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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-5 명
BGG추천: 2-5 명 -
게임시간
25-50 분
-
연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Chilo Varela, Dany Varela
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아티스트
Chilo Varela, Dany Varela
-
인원
게임 소개
토스카시는 칠레 해안 지역의 생물 다양성을 묘사하는 간단하고 역동적인 가족 게임이다.
주사위 굴리기를 통해 당신은 네 개의 다른 생태계를 움직일 것입니다. 생물다양성카드로 대표되는 게임 속 종들은 각각 영양 계층(먹이사슬)을 형성하며 생태계에서 역할을 하게 된다.
각 유기체가 예상치 못한 놀라운 방식으로 행동한다는 점에서 플레이어들은 자연 자체를 완전히 통제하지 않으면서도 다양한 생태계를 재미있게 경험하게 된다.
– 게시자가 제공한 설명입니다.
토스카시에서는 선수들이 포인트 트랙에서 가장 먼저 50점 고지를 향해 질주하고 있다. 그들은 다른 생태계 내에서 그들의 관계에 따라 먹이사슬을 구축하거나 획득한 다른 종류의 카드에 다수를 소유함으로써 유기체를 묘사하는 다른 카드(생물 다양성 카드)를 획득하고 결합함으로써 점수를 획득할 것이다.
플레이어 보드는 4개의 사분면으로 나뉘며, 각각은 생태계를 묘사한다. 이 사분면들은 다른 기호들이 있는 선로로 횡단된다.
차례가 되면 각 플레이어는 주사위를 굴리고 탐색기를 네 개의 생태계 중 하나를 가로질러 트랙으로 이동하여 롤에 표시된 만큼의 공간을 전진시킵니다. 나중에 다른 플레이어가 같은 공간에 착륙하면 공유합니다.
공간에 착지하면 플레이어는 즉시 그 공간에 묘사된 상징에 따라 카드를 받게 된다: 생물과 능력을 묘사한 생물 다양성 카드; ‘Unknowns’; 이벤트 카드, 다른 플레이어’s 카드에 영향을 미칠 수 있으며 즉시 해결됨; 및 ‘자연의 지혜’ 특별한 파워 카드. 이벤트 카드는 또한 주간-야간 주기를 전환하여 생물다양성 카드의 기능에 영향을 미칠 것입니다.
획득된 모든 생물다양성 카드는 탁자 위에 엎드려 열을 지어준다. 한 줄이 완전한 먹이사슬로 쌓이는 순간 득점이 나와야 한다. 그것을 만드는 데 사용된 모든 카드들은 버려지는 더미로 버려진다.
플레이어의 모든 동작이 해결되면 게임 플레이가 시계 방향으로 돌아가며 가장 먼저 50점에 도달한 플레이어가 승자가 됩니다.
주사위 굴리기를 통해 당신은 네 개의 다른 생태계를 움직일 것입니다. 생물다양성카드로 대표되는 게임 속 종들은 각각 영양 계층(먹이사슬)을 형성하며 생태계에서 역할을 하게 된다.
각 유기체가 예상치 못한 놀라운 방식으로 행동한다는 점에서 플레이어들은 자연 자체를 완전히 통제하지 않으면서도 다양한 생태계를 재미있게 경험하게 된다.
– 게시자가 제공한 설명입니다.
토스카시에서는 선수들이 포인트 트랙에서 가장 먼저 50점 고지를 향해 질주하고 있다. 그들은 다른 생태계 내에서 그들의 관계에 따라 먹이사슬을 구축하거나 획득한 다른 종류의 카드에 다수를 소유함으로써 유기체를 묘사하는 다른 카드(생물 다양성 카드)를 획득하고 결합함으로써 점수를 획득할 것이다.
플레이어 보드는 4개의 사분면으로 나뉘며, 각각은 생태계를 묘사한다. 이 사분면들은 다른 기호들이 있는 선로로 횡단된다.
차례가 되면 각 플레이어는 주사위를 굴리고 탐색기를 네 개의 생태계 중 하나를 가로질러 트랙으로 이동하여 롤에 표시된 만큼의 공간을 전진시킵니다. 나중에 다른 플레이어가 같은 공간에 착륙하면 공유합니다.
공간에 착지하면 플레이어는 즉시 그 공간에 묘사된 상징에 따라 카드를 받게 된다: 생물과 능력을 묘사한 생물 다양성 카드; ‘Unknowns’; 이벤트 카드, 다른 플레이어’s 카드에 영향을 미칠 수 있으며 즉시 해결됨; 및 ‘자연의 지혜’ 특별한 파워 카드. 이벤트 카드는 또한 주간-야간 주기를 전환하여 생물다양성 카드의 기능에 영향을 미칠 것입니다.
획득된 모든 생물다양성 카드는 탁자 위에 엎드려 열을 지어준다. 한 줄이 완전한 먹이사슬로 쌓이는 순간 득점이 나와야 한다. 그것을 만드는 데 사용된 모든 카드들은 버려지는 더미로 버려진다.
플레이어의 모든 동작이 해결되면 게임 플레이가 시계 방향으로 돌아가며 가장 먼저 50점에 도달한 플레이어가 승자가 됩니다.
Toskasi is a simple and dynamic family game portraying the biodiversity of the coastal regions of Chile.
Through dice rolls you’ll move through four different ecosystems. Each one of the species in the game, represented by Biodiversity Cards, will play a role in the ecosystem, forming trophic hierarchies (food chains).
The players will get to experience different ecosystems in a fun way while never fully controlling nature itself, given that each organism acts in unexpected and surprising ways.
– Description provided by the publisher.
In Toskasi players are racing to be the first to get to 50 points on the point track. They’ll win points by acquiring and combining different cards depicting organisms (Biodiversity Cards), either through building food chains according to their relationships within the different ecosystems or by possessing majorities on the different kinds of cards acquired.
The player board is divided into four quadrants, each one depicting an ecosystem. These quadrants are traversed by tracks with different symbols on them.
On their turn, each player will roll a die and move their Explorer into the track across one of the four ecosystems, advancing as many spaces as indicated by the roll. If later on any other player lands on the same space, they will share it.
Upon landing on a space, the player will immediately take a card depending on the symbol depicted on that space: Biodiversity Cards, depicting an organism and an ability; ‘Unknowns’ event cards, which might affect other player’s cards and are resolved immediately; and ‘Wisdom of Nature’ special power cards. The event cards will also toggle the Day-Night Cycle, which will affect the abilities on the Biodiversity Cards.
All Biodiversity Cards acquired are laid face up on the table, building rows. As soon as a row has been built up as a complete food chain, it must be scored. All the cards which were used to build it are then discarded into a discard pile.
After all actions for that player have been resolved, gameplay goes around the table in clockwise order and the first player to get to 50 points is the winner.
Through dice rolls you’ll move through four different ecosystems. Each one of the species in the game, represented by Biodiversity Cards, will play a role in the ecosystem, forming trophic hierarchies (food chains).
The players will get to experience different ecosystems in a fun way while never fully controlling nature itself, given that each organism acts in unexpected and surprising ways.
– Description provided by the publisher.
In Toskasi players are racing to be the first to get to 50 points on the point track. They’ll win points by acquiring and combining different cards depicting organisms (Biodiversity Cards), either through building food chains according to their relationships within the different ecosystems or by possessing majorities on the different kinds of cards acquired.
The player board is divided into four quadrants, each one depicting an ecosystem. These quadrants are traversed by tracks with different symbols on them.
On their turn, each player will roll a die and move their Explorer into the track across one of the four ecosystems, advancing as many spaces as indicated by the roll. If later on any other player lands on the same space, they will share it.
Upon landing on a space, the player will immediately take a card depending on the symbol depicted on that space: Biodiversity Cards, depicting an organism and an ability; ‘Unknowns’ event cards, which might affect other player’s cards and are resolved immediately; and ‘Wisdom of Nature’ special power cards. The event cards will also toggle the Day-Night Cycle, which will affect the abilities on the Biodiversity Cards.
All Biodiversity Cards acquired are laid face up on the table, building rows. As soon as a row has been built up as a complete food chain, it must be scored. All the cards which were used to build it are then discarded into a discard pile.
After all actions for that player have been resolved, gameplay goes around the table in clockwise order and the first player to get to 50 points is the winner.
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