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BGG랭킹
BGG전체 : 482
STRATEGY : 345
FAMILYGAMES : 120 -
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인원
2-5 명
BGG추천: 2-5 명 -
게임시간
90-90 분
-
연령
13+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.42 / 5
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디자이너
Andrea Chiarvesio, Luca Iennaco
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아티스트
Mad4GameStyle
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인원
게임 소개
킹스버그에서 플레이어는 변경 영토를 관리하기 위해 국왕으로부터 파견된 영주이다.
이 게임은 총 20번의 턴으로 5년에 걸쳐 진행된다. 매년 자원수집, 구조물 구축, 병력양성을 위한 3개의 생산 시즌이 있습니다. 매 4번째 순서는 겨울인데, 이 겨울에서 모든 선수들은 침략군과 싸워야 한다. 각 플레이어가 침략자를 상대해야 하므로 협동 게임이 아닙니다.
구조물을 짓고 군대를 훈련시키기 위한 자원은 왕의 평의회의 고문들에게 영향을 줌으로써 수집된다. 플레이어들은 위원회 위원들에게 영향력을 행사한다. 주사위 합계가 가장 낮은 플레이어가 자신의 영향력을 어디에 사용할지 선택하는 첫 번째 플레이어가 된다. 비록 매우 운이 없더라도, 영리한 선수는 여전히 많은 자원과/또는 군인들을 가지고 의회에서 나올 수 있다.
국왕 평의회의 각 고문은 현 차례에 따라 자신에게 영향을 미칠 수 있는 선수에게 각기 다른 자원을 부여하거나 병사, 승리 포인트 등을 배분한다.
5년이 지난 시점에서 주어진 영토를 가장 잘 발전시키고, 의회를 통해 왕을 가장 기쁘게 한 선수가 승자다.
많은 대안적인 전략들이 승리할 수 있다: 경제와 명성 있는 건물들을 무시하고 군사적인 방법으로 갈 것인가, 아니면 왕을 기쁘게 하기 위해 대성당을 완성하는 것을 목표로 할 것인가? 상인 길드를 사용하여 의회에서 영향력을 행사하시겠습니까? 아니면 균형 잡힌 발전을 추구하시겠습니까?
이 게임은 총 20번의 턴으로 5년에 걸쳐 진행된다. 매년 자원수집, 구조물 구축, 병력양성을 위한 3개의 생산 시즌이 있습니다. 매 4번째 순서는 겨울인데, 이 겨울에서 모든 선수들은 침략군과 싸워야 한다. 각 플레이어가 침략자를 상대해야 하므로 협동 게임이 아닙니다.
구조물을 짓고 군대를 훈련시키기 위한 자원은 왕의 평의회의 고문들에게 영향을 줌으로써 수집된다. 플레이어들은 위원회 위원들에게 영향력을 행사한다. 주사위 합계가 가장 낮은 플레이어가 자신의 영향력을 어디에 사용할지 선택하는 첫 번째 플레이어가 된다. 비록 매우 운이 없더라도, 영리한 선수는 여전히 많은 자원과/또는 군인들을 가지고 의회에서 나올 수 있다.
국왕 평의회의 각 고문은 현 차례에 따라 자신에게 영향을 미칠 수 있는 선수에게 각기 다른 자원을 부여하거나 병사, 승리 포인트 등을 배분한다.
5년이 지난 시점에서 주어진 영토를 가장 잘 발전시키고, 의회를 통해 왕을 가장 기쁘게 한 선수가 승자다.
많은 대안적인 전략들이 승리할 수 있다: 경제와 명성 있는 건물들을 무시하고 군사적인 방법으로 갈 것인가, 아니면 왕을 기쁘게 하기 위해 대성당을 완성하는 것을 목표로 할 것인가? 상인 길드를 사용하여 의회에서 영향력을 행사하시겠습니까? 아니면 균형 잡힌 발전을 추구하시겠습니까?
In Kingsburg, players are Lords sent from the King to administer frontier territories.
The game takes place over five years, a total of 20 turns. In every year, there are 3 production seasons for collecting resources, building structures, and training troops. Every fourth turn is the winter, in which all the players must fight an invading army. Each player must face the invaders, so this is not a cooperative game.
The resources to build structures and train troops are collected by influencing the advisers in the King's Council. Players place their influence dice on members of the Council. The player with the lowest influence dice sum will be the first one to choose where to spend his/her influence; this acts as a way of balancing poor dice rolling. Even with a very unlucky roll, a clever player can still come out from the Council with a good number of resources and/or soldiers.
Each adviser on the King's Council will award different resources or allocate soldiers, victory points, and other advantages to the player who was able to influence him/her for the current turn.
At the end of five years, the player who best developed his assigned territory and most pleased the King through the Council is the winner.
Many alternate strategies are possible to win: will you go for the military way, disregarding economic and prestige buildings, or will you aim to complete the big Cathedral to please the King? Will you use the Merchant's Guild to gain more influence in the Council, or will you go for balanced development?
The game takes place over five years, a total of 20 turns. In every year, there are 3 production seasons for collecting resources, building structures, and training troops. Every fourth turn is the winter, in which all the players must fight an invading army. Each player must face the invaders, so this is not a cooperative game.
The resources to build structures and train troops are collected by influencing the advisers in the King's Council. Players place their influence dice on members of the Council. The player with the lowest influence dice sum will be the first one to choose where to spend his/her influence; this acts as a way of balancing poor dice rolling. Even with a very unlucky roll, a clever player can still come out from the Council with a good number of resources and/or soldiers.
Each adviser on the King's Council will award different resources or allocate soldiers, victory points, and other advantages to the player who was able to influence him/her for the current turn.
At the end of five years, the player who best developed his assigned territory and most pleased the King through the Council is the winner.
Many alternate strategies are possible to win: will you go for the military way, disregarding economic and prestige buildings, or will you aim to complete the big Cathedral to please the King? Will you use the Merchant's Guild to gain more influence in the Council, or will you go for balanced development?
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