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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-90 분
-
연령
13+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
-
아티스트
-
인원
게임 소개
노왕은 왕위 계승자가 없으며, 다음 사이에 가장 많은 신비한 힘을 얻은 자에게 왕관을 물려주겠다고 선언했다.
마지막 드래곤을 죽인 나이트/데임, 그리고
가장 많은 수의 드래곤을 죽이는 나이트/데임
펜타클은 플레이어가 다른 플레이어의 선택을 알지 못한 채 동시에 게임 경로에서 서로 마주쳤을 때 동맹을 형성할지 여부를 선택할 때 자신의 선택에 따라 특정 금액만큼 부여된다.
제공되는 펜타클 조합에 따라 9가지 색상에서 선택한 15가지 펜타클 색상 조합으로 3가지 다른 능력의 부적 중 1개를 획득할 수 있다.
한편 플레이어들은 드래곤들이 9샤이어의 마을을 파괴하는 것을 막아야 하는데, 13번째 공격은 드래곤들에게 게임을 빼앗기는 결과를 낳기 때문이다.
게임을 하는 동안 플레이어가 주사위를 던져서 게임 경로로 이동할 때마다 주사위 점수 번호가 매겨지며, 9개의 시어 중 어느 마을이 드래곤의 공격을 받는지 표시되며, 이 시어에 있는 무방비 마을은 어느 마을에서도 13개가 쌓이면 안 된다.
그래서 시작부터 치열한 경쟁은 주사위를 던질 때마다 어딘가를 공격하는 용의 끊임없는 공격에 직면하기 시작한다. 한 마을(총 18개 마을)은 정규 경기 도중 착지했을 때 수비수를 받을 수 있어 해당 마을에 더 이상의 피해가 발생하지 않는다. 선수가 샤이어에 있는 두 마을의 수비가 되었을 때 기사 작위를 받는다. 나이트가 되면 아뮬릿으로 드래곤과 싸울 수 있는 자격이 부여된다.
선수들은 전술한 기준에 따라 3종의 부적(한 번에 1종의 부적만 소유할 수 있음)을 사용하여 6마리의 드래곤을 서로 죽이는 것이 목표이지만, 13번째 공격에서 드래곤이 기회를 방해하는 것을 막기 위해 빠르게 일치된 운동에 말려든다.마을을 끝냈죠
용싸움에서 3종의 아뮬렛은 6종의 드래곤 중 4종의 아뮬렛 중 어느 하나의 아뮬렛을 물리칠 수 있으므로, 3종의 아뮬렛은 6종의 드래곤 중 4종의 다른 세트를 물리칠 수 있다. 따라서 아뮬릿은 플레이어에게 드래곤보다 2대 1의 이점을 주며, 아뮬릿에 나열된 4명 중 하나가 아닐 경우 플레이어가 죽을 수 있습니다. 선수들이 탈출 카드가 있으면 죽음을 막을 수 있다.
아뮬렛은 플레이어가 협력하고 동맹을 맺어 서로 격퇴를 도모할 수 있는 엔드게임을 설정하는 매혹적인 역설이 특징이다. 그렇게 하지 않으면, 경기는 빠르게 끝나 드래곤에게 승리가 돌아갈 수 있다.
—디자이너의 설명
마지막 드래곤을 죽인 나이트/데임, 그리고
가장 많은 수의 드래곤을 죽이는 나이트/데임
펜타클은 플레이어가 다른 플레이어의 선택을 알지 못한 채 동시에 게임 경로에서 서로 마주쳤을 때 동맹을 형성할지 여부를 선택할 때 자신의 선택에 따라 특정 금액만큼 부여된다.
제공되는 펜타클 조합에 따라 9가지 색상에서 선택한 15가지 펜타클 색상 조합으로 3가지 다른 능력의 부적 중 1개를 획득할 수 있다.
한편 플레이어들은 드래곤들이 9샤이어의 마을을 파괴하는 것을 막아야 하는데, 13번째 공격은 드래곤들에게 게임을 빼앗기는 결과를 낳기 때문이다.
게임을 하는 동안 플레이어가 주사위를 던져서 게임 경로로 이동할 때마다 주사위 점수 번호가 매겨지며, 9개의 시어 중 어느 마을이 드래곤의 공격을 받는지 표시되며, 이 시어에 있는 무방비 마을은 어느 마을에서도 13개가 쌓이면 안 된다.
그래서 시작부터 치열한 경쟁은 주사위를 던질 때마다 어딘가를 공격하는 용의 끊임없는 공격에 직면하기 시작한다. 한 마을(총 18개 마을)은 정규 경기 도중 착지했을 때 수비수를 받을 수 있어 해당 마을에 더 이상의 피해가 발생하지 않는다. 선수가 샤이어에 있는 두 마을의 수비가 되었을 때 기사 작위를 받는다. 나이트가 되면 아뮬릿으로 드래곤과 싸울 수 있는 자격이 부여된다.
선수들은 전술한 기준에 따라 3종의 부적(한 번에 1종의 부적만 소유할 수 있음)을 사용하여 6마리의 드래곤을 서로 죽이는 것이 목표이지만, 13번째 공격에서 드래곤이 기회를 방해하는 것을 막기 위해 빠르게 일치된 운동에 말려든다.마을을 끝냈죠
용싸움에서 3종의 아뮬렛은 6종의 드래곤 중 4종의 아뮬렛 중 어느 하나의 아뮬렛을 물리칠 수 있으므로, 3종의 아뮬렛은 6종의 드래곤 중 4종의 다른 세트를 물리칠 수 있다. 따라서 아뮬릿은 플레이어에게 드래곤보다 2대 1의 이점을 주며, 아뮬릿에 나열된 4명 중 하나가 아닐 경우 플레이어가 죽을 수 있습니다. 선수들이 탈출 카드가 있으면 죽음을 막을 수 있다.
아뮬렛은 플레이어가 협력하고 동맹을 맺어 서로 격퇴를 도모할 수 있는 엔드게임을 설정하는 매혹적인 역설이 특징이다. 그렇게 하지 않으면, 경기는 빠르게 끝나 드래곤에게 승리가 돌아갈 수 있다.
—디자이너의 설명
The old king has no heirs to the throne, and has decreed that he will pass his crown to the one who has acquired the greatest amount of mystical power (represented in pentacles) between:
the Knight/Dame who kills the last dragons, and
the Knight/Dame who kills the greatest number of dragons.
Pentacles are awarded in specific amounts to players according to their choices, when they simultaneously choose, without knowing the other player's choice, to form or not to form alliances upon encountering each other along the game path.
Pentacle color combinations of 15 pentacles, selected from 9 different colors, are offered to obtain 1 of 3 Amulets of different capabilities to kill the dragons, according to the pentacle combinations offered.
In the meantime, the players must prevent the dragons from destroying any of the towns in the 9 shires, as a 13th attack on any town renders it destroyed, which forfeits the game to the dragons.
Each time the dice are thrown by any player to advance on the game path in the course of regular play, the dice score numbers also indicate which of the 9 numbered shires has its towns attacked by the dragons, and any undefended towns in those shires receive a damage disc, which must not accumulate to 13 for any town.
So, from the outset, an intense race begins to meet a rapid unrelenting onslaught of attacks by the dragons, which attack somewhere on every throw of the dice. A town (18 towns total) can receive a defender when landed on in the course of regular play, which prevents any further damage to that town. A player is knighted when he/she becomes defender of both of the 2 towns in a shire. Once Knighted the play becomes eligible to fight the dragons with an Amulet upon obtaining one.
The object for the players is to kill the 6 dragons in a contest against each other according to the above mentioned criteria with the use of the 3 Amulet types (a player can only possess 1 Amulet at a time), but are quickly drawn into a perilous concerted drive to preclude the dragons from thwarting their opportunity with a 13th attack on an undefended town.
In a dragon fight each of the 3 Amulet types ensures the defeat of any one of 4 of the 6 dragons, so each of the 3 Amulet types ensures the defeat of a different set of 4 of the 6 dragons. Therefore, an Amulet gives the player a 2 to 1 advantage over the dragon, which could kill the player if it is not one of the 4 listed on the Amulet. Players can prevent being killed if they have an escape card.
Amulet features a fascinating paradox where players are compelled to cooperate and form alliances to set up an end game where they can seek to defeat each other. Failure to do so, could brings the game swiftly to and end with victory going to the dragons.
—description from the designer
the Knight/Dame who kills the last dragons, and
the Knight/Dame who kills the greatest number of dragons.
Pentacles are awarded in specific amounts to players according to their choices, when they simultaneously choose, without knowing the other player's choice, to form or not to form alliances upon encountering each other along the game path.
Pentacle color combinations of 15 pentacles, selected from 9 different colors, are offered to obtain 1 of 3 Amulets of different capabilities to kill the dragons, according to the pentacle combinations offered.
In the meantime, the players must prevent the dragons from destroying any of the towns in the 9 shires, as a 13th attack on any town renders it destroyed, which forfeits the game to the dragons.
Each time the dice are thrown by any player to advance on the game path in the course of regular play, the dice score numbers also indicate which of the 9 numbered shires has its towns attacked by the dragons, and any undefended towns in those shires receive a damage disc, which must not accumulate to 13 for any town.
So, from the outset, an intense race begins to meet a rapid unrelenting onslaught of attacks by the dragons, which attack somewhere on every throw of the dice. A town (18 towns total) can receive a defender when landed on in the course of regular play, which prevents any further damage to that town. A player is knighted when he/she becomes defender of both of the 2 towns in a shire. Once Knighted the play becomes eligible to fight the dragons with an Amulet upon obtaining one.
The object for the players is to kill the 6 dragons in a contest against each other according to the above mentioned criteria with the use of the 3 Amulet types (a player can only possess 1 Amulet at a time), but are quickly drawn into a perilous concerted drive to preclude the dragons from thwarting their opportunity with a 13th attack on an undefended town.
In a dragon fight each of the 3 Amulet types ensures the defeat of any one of 4 of the 6 dragons, so each of the 3 Amulet types ensures the defeat of a different set of 4 of the 6 dragons. Therefore, an Amulet gives the player a 2 to 1 advantage over the dragon, which could kill the player if it is not one of the 4 listed on the Amulet. Players can prevent being killed if they have an escape card.
Amulet features a fascinating paradox where players are compelled to cooperate and form alliances to set up an end game where they can seek to defeat each other. Failure to do so, could brings the game swiftly to and end with victory going to the dragons.
—description from the designer
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