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  • 인원

    2-2 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    40-70 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    0.00 / 5

게임 소개

포켓 제너럴은 전투부대에 대한 체스 같은 접근법, 지구 정복의 전략적 깊이, 행운의 주사위 굴리기로 상황을 반전시킬 수 있는 워게임의 흥미진진한 찬스를 갖춘 전략 게임이다. 그리고 전부 내 코트 주머니에 들어가!

이것은 약 45분이면 할 수 있는 2인용 워게임입니다.

세우다
두 선수 사이에 중앙 보드를 놓습니다. 위치 세계 지도, 3개의 육각형 전장, 그리고 모집 영역의 세 가지 핵심 영역으로 구분됩니다.

독일과 일본, 러시아, 미국 중 어느 나라를 사용할지 결정한다. 11개의 유닛을 플레이어 카드에 넣습니다. 카드에는 각 위치 유형별 전투 유닛 값에 대한 세부 정보와 모집된 유닛을 관리할 수 있는 장소가 포함되어 있습니다.

그런 다음 초기 및 후기 전쟁 마커를 보드에 배치합니다. 이 색깔로 구분된 표식들은 승리를 향한 당신의 길을 보여줍니다. 캐피탈을 공간에 배치하십시오.

세계 지도에 모든 위치 16진수를 무작위로 배치하세요. 이제 세계지도를 보고 전체 전쟁을 계획할 수 있습니다.

각 플레이어에게 1개의 작업 다이(die)가 주어집니다. 그들이 어떻게 양수와 음수를 가지고 있는지 보이나요? 이 독특한 주사위는 큰 계획을 신뢰할 수 없게 하고 전쟁의 운명이 항상 위험에 처하게 하기 위해 불균일하게 분포된 가치를 가지고 있다.

이제 당신은 놀 준비가 되었습니다.
두 플레이어가 유닛을 모집한 후, 플레이어는 교대로 유닛을 전장에 배치한다. 이 체스에는 교환 —  각 유닛이 각 위치 &mdash에서 서로 다른 성능을 발휘하므로, 적군이 병력 &mdash를 투입하는 것을 지켜봐야 합니다. 따라서 전투는 주사위 확률을 높이기 위해 적을 앞지르기 위한 치열한 싸움입니다.

유닛의 전투 값을 합산한 다음 롤링하여 전투를 해결합니다. 정복한 위치를 전쟁 마커에 표시하여 세상을 정복하십시오.

이기는 데는 두 가지 방법이 있다. 첫 번째는 당신의 전쟁 표식을 당신의 상대가 하기 전에 정복된 장소로 채움으로써 항복을 강요하는 것이다. 두 번째는 후기 전쟁에서 당신의 적’의 의사당을 풀어 전투로 가져가는 것입니다. 이것이 이기는 가장 어렵고, 가장 보람 있는 방법이다.
게임이 진행됨에 따라 전쟁을 완료하거나 적의 캐피톨을 잠금 해제하는 데 필요한 위치가 중요해집니다. 전략과 운으로 당신의 계획은 승리로 이어질 것입니다.

국가별로 척하는 방법과 재배치 전술, 고유 부대 등이 있다. 작은 상자 안에 많은 전쟁 게임이 있습니다.

-게시자의 설명
Pocket General is a strategy game that has a chess like approach to combat units, the strategic depth of conquering the globe and a war game's exciting chances to turn things around with a lucky roll of the dice. And all of it fits in my coat pocket!

This is a 2 player war game that can be played in about 45 minutes.

Set Up
Place the center board between the two players. Note that it is divided into three key areas; the Location world map, the 3 hex battlefield and the recruitment areas.

Decide which country each player will use; Germany or Japan versus Russia or the United States. Place your 11 units on your player card. The card includes details on combat unit values in each Location type and a place to manage your recruited units.

Next, place the Early and Late war markers on the board. These color coded markers show your path to victory. Place your Capital on its space.

Randomly place all the Location hexes on the world map. Now you can see the global map and plan the entire war.

Each player gets one Operations die. See how they have positive and negative numbers? These unique dice have unevenly distributed values, to keep great plans unreliable and ensure the fates of war are always at risk.

Now you are ready to play.
After both players recruit units, Players take turns placing them on the battlefield. There is a lot of depth in this chess like exchange — each unit performs differently in each Location — and you watch your enemy commit troops — so battle is a back and forth struggle to outwit your enemy to get the best dice odds.

Sum the combat values of your units, then roll to resolve combat. Place the Locations you conquer on your war markers to conquer the world.

There are two ways to win. The first is to force capitulation by filling your war markers with conquered locations before your opponent does. The second is to unlock your enemy’s capitol in the late war and take it in combat. This is the most difficult, and most rewarding way, to win.
As the game progresses, Locations needed to complete the war or unlock your enemy’s capitol become critical. With strategy and luck, your plans will lead to victory.

There are ways to feint, redeployment tactics and unique units for each country. Lots of war game in a small box.

-description from publisher

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