 나뉘며 라운드로 진행된다.

첫 번째 – 제도 단계 – 플레이어들은 지정된 순서대로 번갈아 가며 제도 보드에서 하나의 요소(입방체)를 선택하여 다음 단계에서 행성의 일부를 변환(재형상화)하는 데 도움이 됩니다. 하지만 기억하세요. 각 라운드에서 동일한 자원을 사용할 수 있는 것은 아니다. 지난 라운드에서 풍부했고 아무도 원하지 않았던 그런 요소들이 이제는 드물고 바람직할 수 있게 됐다. 그리고 역도 성립. 희귀한 원소를 얻기 위한 대가가 크다. 속도, 그리고 요소 선택 중에 탐욕 –가 중요한 두 번째 단계의 순서를 결정합니다.

두 번째 단계인 테라포메이션에서 플레이어들은 첫 번째 단계에서 정해진 순서에 따라 행성의 버려진 개별 부분들을 생명체가 가득한 미라클리아로 바꿉니다. 이들은 Myraclia 타일에 표시된 요소를 버리고 테라폼된 면으로 전환합니다. 대부분의 경우, 그들은 즉시 자유 릴리즈 요소의 형태로 포인트 및/또는 보너스를 획득합니다. 해제된 요소는 즉시 사용할 수 있습니다. 순서가 관건이지만 첫 번째 포지션이 반드시 절대적으로 유리한 것은 아니다. 1단계에서 욕심이 많거나 잘못된 조합의 요소를 선택했다면 다른 플레이어들이 자신의 요소를 사용하지 않는 요소와 교환할 수 있습니다. 미라클리아 개종에 대한 보상은 포인트 외에도 (제안 중 새로운 미라클리아 타일을 선택함으로써) 행성의 새로운 부분을 드러낼 수 있는 권리이다.

게임은 플레이어가 미라클리아 행성의 7개 부분을 테라폼하거나 특정 부분이 테라폼된 경우(즉, 미라클리아 타일을 보충할 수 없음) 라운드로 끝난다.

마지막 순간까지 누가 미라클리아의 창조주라는 칭호를 받을지 확신할 수 없다.

최종 점수 획득 시, 플레이어는 미라클리아 행성의 최종 모양에 의해 보상을 받고, 지구에서 가장 연속적인 테라폼된 영역에 대한 보너스를 받는다.

당신의 보상은 아름답고 생동감 넘치는 새로운 미라클리아입니다. 그리고 당신이 그것에 가장 크게 기여했다는 느낌도요.
Created with love for openness and simplicity going along with a strong theme... Myraclia is a strategy game to be enjoyed on many occasions with many different people...

Rudy Priecinsky, Designer of Myraclia

- - -

Planet Myraclia. Deserted and inhospitable. Wildly controlled by the elements. Life has no place here...

But you came! With your divine powers. You know, or more precisely, you want to turn Myraclia...to a dreamed planet full of life. The task is not easy. You have to subdue chaotic elements of nature, organize them, establish order, to give life a chance...

But you are not alone. Others want to turn Myraclia into their picture. Resources and time are limited. If you want to think of Myraclia as your creation, you have to fight with others ruthlessly for resources, but the form of Myraclia as well.

Your goals are noble. But are your motives?

- - -

THE PRINCIPLE OF THE GAME

In the game, you compete with other players for the title of The Creator of Myraclia. You are trying to get limited and chaotically emerging elements and sources of life. These are represented by glittering cubes in 7 colors in uneven numbers. You have to get them, organize them correctly, possibly replace them with the other player's elements, and ..... a miracle! The desolate and inhospitable part of Myraclia changes into a beautiful cradle of life.

The Myraclia surface is divided into hexagonal tiles. One side of the tile represents the original look of Myraclia, before the transformation, without life, the other side of the terraformed appearance, the new beautiful face of Myraclia full of greenery. There are 4 types of surfaces, namely plains, forests, water areas, and mountains.

The game takes place in rounds, divided into two basic phases.

In the first – drafting phase – players alternate in the specified order and select one element (cube) from the drafting board to help them transform (re-shape) a part of the planet in the next phase. But remember. Not the same resources are available in each round. Those elements, which were abundant in the last round and nobody wanted them, can now be scarce and desirable. And vice versa. The price for gaining a rare element is great. Speed - and sometimes greed – during elements selection determine the player order for an important second phase.

In the second phase - the terraformation - the players, according to the order set in the first phase, turn the individual deserted parts of the planet into Myraclia full of life. They discard the elements displayed on the Myraclia tile and turn it to a terraformed side. In most parts, they instantly earn points and/or a bonus in the form of the free released element. A released element can be used immediately. Order is key, but the first position does not necessarily mean an absolute advantage. If you were greedy in the first phase or you have chosen the wrong combination of elements, other players in turn could exchange their elements for your unused elements. The reward for the conversion of Myraclia is, in addition to the points, also the right to reveal new parts of the planet (by choosing new Myraclia tiles from the offer).

The game ends in a round in which any player has terraformed 7 parts of Myraclia planet or if a certain part of the planet has been terraformed (i.e. it is not possible to replenish the offer of Myraclia tiles).

Until the last moment, you cannot be sure who gets the title of The Creator of Myraclia.

At final scoring, players are rewarded by the final look of the planet Myraclia and receive a bonus for the most consecutive terraformed area of the planet, for the variety of the terraformed surface, but also for the size of individual types of surfaces terraformed by the player.

Your reward is a brand new Myraclia, beautiful, full of life. And also the feeling that you have contributed to it ..... the most.

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