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  • 인원

    2-2 명

    BGG추천: 2-2 명
  • 게임시간

    120-120 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 14+
  • 게임 난이도

    3.04 / 5

게임 소개

(GMT 웹 사이트:)

제국을 둘러싼 야전, 1943-1945

우리 모두 그를 사랑해요. 그는 정말 인간답지 못해요.­
- 아서 '폭격기' 해리스 경의 5집단 비행대장이

1944년 3월. 700대 이상의 영국 폭격기가 멀리 떨어진 도시 N&¨rnberg에 파견되었다. 폭격기의 흐름이 독일 제국을 가로질러 기어가고 있을 때, 야간 전투원들에 의해 시작되었다. 폭격기의 비행 경로를 따라 많은 수의 교각들이 개울에 잠입하여 달이 뜨기 전에 폭격기의 뒤를 이어 폭격기를 공격한다. 파괴된 시냇물은 목표 도시를 마구잡이로 공격하여 높은 폭발물과 소이탄을 주변 시골 지역에 무해하게 흩뿌린다. 그러고 나서 습격은 영국을 향해 박살나며 싸우고 야간 전투원들은 후퇴하는 대형에 달려들어 물어뜯는다. 폭격기 90여 대가 무사히 귀환하지 못하고 있다. 곧 폭격기 사령부의 C-in-C, 아서 & quot;해리스, 베를린 전투를 취소하다.

BOMBER COMMAND는 제2차 세계 대전 중 독일 상공에서 벌어지는 야간 전쟁의 게임입니다.
이 게임은 독일의 심장부에 대한 영국 공군의 대공습과 독일 공군의 야간 전투기의 방어를 재현한다.

폭격기 사령부는 수상작인 다운타운과 버닝 블루의 '습격 스케일' 게임에서 파생된 공중전 시스템을 기반으로 야간 전투 전술을 상세히 설명한다.

독일 선수는 플랙, 힘멜벳 구역, 야생 멧돼지, 길들인 멧돼지 전술을 관리해야 한다. RAF의 주요 병력 공습은 모기지 전환, "가든닝" 작전(해로 채굴) 및 미끼 공습의 지원을 받는다. 마흐무드 순찰, 플라워 습격 및 벨뢰터 조명 장치와 같은 다른 운영 요소와 함께 전자 대응 조치와 레이더의 복잡한 상호 작용을 해결하는 데 각 플레이어마다 하나씩 두 개의 카드 덱이 사용된다. 상세한 폭격해상도시스템은 야간 목표물과 지역폭격의 어려움을 묘사하고 있다.

두 가지 시나리오가 있습니다.

1. 베를린은 1943년 함부르크 불바람에서 1944년 3월 베를린 대공습과 영국 공군이 뉘렘부르크에서 패배할 때까지를 엄호하고 있다.

2. 몰락은 1944년 여름부터 연료 부족과 RAF의 폭격기 지원 및 노력에 직면하여 루프트바페가 붕괴되기까지의 시기를 재현한다.

이 게임은 빠른 속도로 진행되며 레이드는 보통 2시간 이내에 해결된다.
(from GMT website:)

The Night War Over the Reich, 1943-1945

"We all love him; he's so bloody inhuman."
- A 5 Group squadron commander on Sir Arthur 'Bomber' Harris

March 1944. More than 700 British bombers are dispatched to the distant city of Nürnberg. As the bomber stream crawls across the German Reich, it is set upon by swarms of nightfighters. Following the bombers' contrails the figthers infiltrate the stream in great numbers and before the moon can set they pick off bomber after bomber. The mauled stream makes a desultory attack on the target city, scattering much of their payload of high explosive and incendiaries harmlessly into the surrounding countryside. Then the raid struggles bak towards England while fresh formations of nightfighters snap and bite at the retreating formation. More than ninety bombers fail to make it home safely. Soon afterward, the C-in-C of Bomber Command, Arthur "Bomber" Harris, calls off the Battle of Berlin.

BOMBER COMMAND is a game of the night war in the skies over the Reich in World War II.
The game recreates the great RAF bombing raids against the heart of Germany and the defence of the German Luftwaffe's night fighter arm.

Based on an air combat system derived from the award-winning Downtown and The Burning Blue 'raid-scale' games, Bomber Command details the tactics of night fighting.

The German player must manage flak, Himmelbett zones, Wild Boar and Tame Boar tactics. RAF 'main force' raids are supported by Mosquito diversions, "Gardening" operations (mining of seaways) and decoy raids. Two card decks--one for each player--are used to resolve the complex interactions of electronic countermeasures and radars, along with other operational factors such as Mahmoud patrols, Flower raids, and Beleuchter illumination units. A detailed bombing resolution system depicts the difficulties of marking targets and area bombing at night.

There are two scenarios:

1. Berlin covers raiding from the 1943 Hamburg firestorm to the great Battle of Berlin and the RAF's defeat over Nuremburg in March 1944.

2. Downfall recreates the period from the Summer of 1944 to the collapse of the Luftwaffe in the face of fuel shortages and the RAF's "bomber support" effort.

The game is fast-playing and raids typically resolve in 2 hours or less.

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