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BGG랭킹
BGG전체 : 8953
WARGAMES : 1041
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인원
1-4 명
BGG추천: 1-4 명 -
게임시간
120-480 분
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연령
14+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.20 / 5
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디자이너
Brian Herr
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아티스트
Ilya Kudriashov, Paul Stuhlfaut, Ania B. Ziolkowska
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인원
게임 소개
제2차 세계 대전(AW)은 제2차 세계 대전 당시 대서양 전쟁 초기부터 1944년 말 필리핀 해전까지의 전략적인 해군 상황을 재현한 보드게임이다. 추축국 및 연합국 해군의 모든 주요 전투함들은 전략적인 차원에서 전쟁을 단순하게(단순하지는 않지만) 시뮬레이션으로 묘사된다. 그 결과 게임은 역사에 충실하면서 빠르게 진행되고 재미있습니다.
AW의 대부분은 아발론 힐의 고전 게임 빅토리 인 더 퍼시픽(VITP)에 사용된 기계와 어느 정도 유사하며, 대서양과 태평양의 해전에 현대적으로 적용되었다. 이 게임은 두 극장을 하나로 묶습니다.
이러한 오래된 타이틀에 익숙한 플레이어들은 대서양을 대표하는 지도판이 크게 바뀐 반면, 태평양을 대표하는 지도판이 이전 지도와 어느 정도 유사하다는 것을 즉시 알아차릴 것이다. 이것은 두 게임의 메커니즘을 더 원활하게 결합하고 대서양 해전의 성격을 더 잘 반영하기 위해 이루어졌다.
—출판사의 설명
AW의 대부분은 아발론 힐의 고전 게임 빅토리 인 더 퍼시픽(VITP)에 사용된 기계와 어느 정도 유사하며, 대서양과 태평양의 해전에 현대적으로 적용되었다. 이 게임은 두 극장을 하나로 묶습니다.
이러한 오래된 타이틀에 익숙한 플레이어들은 대서양을 대표하는 지도판이 크게 바뀐 반면, 태평양을 대표하는 지도판이 이전 지도와 어느 정도 유사하다는 것을 즉시 알아차릴 것이다. 이것은 두 게임의 메커니즘을 더 원활하게 결합하고 대서양 해전의 성격을 더 잘 반영하기 위해 이루어졌다.
—출판사의 설명
Admirals' War: World War II at Sea (AW) is a board game recreation of the strategic naval situation in WWII from the early months of the Atlantic war to the decisive Battle of the Philippine Sea in late 1944. All the major combat ships in the Axis and Allied navies are portrayed in the game in a simple (but not simplistic) simulation of the war on a strategic level with most of the tactical details represented by simple game mechanics. The resulting game is fast-paced and fun to play, while remaining true to history.
Much of AW has some similarity to the mechanics used in Avalon Hill's classic game Victory in The Pacific (VITP), applying a modern application to the sea wars in both the Atlantic and the Pacific. This game combines both theaters into one game.
Players familiar with these older titles will immediately notice that the map-board representing the Pacific has some similarities to its predecessor, whereas the map for the Atlantic theater has greatly changed. This was done to more seamlessly combine the mechanics of the two games, and to better reflect the nature of the Atlantic naval fighting.
—description from the publisher
Much of AW has some similarity to the mechanics used in Avalon Hill's classic game Victory in The Pacific (VITP), applying a modern application to the sea wars in both the Atlantic and the Pacific. This game combines both theaters into one game.
Players familiar with these older titles will immediately notice that the map-board representing the Pacific has some similarities to its predecessor, whereas the map for the Atlantic theater has greatly changed. This was done to more seamlessly combine the mechanics of the two games, and to better reflect the nature of the Atlantic naval fighting.
—description from the publisher
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