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BGG랭킹
BGG전체 : 2655
THEMATIC : 496
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인원
1-2 명
BGG추천: 1-2 명 -
게임시간
15-120 분
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연령
16+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
2.09 / 5
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디자이너
Greg Favro
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아티스트
Benjamin Wiesemann
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인원
게임 소개
스파이어 엔드(Spire's End)는 적의 조우, 대화식 스토리 기반 시나리오, 하이엔드 아트 & 디자인을 갖춘 단독 및 협업 카드 게임이다. 짐이 많지 않은 독특한 게임 경험입니다. 간단한 설정, 직관적인 규칙 및 최소 구성 요소. DM, 장부 또는 문자 시트도 없습니다. 너만 있으면 돼, 카드 한 벌, 주사위, 큐브 마커.
저는 어린 시절, 아날로그, 무명의 엔터테인먼트를 활용하려고 노력 중입니다. 나의 영향력은 70년대 D&D, 혹성탈출, 타임머신, 잃어버린 땅과 같은 다양한 어린 시절의 향수를 포함한다. Zork, Monkey Island, ’80s-’90s 팬진의 힌트가 있다.
수십 년 동안 벽장 속에 숨겨져 있던 뭔가를 발견한 것 같은 느낌이 들 거예요. 물론 현대 미학으로는 인정하지만, 우리는 시대를 앞서가는 척 할 것이다.
그것은 번화한 바이킹 도시의 중심부에 나타나는 이상한 탑의 섬뜩한 이야기입니다. 마을 사람들이 사라졌어요 어떤 대가를 치르더라도 구출하고 미스터리를 푸는 것은 여러분에게 달려 있습니다.
당신은 책처럼 게임을 진행해요. 하지만 이번 경우는 불길한 카드 더미야 그것들을 뒤집고, 어려운 선택을 하고, 이야기가 전개되도록 하세요. 첨탑의 수많은 위험에 직면할 수 있는 7명의 모험가가 있습니다. 핵심 게임 방식은 전투를 중심으로 돌아간다.
액션 및 공격을 수행하려면 캐릭터 적중점이 손실됩니다. 모든 행동이 위험합니다. 더 강력한 공격을 실행하려면 더 많은 적중점을 사용해야 합니다. 이것은 긴장되고, 가깝고, 무자비한 전투를 만듭니다. 위험이 높을수록 더 큰 보상을 받지만, 비용은 더 높습니다. 행동을 신중하게 선택하세요!
이것은 6장짜리 모험이며, 각각의 모험에는 주요 만남, 약탈, 선택, 주사위 이벤트, 그리고 많은 놀라움들이 포함되어 있습니다.
저는 어린 시절, 아날로그, 무명의 엔터테인먼트를 활용하려고 노력 중입니다. 나의 영향력은 70년대 D&D, 혹성탈출, 타임머신, 잃어버린 땅과 같은 다양한 어린 시절의 향수를 포함한다. Zork, Monkey Island, ’80s-’90s 팬진의 힌트가 있다.
수십 년 동안 벽장 속에 숨겨져 있던 뭔가를 발견한 것 같은 느낌이 들 거예요. 물론 현대 미학으로는 인정하지만, 우리는 시대를 앞서가는 척 할 것이다.
그것은 번화한 바이킹 도시의 중심부에 나타나는 이상한 탑의 섬뜩한 이야기입니다. 마을 사람들이 사라졌어요 어떤 대가를 치르더라도 구출하고 미스터리를 푸는 것은 여러분에게 달려 있습니다.
당신은 책처럼 게임을 진행해요. 하지만 이번 경우는 불길한 카드 더미야 그것들을 뒤집고, 어려운 선택을 하고, 이야기가 전개되도록 하세요. 첨탑의 수많은 위험에 직면할 수 있는 7명의 모험가가 있습니다. 핵심 게임 방식은 전투를 중심으로 돌아간다.
액션 및 공격을 수행하려면 캐릭터 적중점이 손실됩니다. 모든 행동이 위험합니다. 더 강력한 공격을 실행하려면 더 많은 적중점을 사용해야 합니다. 이것은 긴장되고, 가깝고, 무자비한 전투를 만듭니다. 위험이 높을수록 더 큰 보상을 받지만, 비용은 더 높습니다. 행동을 신중하게 선택하세요!
이것은 6장짜리 모험이며, 각각의 모험에는 주요 만남, 약탈, 선택, 주사위 이벤트, 그리고 많은 놀라움들이 포함되어 있습니다.
Spire's End is a solo and cooperative card game with enemy encounters, interactive story-driven scenarios, and high-end art & design. It's a unique gaming experience without a lot of baggage. Simple set-up, intuitive rules, and minimal components. No DM, no bookkeeping or character sheet. Just you, an oversized deck of cards, dice and cube markers.
I am trying to harness my childhood entertainment, raw, analog and unknown. My influences include a wide range of childhood nostalgia like ’70s D&D, Planet of the Apes, The Time Machine and Land of the Lost. There are hints of Zork, Monkey Island, and ’80s-’90s fanzines.
It should feel like something tucked away in the closet for decades that you just discovered. Admittedly with some modern aesthetics…, we will pretend it’s ahead of its time.
It's the grisly tale of a strange tower that emerges in the heart of a bustling Viking city. The townsfolk have vanished. It’s up to you to mount a rescue and unravel the mystery at any cost.
You move through the game like a book. But in this case, it's a stack of ominous cards. Flip them over, make difficult choices and let the story unfold. You have 7 adventurers (7 chances) to face the countless dangers of the spire. The core gameplay mechanics revolve around combat.
To perform actions & attacks it will cost characters hit points. Every action is a risk. To execute stronger attacks you will need to spend more hit points. This makes for tense, close, ruthless battles. Higher risk garners greater rewards, but at a higher cost. Choose your actions carefully!
This is a Six-Chapter adventure, each of which includes a major encounter, loot, choices, dice events and a lot of surprises!
I am trying to harness my childhood entertainment, raw, analog and unknown. My influences include a wide range of childhood nostalgia like ’70s D&D, Planet of the Apes, The Time Machine and Land of the Lost. There are hints of Zork, Monkey Island, and ’80s-’90s fanzines.
It should feel like something tucked away in the closet for decades that you just discovered. Admittedly with some modern aesthetics…, we will pretend it’s ahead of its time.
It's the grisly tale of a strange tower that emerges in the heart of a bustling Viking city. The townsfolk have vanished. It’s up to you to mount a rescue and unravel the mystery at any cost.
You move through the game like a book. But in this case, it's a stack of ominous cards. Flip them over, make difficult choices and let the story unfold. You have 7 adventurers (7 chances) to face the countless dangers of the spire. The core gameplay mechanics revolve around combat.
To perform actions & attacks it will cost characters hit points. Every action is a risk. To execute stronger attacks you will need to spend more hit points. This makes for tense, close, ruthless battles. Higher risk garners greater rewards, but at a higher cost. Choose your actions carefully!
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